Ga naar inhoud

Koos maakt er een potje van


Koosje

Aanbevolen berichten

De laatste paar dagen maakt Koos er een potje van.


Hij gebruikt de zandbak nu volledig als toilet.


De wc-tjes laat hij op dit moment zo goed als onaangeroerd.


Wat is wijsheid; de zandbak uit de ren halen zodat Koos de wc-tjes weer gaat gebruiken en na een paar dagen de zandbak weer terug zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ha, ja dat herken ik! Hier was de zandbak in de ren ook maar een korte vreugde, tenminste voor ons. De konijnen maakten er in no time een openbaar toilet van! Wij hadden een wasmachine lekbak met zandbakzand en ze vonden het geweldig! We moesten steeds met urine vervuild zand weggooien (zwaar in de container en lastig in de tuin) en de vliegen kwamen er soms op af (die komen vooral op urine af, eigenlijk niet op mooie droge keutels is mijn ervaring).

Toen hebben we een zandbak buiten hun verblijf gemaakt. Regelmatig zetten we de deur van hun verblijf open en zetten een deel van het aangrenzende gras af met gaaspanelen. In de tijd dat ze daar rondbanjeren kunnen ze ook de zandbak gebruiken. En dan wordt hij vooral gebruikt om in te rollen en te graven. Hij blijft veel schoner, ook omdat hij niet 24 uur beschikbaar is. Zo kunnen ze toch regelmatig in de zandbak spelen.

Ik denk dat Koos de zandbak blijft gebruiken als wc, ook als je hem tijdelijk weghaald en weer 24 uur per dag terug zet. Konijnen hebben wat andere ideeën over hygiene dan wij. Ik lees ook wel dat mensen vinden dat hij voldoende schoonspoeld door regen, maar mijn ren is overdekt. Misschien ook 'speelkwartiertjes' inlassen en de bak niet steeds laten staan? Kan me goed voorstellen dat je het sneu vindt om de bak af te pakken, ze genieten er enorm van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doen ze dat ook, de zandbak als toilet gebruiken. Daarom krijgen ze die ook maar af en toe en geen 24/7 ;) Weghalen en terugzetten weerhoudt die 4 hier er in elk geval niet van! Nou hebben zij zowiezo wel moeite met zindelijk worden..

Enne... Succes! Als het werkt, ga ik het hier ook proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koos is (nog) niet gecastreerd toch? Het is geen garantie dat hij dan perfect zindelijk is natuurlijk maar kan wel degelijk verschil maken!

Is hij zonder de zandbak wel zindelijk eigenlijk? Het blijft natuurlijk toch aantrekkelijk om in de zandbak te poepen ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij plaste en de meeste poepjes deed hij netjes in de wc-tjes. (hij heeft er 2, 1 in zijn hok en 1 in de ren)


Maar de laatste dagen doet hij bijna alles in de zandbak.


Vanmorgen hoefde ik de wc-tjes niet meer schoon te maken, alles lag in de zandbak.


En nee Koos is (nog) niet gecastreerd.


Koos is nu 28 weken dus ruim een half jaar.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgenvroeg, ja hoor weer de zandbak vol keutels.


Of hij erin gepiest heeft kan ik niet zeggen omdat het vannacht geregend heeft en de zandbak nat is geworden.


Het wc-tje binnen zaten na lange tijd weer plasjes in en buiten was deze ook flink nat van Koos.


(Dagelijks worden deze nagekeken en verschoond,)


Vandaag wederom maar de zandbak verwijderd en morgenmiddag weer terug plaatsen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen ook de zandbak eruit gehaald omdat die helemaal vol gepoept en gepiest werd. (en nat regende)


Wat ik later nog een poosje heb gedaan is zo'n verrijdbare plastic bak (die je onder het bed kan schuiven) als zandbak genomen en deze gewoon af en toe gaf.


Deze kon je afsluiten met een deksel en werd daardoor ook niet nat.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afijn, we zijn weer een maandje verder.


Als de zandbak uit de ren is plast en keutelt Koos netjes in zijn wc-tje.


Als de zandbak weer in zijn ren staat, na een paar dagen, gaat het de eerste uren goed maar geleidelijk aan vallen er toch weer keutels in en een poosje later gaat hij erin plassen.


Mijn conclusie is dat Koos de zandbak boven het wc-tje prefereert. :lol:


Ach ja, als het mooi weer is ligt hij er graag in dus laat hem maar lekker zijn gang gaan.


Als de zandbak weer vies is, zeef ik het zand en spoel het met kraanwater schoon.


Zo blijf je bezig. :D


Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, wat nijnen met een zandbak hebben? Die van mij ligt vast en kan dus niet zomaar verwijderd worden. Is ook een grote poep- en plasbak maar ze graven er ook graag in en met warm weer gaan ze op het zand liggen chillen als Duitsers. Tussen de keuteltjes!

Smeerlappen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .