Ga naar inhoud

verstopping


angela12

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,


 


afgelopen vrijdag was het raak; mijn konijn balou zat ineengedoken in een hoekje en wilde niet eten en drinken.


ben meteen naar de dierenarts geweest,deze constateerde een verstopping.


ik heb carprofen,metocloral en laxatract meegekregen.


vrijdag heeft hij niets gegeten wel drinken.


zaterdag heb ik hooithee voor hem gemaakt en dit dronk hij! hij heeft die dag ook ontzettend weinig gegeten, ik durfde hem niet te dwangvoeren want volgens mij is dit niet zo heel erg verstandig met een verstopping.


gisterochtend is hij weer begonnen met eten, ook heeft hij gekeuteld en hier zat inderdaad haar bij.


maar nog steeds heb ik nu het idee dat hij niet helemaal in orde is,


hij eet wel en drinkt ook maar ik vind hem nog niet de oude.


ook is volgens mij nog niet de hele verstopping opgelost.


balou is een groot konijn van 5.5 kilo en hij keutelt nog steeds klein.


ik geef hem prozyme en natte groenten maar is er misschien nog iemand die tips heeft wat ik nog meer kan doen?


ik wil graag dat hij zich weer prettig voelt.


heb hem vandaag ook nog de laxatract gegeven en de pijnstiller en metocloral.


balou is een konijn wat vreselijk bang is voor alles,altijd al geweest en medicijnen geven is dan ook een klein drama, ook al wikkel ik hem in een handdoek.


op advies van de dierenarts ben ik ook overgestapt op de  trovet korrel en deze eet hij goed ,voorheen kreeg hij hope farms rabbit balance.


hij heeft altijd hooi tot zijn beschikking.


hoe lang kan zoiets aanhouden?


ik hoop dat iemand nog wat tips heeft!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt wel alsof je goed handelt hoor, misschien moet hij weer even op krachten komen. Dat hij weer eet, is zeker een goed teken. Als je niet zo zeker hierover bent en het toch niet helemaal goed voelt, zou ik zeker even een belletje naar de dierenarts doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vrijdag met hem langsgeweest bij mijn dierenarts zondag bij een weekendarts en vandaag heb ik weer met mijn eigen arts gebeld ik ben overbezorgd misschien maar balou heeft een rot start gehad in zijn leven en ik wil graag dat hij het nu goed heeft :love:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ciseral werkt voor de darmen en metocloral voor de maag. Het hangt er dus vanaf waar de problemen zitten. Als je zoiets niet weet kun je beide geven.

Het kan wel dat de keutels in het begin kleiner zijn, alles moet weer op gang komen. Maar de dierenarts weet daar waarschijnlijk het beste antwoord op. Wat zei hij erover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zei dat het ook de goede kant op gaat maar dat we er nog niet zijn.


hij poept hele kleine keutels en deze zitten zeg maar als een trosje aan elkaar.


de dierenarts heeft ciseral gegeven het probleem zit hem volgens hem in de darm.


hij heeft niet gezegd dat ik beide zou kunnen gebruiken.


ik heb wel beide in huis, weet jij hoeveel tijd er dan tussen moet zitten lonja?


hij heeft wel groenvoer gegeten vandaag en ook heel voorzichtig wat biks hij drinkt goed en beweegt ook wat meer maar er zijn ook periodes dat hij verstopt zit dus al met al voelt hij zich nog niet oke.


vindt het ook erg vervelend om hem zo te zien ik doe wat ik kan.


de dierenarts opperde ook als optie om hem te opereren maar dit doet hij alleen als hij helemaal niet zou keutelen en dat doet hij dus wel al is het niet zoals het zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het met de dierenarts overleggen of het zinnig is om metocloral bij te geven, ik weet natuurlijk niet waar de verstopping zit en als het probleem zeker weten in de darm zit dan heb je in ieder geval Ciseral en het gaat vooruit. Dus weet ook niet of het zinnig is ook nog Metocloral te geven. Dat moet je echt aan de dierenarts vragen.


 


Inderdaad kun je de pijnstilling tegelijk geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is altijd gezegd dat je beter ongeveer 20 minuten tussen medicatie kan laten zitten omdat de maag anders zoveel tegelijk te verwerken krijgt. Mijn Binky reageert beter op Metocloral dus dat heb ik ook altijd standaard in huis. Cisaral doet bij hem niet veel. Ook niet te snel stoppen met de medicatie i.v.m. het krijgen van een terugval. Rustig aan afbouwen zodra het keutelen weer gaat zoals voorheen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .