Ga naar inhoud

Steenmarter

Koosje
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij hebben hier bij huis een steenmarter lopen.

Deze heeft al een keer een bougiekabel van mijn zoon zijn auto doorgeknaagd.

Afgelopen zaterdagavond komt mijn zoon thuis rijden en ziet hij bij ons huis een steenmarter zitten.

Weten jullie een manier om dit beschermde dier weg van ons huis te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Domino was dat. Die matten werken alleen preventief. Ze schijnen niet van een ongelijke ondergrond te houden, dus daar lopen ze niet overheen. Maar dat werkt dus niet om ze volledig weg te jagen. Het zorgt alleen voor dat ze niet in de auto gaan zitten ;) Andere dingen die ze diervriendelijk weg kunnen jagen zijn harde geluiden of veel licht. Schijnen ze zich van oorsprong ook niet prettig bij te voelen. Maaaaar... En nou komt het: Die beesten raken steeds meer gewend aan de aanwezigheid van mensen, dus het kan best zijn dat een ongelijke ondergrond, harde plotse geluiden of veel licht ze niet meer 100% weg krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Echt wegjagen is inderdaad heel moeilijk.

Ik heb er donderdag eentje bij ons over straat zien lopen en dan onder alle auto's door.

Ik ben nu anti-marterspray gaan kopen, dit moet je onderaan je auto op de kabels spuiten. 

Het zou een geur bevatten waar marters slechte associaties mee hebben, oa van dieren die een bedreiging vormen voor hun.

Dit zou ervoor zorgen dat ze niet bij jouw auto beginnen te knagen.

Geen idee of dit echt wel goed werkt maar ik zal me toch wat geruster voelen.

Je kan ook een bakje laten installeren onder je auto dat ultrasone geluiden uitzendt wat marters wegjaagt. Het zou niet schadelijk zijn voor honden en katten maar dat is ook maar eens gezegd geweest door een garage (die het wel had nagevraagd). Misschien eens uitzoeken hoeveel dit kost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een machine ding die enorm hoge piepgeluiden maken die alleen dieren kunnen horen. 
Zogenaamd, want ik kan de piep ook horen en ik word er knettergek van XD maarja zo weet je in elk geval wel dat ie het doet. Er zit een sensor in die ervoor zorgt dat het piepgeluid afgaat als er iets langsloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu dit topic pas.

Voor de auto werkt de anti-marter spray hier heel goed. Zo'n piepding wil ik ook niet. We hebben dat eens gehoord bij een bezichtiging van een huis. Ik werd er na een kwartiertje al gek van.

Verder staan er veel tips op internet, maar de gouden tip hebben wij nog niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Vanmorgen was ik bij mijn schoonzus en zwager om mijn haren te laten knippen.

Toen ik na de koffie weg wou gaan wilde de auto niet starten.

Niet zo verwonderlijk als je merkt dat je vergeten bent om de lampen uit te doen. :oops:

Mijn zwager heeft zijn auto bijna tegen de onze geparkeerd en de motorkappen werden geopend om de auto m.b.v. startkabels te starten.

Wij ontdekten dat bij mijn zwager zijn auto een deel van de isolatie was weggevreten, waarschijnlijk door een steenmarter.

Ja ja ook in Toldijk lopen ze rond dus.

Mijn zwager gaat een raamwerk maken met kippengaas daarop om daar zijn auto thuis op te parkeren.

Men zegt dat marters een hekel hebben om op gaas te lopen.

Is dat zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .