Ga naar inhoud

2e voedster bij gecastr. ram..?


Loeloedji

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


Ik wilde graag even mn gedachten met jullie delen over mn ram.


 


Kees is 3j. ik heb hem nu 8mnd( toen ook gecastreerd). Hij is vroeger een dek ram elders geweest.


Hij was gekopeld met mn vlaamse dame die nu 5j. is en ivm uitgezaaide kanker leeft ze nu zonder hem bij mij in de huiskamer en tuin, omdat kees dus graag rijdt/dekt en ik mn vlaamse dame haar laatste restje van dr leven geen stress meer wil geven etc..want ze werd zeer agressief naar hem toe..( logisch..)


Nu heeft kees sinds ruim 2 weken een nieuw dametje die stuk jonger is en savonds en snachts laat ie haar bijna niet met rust...wil steeds maar rijden en dekken...andersom niet, zij toont zich onderdanig en is ook niet echt bang voor hem maar als hij zo bezig is weet ie niet echt van ophouden..mijns inzien is dit niet echt rangorde maar gewoon bezitterig en sexueel gedrag...en ik vraag me af of een 2e voedster mogelijk een optie is zodat hij zich niet zo focust op 1 dametje....


Maar....is dat wel een goed idee.....kunnen de 2 voedsters op termijn mogelijk elkaar in de haren vliegen..


 


Hebben mensen hier hier mss zelf ervaringen mee?


Ruimte hebben ze genoeg...ook veel verhogingen en knaag materiaal etc....dus ook geen verveling ofzo..


Dus....ervaringen hiermee iemand?.....wel of geen 2e voedster...?


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel de ervaring dat konijnen die net zulk gedrag vertonen als Kees het een stuk beter doen in een groep.

Als de karakters van de voedsters bij elkaar passen hoef je eigenlijk niet echt bang te zijn dat ze zullen gaan vechten, zeker niet als allebei de voedsters volwassen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het voedstertje is nu bijna 5mnd. en ik wil haar laten castreren maar dat doe ik pas als ze maand of 9 is ofzo...


Ik zit te denken aan een jonge voedster die of gecastreerd is of al snel dit kan ondergaan.....dit omdat ik bang ben als ik er een volwassen voedster van bv 2 jaar bij zet dat het meer kans van vechten geeft naar jonge voedster?


De reden van voedster castreren is om baarmoeder kanker uit te sluiten....zoals mijn 5jarige voedster nu dus wel heeft....


 


Ik vind het wel lastig te beslissen....wil wel tijd aan kijken maar dit gedrag had hij ook naar andere voedster toen....ik denk echt dat het meer sexueel gefixeerd gedrag is....de voedster toont nl geen enkele wil om tegen hem in te gaan...ze is naar hem vrij onderdanig...dus vandaar mijn idee hierover.....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecastreerde voedsters zijn vaak alleen maar makkelijker te koppelen, dus dat is zeker een goed idee. Leeftijd is niet echt van belang, het gaat vooral om de karakters en die zijn vaak nog niet helemaal duidelijk bij hele jonge dieren.

Ik denk dat je gelijk hebt over gefixeerd gedrag en ik denk ook dat een tweede voedster daar zeker bij kan helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .