Ga naar inhoud

Ik loop echt niet dat trapje op...


Noontjje

Aanbevolen berichten

Dilemma:

Een nieuw buitenhok

Een ex ram

Een voedster

En een trap naar de bovenverdieping van het hok....

Onze voedster had snel door dat ze naar boven kon gaan en weer omlaag.

Onze ex ram snapt het totaal niet.

Op het trapje zetten, springt hij eraf.

Lokken met stukjes fruit, laat hij liggen en gaat onder de trap of in een hoek zitten.

Bovenin zetten en hem naar onderen lokken, kruipt hij in het nachthok.

Eten/drinken onder en konijn boven = niets.

Eten/drinken boven en konijn onder = niets.

Wie heeft de gouden tip zodat ook onze ex ram van de bovenverdieping van het hok gebruik gaat maken?

Dank jullie wel alvast voor het meedenken!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn een hoop konijnen die trappertjes niet snappen of niet prettig vinden om op te lopen.

Misschien als je het trappetje weghaalt dat hij vanzelf naar boven springt, of met een opstapje als hij het te hoog vindt.

En anders blijft hij lekker beneden zitten, dat is toch ook niet heel erg? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een tijdje zal hij het zelf wel ontdekken,,zeker als zijn maatje het ook snapt.

het is niet zo erg als hij nog niet naar boven kan. Konijnen zijn schemerdieren en slapen snachts niet. Als hij maar droog en uit de wind kan zitten is het goed.

wat je ook kunt proberen is het trappetje minder stijl maken door er een steen of iets onder te leggen. Dan is het minder eng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik deed op elke tree en brokje en toen ik de volgende dag er weer bij kwam scheurde hij van het trappetje naar beneden, hij snapt het nu dus. Niet dat hij vaak naar boven gaat maar dat maakt idd toch niet uit? Wij bedenken dat iets een nachthok is maar een konijn heeft daar niet echt een boodschap aan, die bedenkt lekker zijn eigen regels. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Yuki durfde hier ook niet,was ook erg aandoenlijk om te zien hoe Jip Yuki van onderaan de loopplank was aan het aanmoedigen. Nu gaat ze wel maar niet van harte. Bij de kooi binnen kan ik bij de onderverdieping het deurtje open zetten en ach het nachthok buiten staat er voor de show. Ze gaan dan toch weer naar binnen, vind het hartstikke gezellig om me heen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .