Ga naar inhoud

Voedster terroriseert ram!

Bobbie-luna

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben 2 konijnen van bijna 3 jaar. Een gecastreerde ram en een voedster. Tot een paar weken geleden een heel verliefd koppel. Vanaf het begin vinden ze elkaar heel lief en bijna altijd liggen ze lekker tegen elkaar aan. De voedster had de voorgaande jaren in de lente wel eens een paar dagen last van hormonen. Ze maakte dan een nestje en reed af en toe op de ram.

De afgelopen weken rijdt ze continu op de ram. Ze plukt hem kaal en krabt hem ook. Ze maakt geen nestje en ze lijkt het alleen te doen als de ram beneden komt. De ram laat het allemaal toe, af en toe loopt hij wel weg maar doet niks terug.

Wat is het probleem van onze voedster? Ze hebben een ruime kooi en met dozen vermaakt ze zich een paar minuten, dan stort ze zich weer op de ram.

Wij gunnen de ram wat rust en zouden ze daarom uit elkaar willen halen maar ik ben bang dat ze daarna niet meer bij elkaar kunnen.

Heeft er iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hormonen.

Ik zou ze evt uit elkaar halen, en later koppelen met behulp van bijv een opvang.

Misschien kun je de voedster laten castreren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook voor castratie gaan in dit geval, heeft bij mijn koppel ook goed geholpen. Ik heb ze ook tijdelijk uit elkaar moeten halen en toen ze een beetje was opgeknapt van de castratie heb ik ze weer opnieuw gekoppeld. Nu zijn ze weer helemaal happy samen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .