Ga naar inhoud

Logeerkonijn


Jill85

Aanbevolen berichten

Ik heb voor 10 dagen een logeerkonijn en voorlopig zit ze tot morgen in een meter kooi. Morgen als mijn trio op koppelvakantie is kan ze in de ren. Daarjuist wilde ik haar iets geven en ze vloog naar mijn hand. Hoknijd dus. Hoe moet k hier mee omgaan? Ik heb daarjuist ook even haar nagels geknipt en die waren zoo lang! Nog nooit gezien. En kan ik ze al buitenzetten morgen? Het is een binnenkonijn. Natuurlijk is een maatje en veel ruimte het beste, maar het is niet mijn konijn. Ook is ze veel te dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor 10 dagen een logeerkonijn en voorlopig zit ze tot morgen in een meter kooi. Morgen als mijn trio op koppelvakantie is kan ze in de ren. Daarjuist wilde ik haar iets geven en ze vloog naar mijn hand. Hoknijd dus. Hoe moet k hier mee omgaan? Ik heb daarjuist ook even haar nagels geknipt en die waren zoo lang! Nog nooit gezien. En kan ik ze al buitenzetten morgen? Het is een binnenkonijn. Natuurlijk is een maatje en veel ruimte het beste, maar het is niet mijn konijn. Ook is ze veel te dik.

Leeft ze normaal in deze binnenkooi?Als dat zo is dan zou ik haar geen 10 dagen in een zee van ruimte zetten en na 10 dagen weer in haar kleine kooitje,persoonlijk vind ik dat zielig.Ik zou het laten zoals het thuis ook is,ook al is dat veel minder geschikt.En haar overgewicht is ook de verantwoording van haar baasjes,met hoknijn heb ik geen ervaring en kan er daarom niks over zeggen.Misschien kun je de baasjes voedingstips geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze al eens een zakje ss ggeven, maar ze hebben dit gewoon aanvulkend op haar gemende korrels gegeven. Ik vind het echt wel zíelig in zon klein hokje. Ik denk dat daar ook de hoknijd vandaan komt. Stel dat ik ze toch buiten zet. Is het nu warm genoeg voor een binnenkonijn? Natuurlijk niet met die regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zeggen de baasjes over het gedrag? Die kennen het beestje (hopelijk) beter. Het is voor jou al lastig in te schatten of het beestje zich goed voelt en jij zit er bij. Zonder achtergrond informatie is het vanaf een forum no moeilijker te beoordelen of het normaal gedrag is.


Kun je het konijntje (als het zich beter voelt) niet in de grote ren zetten en dan de panelenren mee geven aan de baasjes?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is ze gewoon bang en probeert ze zich te verdedigen. Probleem is natuurlijk dat ik mijn hand in een reflex terugtrek. Ik durf haar nu niet in de grote ren zitten omdat ik het nu vrij koud vind. Hopelijk vandeweek wel. Wat de baasjes betreft, die hebben echt geen verstand v konijnen. Ik heb al voorgesteld om de panelenren mee te geven, maar dan is het wij hebben daar gedn plaats voor. Mss vindt ze mij niet zo aardig omdat ik haar nagels moest knopippwn. Dat waren precies klauwen! Zooo lang. Ze is ook weinig actief en eet haar blindedarm keutels niet op. Wel ís ze veel te dik. Ze kreeg tot hiertoe mengvoer van lage kwaliteit. Mijn ss biks wil ze niet. Ze eet gelukkig wel hooi, maar niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nagels knippen heeft natuurlijk ook voor extra stress gezorgd.  


Ik hoop dat ze in de ren een beetje op leeft zodat je kunt laten zien dat het andere voer, nagels knippen en meer ruimte een positief effect hebben. Zodat ze je ren misschien nog eens willen overwegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees er voor. Ze willen zelfs het konijn in zon mini buitenhok op poten zetten. Als ik dan aangeef dat ze een ren nodig herft, dan ist jama de tuin staat alvol met kindergerief. Mij lijkt het een heel getrustreerd en angstig konijn. Ze krimpt ook ineen als ik dicht bij het hok kom. Tis beslist geen konijn dat geschikt is v kinderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al aangeboden om het konijn te adopteren, masr dat willen ze ook niet.

Leuke mensen....ik denk dat ik het konijn van zulke mensen niet eens te logeren zou willen hebben want als hun vakantie voorbij is mag het konijn weer terug naar zijn miserabele bestaan.Daar zou ik dus geen zin in hebben.Onwetendheid is iets anders dan domme koppigheid om iets aan een situatie te verbeteren.Ze weten het wel maar willen niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij komt ook soms een oppas konijn. Het baasje is heel aardig maar heeft niet veel tijd en weet ook niet echt hoe ze hem moet verzorgen kwa gezond eten, nagels knippen, enz.


 


Toen hij voor het laatst bij mij was viel hij aan op een beetje groenvoer alsof hij het jaren niet meer had gehad. Hij had totaal geen conditie dus heb ik hem 1x per dag een kwartiertje ongv. in de gang gelaten. Hij vond het heel leuk, eventjes bewegen en spelen maar mijn god wat had hij een lange nagels! Ze waren helemaal dubbelgeklapt en hij kon echt gewoon niet lopen ermee! Ik had ze snel geknipt en het ging een stuk beter! Het is wel een lieverd...


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb haar Gin genoemd. Het probleem is dat ze heel schrikachtig blijft. Bij de minste beweging schrikt ze en gaat ze lopen. Eten uit mijn hand doet ze niet, maar ze grolt dan en valt uit nr mijn hand. Ze is 2,5 jaar oud. Voor mij moet het geen knuffelkonijn worden, maar ik zou het al leuk vinden als ze niet meer zo schrikt. Ze lijkt er wel van te genieten om rond te lopen in de ren. Gisteren nog met de ouse eigenaars gesproken en zij zei: ik mis ze wel een beetje. Ik dacht ff dat ik iets kreeg. Ze bleek dasr ookzi angstig te zijn en ook een slechte eter. Ze eet wel, masr zeer weinig. Hasr keutels zijn ook heel klein in vgl met mijn andere 4. Ziek oogt ze niet, alleen angstig. Ze lijkt altijd op hasr hoede. Als ik dit vergelijk met mijn laatste konijn uit opvang. Die komt altiijd bedelen v geaaid te worden. Kan dir nog goedkomen met haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .