Ga naar inhoud

Konijn eet van houtkorrels


evadonatella

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


Nou ja, ik loop dus ergens tegen aan waarvan ik niet weet of het schadelijk is ja of nee. 


Iedere keer als ik de wc'tjes van Jip vervang dan kauwt ze op de 'verse' houtkorrels die ik dan vervang. Dit doet ze sinds een weekje ofzo. Ik denk niet echt dat het erg geweldig is  voor haar darmpjes, dus bied ik haar dan iets anders aan, zoals groente. Dan laat ze de houtkorreldelicatesse staan en eet ze haar groenten, maar daarna begint ze weer aan de houtkorrels. Meestal vul ik ook het hooi weer aan en na ongeveer 5 minuten genoten te hebben van de houtkorrels eet ze weer fanatiek van het hooi, de mafkees. Ik probeer ondertussen haar zoveel mogelijk bezig te houden zodat ze de houtkorrels niet op kan eten, maar even later als ik me weer omdraai dan haalt ze de verloren tijd met de houtkorrels weer in, zeg maar. 


 


Nou is mijn vraag natuurlijk hoe schadelijk dit is en of ik beter meteen kan overstappen op misschien iets anders. Als jullie suggesties hebben welke bodembedekking ik dan beter kan gebruiken, dan hoor ik dat graag. Ik wilde na deze zak houtkorrels overstappen op back2nature, is dit verstandiger of is dit even schadelijk als zij hier aan zou knagen?


 


Dankjewel alvast :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik nu ook doen bij mijn houtkorrels. Ik heb iets voor vervanging waar ze niet aan knaagt, maar het is niet heel ideaal spul want dat hennepvezel wat ik dan gebruik blijft in haar vacht hangen.


 


Dus mijn vraag blijft nog steeds staan, is het schadelijk en hoe zit dat met back2nature? :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat zelf al met water een keer getest inderdaad. Ze vallen meteen uiteen in kleine korreltjes, dus klonteren doen ze niet gelukkig.

Ik heb het toch voor de zekerheid maar weggehaald want het zat me echt absoluut niet lekker.

Vandaag toch maar even dat van back2nature bestellen want dan voel ik me er toch wat geruster op.

Dankjewel voor de tips allemaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn eet ook de houtkorrels op. Denk dat dat net zoiets is als met honden die poep eten. Kan zijn dat ze 't gewoon lekker vinden..

En zolang de poep gewoon normaal blijft Enzo, maak ik me er niet druk over

ik zou er niet zo licht over denken....

hondenpoep zijn geen kattenkorrels en konijnen eten in principe al hun keutels op. 

tamme konijnen eten soms wel vaker alles wat voor hun neus gezet wordt en dat kan ook flink problemen opleveren. 

trust me, dat weet ik maar al te goed.... Jip at een keer per ongeluk van mijn schoenen. 

moet ik dat dan ook maar laten omdat ze het lekker vond? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee natuurlijk niet maar bedoel als bodembedekking echt giftig was zou t denk ik ook niet hiervoor gebruikt mogen worden wel? Denk dat t natuurlijk geen halve bak moet zijn wat ze opeten maar m beetje kan DENK IK niet zoveel kwaad.

Je kent je eigen konijn t beste, gewoon in de gaten houden of ie ander gedrag gaat vertonen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb dezelfde ervaring en lees dat het gemaakt is van de kern van mais. het lijkt me niet schadelijk, tenzij het betreffende konijn in hoofdzaak hooi moet eten vanwege darmproblemen, zoals ons nieuwe konijn. Ik denk dat het dan niet zo goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-6-6 at 22:16 zei Bunnybabys:

Ik ben ook al een tijdje op back 2 nature. Dat vond mijn meisje ook een lekkernij, ze koos ze zelfs boven haar brokjes. Dat zat mij toen ook nog niet helemaal lekker. Plukje hooi over de korrels, en ze heeft er nooit meer van gesnoept. 

Heb ik zojuist besteld. Ik heb nu 2 dagen gewoon zand gebruikt maar dat stinkt vreselijk en waar moet je het laten. Ze zitten momenteel even binnen namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .