Spring naar bijdragen
*MiCheLle*

Parkieten buiten houden

Recommended Posts

Wie heeft er (valk of Engelse)parkieten en houd ze buiten?Ik zoek informatie over parkieten in volieres en wil graag weten hoe een nachthok er uit moet zien.En hoe groot moet een voliere zijn voor 2 valkparkieten?Ik heb een ruimte tot mijn beschikking van 240 breed en 180cm diep.Ik zoek veel via google maar kom er niet helemaal uit hoe het zit met het nachthok en de wintermaanden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend heeft valkparkieten buiten. Het is een voielere van ongeveer 2 bij 10 ofzo tegen de schuur aangebouwd en nog een paar gaten in de muur van de schuur die uitkomen in vogelkooien. De valkparkieten zitten daar samen met een paar kanaries, een heleboel zebravinken en twee kwartels. Ze zitten redelijk uit de wind en overdekt dus ze kunnen het hele jaar buiten blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zouden wij ook nog wel kunnen doen gaten in de schuur en dan in de schuur een nachthok.Maar ja of ik toestemming krijg om de schuur te slopen dat is nog maar de vraag.Ik zoek dus eerst maar voorbeelden van nachthokken IN de voliere.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op het werk (Vogelasiel) hebben ze een volière met 10 grasjes en 2 valkparkieten. Weet de precieze maat niet. Gok 1 bij 5 ofzo?

Vind het een beetje sneu voor ze, maar ze hebben geen nachthok. achterin de volière zijn de zijkanten en bovenkant wel dichtgemaakt met platen, zodat ze uit de wind en droog kunnen zitten, maar dus geen echt nachthok. Ze zitten er het hele jaar door, en zo ver ik weet gaat het goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Naoomkuuhh ik neem het allemaal mee in gedachte.Ben nog aan het puzzelen hoe ik het wil gaan doen,maar heb ook al gezien dat het nog best een dure grap kan worden dus ik stel mijn plannen nog even uit tot begin 2016.Ook al heb ik er best zin in want het is een wens die ik al jaren heb. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .