Ga naar inhoud

Logeerkonijn


Jill85

Aanbevolen berichten

We zijn vandaag naar de dierenarts geweest voor vaccinaties en ze blijkt serieus haken op de kiezen te hebbeb die in haar tong snijden. We hebben een afspraak gemaakt voor volg week maandag voor het behandelen hiervan. Iemand ervaring hiermee? Volgens de dierenarts kan het aan de voeding liggen. Ze kreeg bij de vorige eigenaars nooit hooi. Een vriendje moet dus nog even wachten tot ze herstelt is. Dat is waarschijnlijk de reden dat ze niet goed at.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo goed van je dat je de oude baasjes hebt kunnen overtuigen om het konijn te mogen houden! Las dit topic vanaf het begin en vond het allemaal zo zielig, maar nu heeft het verhaal tenminste een happy end gekregen :D


 


Ik heb geen ervaring met hoknijd of haakjes, maar wilde alleen even laten weten hoe goed ik dit van jou vind!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tis dat ik dat heb staan. Ocharme ze zal wel pijn hebben nu. Ik geloof nooit dat de vorige baasjes zoveel moeite zouden doen. Ze zeiden al wel dat ze slecht at, maar toen vermoedde ik al iets v gebitsproblemen. Nu dus bevestigd door dierenarts. Ahja het is dus 100 % zeker een voedster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sneu dat ze zulke haken heeft. 


 


Daisy had dat ook vorig jaar. Ze ging toen onder narcose om alles  (ook voortanden) te laten doen. 


ging op zich heel goed. Diezelfde dag weer mee naar huis. Alleen ze kon zich nog niet zo heel goed warm houden dus bleef ze nog ff binnen. 


 


Bij mijn krijgen ze HSFT. Daisy had een slecht gebit dus ik wist dat dat ging gebeuren. Darcy heeft tot op heden nooit ergens last van. Dus ik denk wel dat het goede stevige brok is voor de tanden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verklaart dus een hoop. Fijn dat ze maandag geslepen worden.

SS is goed voer, maar wel vrij bros. Hope farms super trio is inderdaad harder. Ook heb ik hier op BB vaak de tip voorbij zien komen om konijnen die snel last van haakjes hebben Trovet te voeren. Dat schijnt ook een harde brok te zijn (geen idee of, en in hoeverre dat verschilt met hfst). Haakjes komen meestal terug. Maar als ze nooit hooi at heb je wellicht kans dat haar kiezen nu beter gaan slijten met hooi.

Succes maandag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zei dat het toch 2 keer per jaar ongeveer terugkomt. De vorige eigenaars hebben mij een aardig liggen gehad. Ik heb ze pas en al zoveel kosten, mede veroorzaakt door slechte voeding, das dan nog het ergste. Nu niet dat ik het niet wil kan betalen hoor, maar het komt er allemaal nog eens bij. Het beestje zal in ieder geval een beter leven hebben. Met koppelen ga ik nog even wachten tot ze volledig herstelt is. Zou het kunnen dat ze zich agresief gedraagd van de pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .