Ga naar inhoud

2 Voedsters rijden op elkaar


Liaan

Aanbevolen berichten

Volgens mij weten sommige hier wel dat ik dus 2 zusjes bij elkaar heb. Ze zijn nu ondertussen alweer bijna 6 maanden oud. Altijd zonder problemen.

Maar nu begint Stamper op Wortel te rijden.. En soms vechten ze. Niet hele erge en lange vechtpartijen. Hele korte vechtpartijen en dan zijn ze opeens weer lief tegen elkaar..

En Wortel wil niet dat Stamper op haar rijd. Wortel rent dan weg en dan rent stamper achter haar aan. Soms komt er dan een korte vechtpartij. Maar meestal niks en gaat stamper gewoon naast wortel liggen.

Ik weet dat dit met rangorde heeft ze maken enzo.

Maar mijn vraag was: Kan ik ze gewoon bij elkaar laten in het hok? Of moeten ik ze gaan scheiden als ze echt erg gaan vechten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je je hier veel zorgen om moet maken.

Mijn nijnen vertonen jou beschreven gedrag ook wel eens ,maar zijn elkaars beste maatjes.

Zolang het de spuigaten niet uitloopt zou ik ze gewoon bij elkaar laten.

Na de ""matpartij" gaan ze toch ook weer lekker tegen elkaar aanliggen.

Ik denk dat dit normaal konijnengedrag is.(het moet natuurlijk niet al te gek worden)

Succes ermee!

Groetjes Margreet:bunny4::bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

of moet ik ze gaan scheiden als ze te erg gaan vechten

ja natuurlijk of wil je grote verwondingen ..

als ze heel even vechten kwa rangorde dan valt het mee maar echt vechten zou ik ze zeker scheiden

Precies,want af en toe heel even een beetje matten voor de rangordebepaling is niet erg.

Maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat ze elkaar gaan verwonden .

Je moet het gewoon goed in de gaten houden.

Maar ik denk dat het wel meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... dit komt wel eens vaker voor en je moet het echt wel goed in de gaten houden... de dames zijn hun puberteit nog niet door hé...

Het kan zijn dat het kalmeerd, maar het kan ook heel snel heel erg fout gaan... het zal aan jou zijn om het extra in de gaten te houden en ze elke dag op eventuele wondjes te controleren.

Een wondje voel je zelden de dag zelf, je zal het waarschijnlijk pas voelen als er een korstje op komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Mijn twee konijntjes (ook twee voedsters) doen dit ook. Het is te zeggen, de oudste doet dat met de jongste en dat kan er echt hevig aan toe gaan. Ze vliegen dan met z'n twee de hele kooi door en alle bodembedekking en hooi vliegt door de kamer en twee minuten later liggen ze uitgeteld naast elkaar mekaars oren te likken.

Dat was in het begin ook verschieten en ik dacht dat ze mekaar gingen vermoorden, maar de dierenarts zei dat dit normaal is en dat ik gewoon moet opletten dat ze mekaar niet ernstig verwonden.

Dus laat ze maar razen en opletten is het enige dat we kunnen doen denk ik.

Groetjes

Calexica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je je hier veel zorgen om moet maken.

Mijn nijnen vertonen jou beschreven gedrag ook wel eens ,maar zijn elkaars beste maatjes.

Zolang het de spuigaten niet uitloopt zou ik ze gewoon bij elkaar laten.

Na de ""matpartij" gaan ze toch ook weer lekker tegen elkaar aanliggen.

Ik denk dat dit normaal konijnengedrag is.(het moet natuurlijk niet al te gek worden)

Succes ermee!

Groetjes Margreet:bunny4::bunny4:

Margreet je hebt alleen een groot verschil!!!!

jij hebt een man en een vrouw.

Het betreft hier 2 voedsters dat is iets heel anders!!!

Als er daar een rams van is zal die de ander bespringen.

Het komt hier op neer als het te erg word met je voedsters !!!Indien je zeker bent dat het 2 voedsters betreft.Dan zul je ze moeten scheiden.

Maar ze kunnen dan niet meer samen.Er is nog een optie eventueel om de dames toch onder de duim te houden een gecastreerde ram er bij.Dan kunnen ze als groep leuk verder leven.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het in ieder geval in de gaten. Zat net nog ff bij de konijnen. En nu waren ze gewoon rustig neit rijden, niet vechten enzo.. Maar als het echt te ernstig word dan scheid ik ze meteen. Hou ze nu goed in de gaten. Wil geen gewonde konijnen.

Gecasteerde man kom er nog bij. In december/Januari waarschijnlijk wordt bruintje gecasteerd en die wordt dan als het mag gekoppeld aan Stamper en Wortel

En het zijn zeker vrouwtjes. Anders had ik wel wat zien hangen :$ want ze zijn al 6 Maand oud..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .