Ga naar inhoud

Snoezie ontsnapt: doodsbang


Snoezie

Aanbevolen berichten

Zoals jullie wel weten heeft Snoesje een nieuw hok!

Alleen mijn broer en ik waren thuis

Ik ging naar beneden, naar mijn kamer, en keek uit mijn raam. En daar zag ik Snoezie in de tuin zitten! Wat totaal niet logisch is, want haar hok staat aan de andere kant van het huis! Dus ik riep super luid: '[naam van broer], Snoezie is ontsnapt!'. Mijn broer vloog de trap af en we liepen naar de tuin! Met een visnet achter Snoesje! Na een halfuur hebben we haar kunnen pakken in behulp met een visnet, de doos van het hok en een emmer.

Maar nu zit ze doodsbang in haar hok. Ze ligt op haar buik en ademt snel! Wat nu?

En het is mogelijk dat ze onkruidverdelger heeft opgegeten van de tuin!

Help!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar even tot rust laten komen. Water ernaast zetten en even laten uitpuffen. En tussendoor de dierenarts bellen om te vragen wat je het beste kan doen met betrekking tot wat ze misschien gegeten heeft en wat je nu moet doen.

Hoe heeft ze kunnen ontsnappen uit haar hok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iris-Marie, bedoel je een flesje water? Vanaf mijn ouders thuis zijn, zal ik het nummer vragen van de dierenarts.

Mijn hok is dus dat eerste van mijn andere topic, je ziet het waarschijnlijk wel voor je. Het bovenste verdiep is een kamertje, waar haar eten en drinken staat en waar Snoes nu ligt. Het onderste is een rennetje en op 1 of andere manier is dat deurtje opengeraakt. Die heb ik nu toegeplakt met stevige plakband!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Max terug kwam van de dierenarts (was gecastreerd) was hij ook een tijdje helemaal van streek. Flink aan het trillen en snel aan het ademen, na een tijdje kalmeerde hij vanzelf weer. Als je ze moet achtervolgen om te vangen kunnen ze ook zo in de stress raken.


 


Over de onkruidverdelger zou ik inderdaad de dierenarts bellen. Misschien juist ook even helemaal geen water of eten geven tot je die gesproken hebt? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou is het wel te hopen dat ze niet zwanger is. Want in onze tuin lopen er veel wilde konijnen rond!
Ik heb geen idee hoe lang ze in de tuin gelopen heeft. Was er 's ochtends nog bijgeweest.

 

Het is nu al twee keer (maar met veel jaren er tussen) dat ons konijntje op een vreemde manier ontsnapt is.
De eerste keer stond het hartje, als slot (zie afbeelding), op de manier dat de deurtjes niet open konden, maar 1 deurtje stond open.

 

O ja, en ze is nog eens ontsnapt. We waren naar tv aan het kijken en er was veel wind. Mam zei al lachend: 'Straks waait Snoes haar hok om.'.
En ik vatte dat serieus op en liep in paniek naar beneden. En Snoezie haar hok was inderdaad omgewaaid. Gelukkig zagen we haar zitten in de tuin en hebben we haar kunnen vangen.

Nu staat ons hok stevig vast!

 

En nog nooit nestjes gehad, gelukkig!

 

jg3ak3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een idee om anders iets van een schuifje op het hok te zetten zodat het deurtje zeker niet open kan? Veiligheid is wel belangrijk, zeker als er ook andere konijnen in je tuin lopen, dan kan jouw (ongeholpen) konijn er ook uit. Geen fijne gedachte lijkt me. Naast dat ze zwanger kan worden kun je haar ook kwijt raken. Of een stevige afgesloten ren er om heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze kan ontsnappen is het sowieso niet veilig, ik zou dus echt kijken om het hok en de ren zo veilig mogelijk te maken. Ook omdat er wilde konijnen lopen, ze hoeft daarvoor niet te ontsnappen, want als zij eruit kan, kan een wild konijn er evt ook in. 


Touwtjes knagen ze hier ook kapot, maar ik weet natuurlijk niet hoe je het vastgezet hebt.


 


Heeft ze trouwens alleen dit hok?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!


 


Zoals er te lezen valt in mijn andere topics, is een ren in de maak. Vandaag zouden we kaders maken waar we gaas in spannen. Op de bodem gaan we een groot kader leggen met ook gaas in gespannen. Daar leggen we aarde op.


 


Voor de rest kan ze niet aan de touwtjes, dus kan ze ze ook niet kapot knagen. En die wilde konijnen komen nooit op de stenen, waar on Snoeske nu staat.


 


Dus ons Snoesje zal zeker niet meer ontsnappen.


 


Hoe lang is een konijn eigenlijk zwanger?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden op het internet. Als Snoes zwanger is, zal ze rond 07-06-2015 bevallen.


 


Ze is opvallend veel rustiger dan anders, ik kan haar zelfs pakken zonder dat ze 'protesteert'. (Als ik haar pak, protesteert ze normaal en wordt ze daarna super rustig. Nu protesteerde ze zelf niet als ik haar pakte.'


 


Is dat normaal?


 


En nog een vraagje: hoe kan ik zien of ze zwanger is?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bij een konijn bijna nooit zien of ze zwanger is. Soms kan dat in de laatste paar dagen, maar meestal zie je niks.

Als je bang bent dat ze zwanger is zou ik haar bij de dierenarts laten castreren. Haar baarmoeder wordt er dan uitgehaald en dan kan ze geen kleintjes meer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nog een probleem. Ik vind het vreselijk dat ik niet weet hoe lang Snoezie buiten liep.


 


Stel, ze maakt een nest (op de bovenverdieping) ong. een week voor de uitgerekende datum, moet ik dan de twee verdiepingen afsluiten van elkaar? Zodat de eventuele jongen niet naar beneden kunnen vallen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat hoeft niet, ze heeft wel ruimte nodig.

je kunt dan beter een plankje in het hok zetten waar snoezie overheen kan en de kleintjes niet.

Als je jongen krijgt kun je er misschien eentje houden als vriendje voor snoezie. Alleen is ook maar een beetje saai natuurlijk. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin!

Je hoopt dat ze zwanger is, zodat ze vriendjes erbij krijgt? Maar je hebt haar niet laten dekken toevallig?

Jouw konijn is veel te oud om een nest te krijgen en heeft echt kans op (dodelijke) complicaties als ze op deze leeftijd voor het eerst moet bevallen. Ik zou maar heel hard gaan duimen dat ze niet drachtig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zot, hé! Natuurlijk laat ik haar niet dekken. In de eerste plaats omdat ik weet hoe gevaarlijk dat dat is.


En natuurlijk duim ik dat ze niet zwanger is. Ik bedoelde gewoon dat er dan toch nog 1 klein lichtpuntje is.


 


Hoe zou ik haar zelfs anders laten dekken, zonder dat mijn ouders het weten? Misschien een wild konijn lokken en het dan zeggen: 'Ik laat Snoezie haar hokje nu open, jij kan haar dekken en zo heb ik nog kleine konijntjes!'?


 


Ik ben niet gek, hé! Je hebt me serieus gekwetst met dat berichtje.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry als ik je gekwetst heb, maar ik snap jouw eerdere opmerking gewoon niet. Er is geen lichtpuntje als je konijn van ruim vijf haar eerste nest verwacht en de vader ook nog eens een wild konijn is. In dat geval is het gewoon ellende!

Fijn dat je het beste met je konijntje voor hebt. Helaas zien we dat hier ook wel anders. Snoezie zou niet de eerste voedster zijn die "zomaar" drachtig zou zijn geworden. Vandaar dat ik het idee had dat je verhaal niet klopte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen zin in, sorry.

Nogmaals: als jij weet dat het goed zit, prima.

Dat ik het vreemd vind dat je konijn ontsnapt en wellicht drachtig zou kunnen zijn, maar dat jij dat ziet als leuke vriendjes, zal ik verder voor me houden.

Ik zie het niet als leuke vriendjes. Ik zie het, nogmaals, als enige lichtpuntje. En natuurlijk hoop ik dat ze niet zwanger is. Ik vind het gewoon vreselijk als er zulke reacties komen terwijl ik gewoon een heel klein beetje positief wil zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .