sofia Geplaatst: 17 juli 2015 Delen Geplaatst: 17 juli 2015 Zaterdag 7 november in RotterdamMisschien is het wat vroeg om dit te plaatsen, maar ik wil er graag naar toe. Ik moet nog zoooo veel leren over konijntjes en zo'n congres is dan natuurlijk 'the place to be'Als er mensen van deze kanten ook willen gaan, mogen gerust met me mee rijden (Zaamslag). 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 juli 2015 Delen Geplaatst: 18 juli 2015 Misschien ga ik wel weer. Vorige keer kon ik niet omdat ik ziek was, maar de keer daar voor vond ik het erg leuk. Rotterdam is ook goed te doen voor mij (vanuit Wissenkerke). Even de hele tekst ter info: Konijnencongres 2015Het welzijn van konijnenLocatie:Cultureel CentrumWollefoppenweg 91Rotterdam Aanmelden: via de e-mail: konijnencongres@hotmail.comKosten: 45,00 euro (de opbrengst van vandaag komt ten goede van Het Knaaghof in Rijswijk en het Knabbelhuis in Deurne) Het konijnencongres is opgezet door Cécile Collast en wordt in 2015 georganiseerd door:Dierentrainer, Bernice MuntzDeskundige PR/fundraising, Inge HeidelbergBlij Konijn, Dalinique Plender Met lezingen door:Bernice MuntzWilma MoolenbeekTynke/Willem-Jan Kitselaar Met workshops van:Inge Heidelberg en Karin KuipersTynke de Winkel en Bernice MuntzDe opbrengst van deze dag komt ten goede aan het Knaaghof te Rijswijk, BunnyBin te Ermelo en het Knabbelhuis te Deurne.Tijdens deze dag zullen er ook stands zijn die konijngerelateerde producten te koop aanbieden. Programma:09.30 uur - 10.00 uur Zaal open10.00 uur - 10.15 uur Opening10.15 uur - 11.00 uur Bernice Muntz: “De leefwijzen van het wilde konijn”11.00 uur - 11.30 uur Pauze11.30 uur - 12.15 uur Willem Jan Kitsekaar of Tynke de Winkel: “EHBO”12.15 uur - 13.15 uur Wilma Moolenbeek: “Konijnen, lastige leukerds”13.15 uur - 14.15 uur Lunch en minimarktCatering is aanwezig. Je kunt divers eten (ook biologisch en vegetarisch) en drinken kopen.14.15 uur - 15.45 uur KonijnenTraining / Oprichten en sponsoring konijnenopvang15.45 uur - 16.00 uur Afsluiting Meer informatie over Inge Heidelberg en Karin Kuipers:Inge Heidelberg en Karin Kuipers geven een lezing over het opstarten van een konijnenopvang. Wat komt daar bij kijken? Wat zijn de valkuilen? Hoe kun je sponsors werven en geld bij elkaar krijgen om je opvang te financieren? Inge is een deskundige op het gebeid van PR en fundraising en Karin is de eigenaresse van konijnenopvang Kaatje Keutel.Dit en nog veel meer zullen zij uitgebreid toelichten met praktische informatie. Meer informatie over de workshop konijentraining:De workshop wordt gegeven door Bernice Muntz en Tynke de Winkel. Tynke de Winkel was medeoprichter van KonijnenTraining Joy, één van de eerste konijnenscholen van Nederland. Nu verzorgt zij workshops over konijnentraining via haar eigen bedrijf Personal Care 4 Animals, met als doel om konijneneigenaren te leren om meer uit hun konijnen te halen door te spelen en te trainen. Belangrijk is dat het voor zowel de eigenaren als de konijnen leuk is en de band zo versterkt wordtTijdens de workshop is er een demonstratie wat je konijnen kunt leren zoals agility, licht aan en uitdoen, voetballen, puzzelen en andere leuke trucs. Daarna volgt een korte lezing met theorie over het trainen van konijnen. Tot slot gaan een aantal mensen uit het publiek aan de slag en krijgen les in basistraining voor konijnen. Bijvoorbeeld hoe je een konijn kunt leren zelf in en uit de transportbox te gaan, een high five te geven of over een hindernis te springen. Er wordt tijdens de workshop gewerkt met konijnen van Bernice en Tynke.Wilt u meer weten over een specifiek onderwerp (training), dan kunt u dit aan ons doorgeven en kijken wij of we dit in het programma kunnen inpassen, mail hiervoor naar info@dierentrainer.nl Meer informatie over Wilma Moolenbeek:Wilma Moolenbeek is de oprichtster en stuwende kracht achter de Stichting BunnyBin. BunnyBin begon zelf als opvang in Ermelo en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Middels hun webwinkel brengen de vrijwilligers van deze stichting geld bijeen waarmee ze andere opvangen ondersteunen. Daarnaast geven zij informatie en adviezen op het gebied van koppelen, gedrag en ziekten.In haar speelse voordracht zal Wilma ons meevoeren langs de ups en downs van het lot van een konijneneigenaar en –liefhebber. Er komt een spectrum aan facetten aan de orde, van de keuze van een konijn tot de dilemma’s rond medische beslissingen, maar ook de vreugde van de vriendschap met konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Waarschijnlijk staan wij met een bunnybunch-standje op de minimarkt 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Leuk! Zit eraan te denken om te gaan, maar twijfel nog... Vind de kosten dit jaar wel erg hoog. Ook al gaat het naar een opvang, voor 2 personen is het aardig wat! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Bij ons is het zeker, wij gaan! Mijn man gaat ook mee en wij zullen ook aanwezig zijn met een bunnybunch stand. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Leuk! Zit eraan te denken om te gaan, maar twijfel nog... Vind de kosten dit jaar wel erg hoog. Ook al gaat het naar een opvang, voor 2 personen is het aardig wat!€45 p.p.?!Dat vind ik inderdaad heel veel geld! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Nog duurden dan de Efteling! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
*MiCheLle* Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 En het klinkt ook wel erg saai hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Jep.. Ik dus ook, Christa! Denk dat ze daar een hoop mensen mee afstoten. Kan me het eerste jaar nog herinneren. 10 euro? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Het tweede jaar was het 20 euro. Het eerste jaar weet ik niet meer. Het is inderdaad duurder dan de Efteling, dat klopt! Ik vind zeker niet alles even boeiend wat qua lezingen voorbij komt, daar hadden ze inderdaad iets meer hun best op kunnen doen wat mij betreft, maar omdat het voor ons natuurlijk wel echt de doelgroep is voor de webwinkel, gaan wij er dus in ieder geval heen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Sorry, ik sla over Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Grijp jullie kans! Volgend jaar is het 250 euro? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
*MiCheLle* Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Grijp jullie kans! Volgend jaar is het 250 euro? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Te ver weg en te duur. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten