Ga naar inhoud

Fotodagboek van Koos

Koosje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk geïnspireerd door mijn buurvrouw.

Zij heeft al bijna 8 jaar 1 konijn.

Deze loopt overdag vaak rond in de tuin.

Maar hun gaan vaak uit en dan zit het beestje de ganse dag alleen in het hok.

Dat vind ik sneu vandaar dat ik een behoorlijke ren gemaakt heb zodat Koos continu buiten zijn hok kan zijn hoe vaak of hoe lang hij dat wil.

Zich terugtrekken in zijn hok kan hij altijd als hij dat wil.

Ik heb mij van te voren niet goed genoeg ingelezen over konijnen blijkbaar, excuses daarvoor.

Financieel hebben wij het momenteel vrij goed maar misschien ziet mijn vrouw over een x aantal maanden de bui al hangen als ik geen WW uitkering meer kan ontvangen.

Tja en dan?

Ik zeg altijd: wie dan leeft wie dan zorgt, komt tijd ,komt raad.

Maar Koos zal wel een maatje krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is ook goed, want ze horen met z'n tweeën, maar ik merk wel dat er extreem op gehamerd wordt waarbij geen rekening gehouden wordt met iemands eigen situatie. En dat lijkt mij niet zo nodig en dat is precies de reden dat ik een paar jaar dit forum verliet. Maar het kan ook aan mij liggen hoor, dat ik me teveel inleef in de mensen achter de computer in plaats van alleen in de konijnen. ;) Ik hoef ook zeker geen discussie te starten over dit - blijkbaar - meningsverschil, maar Koos mag best weten dat niet iedereen hier zo fel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fel? Volgens mij geef ik alleen mijn mening.

Het hebben van een andere mening wordt hier vaak als negatief of onaardig gezien. Ik vind dat jammer. Dan kunnen we straks niets meer zeggen, toch?

Smiley om te laten zien dat ik het allemaal niet onaardig bedoel:

:)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eigen terechte mening mag zeker gegeven worden.

Daar zijn forums voor.

Dat heeft niets met negatief of onaardig overkomen te maken.

En we leven gelukkig in een vrij land.

Hoe meer mensen, hoe meer ideeën.

Smiley terug.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat ts wel probeert om een vriendinnetje te krijgen voor Koos en het stukje dat veel mensen vinden dat het niet hoeft omdat hun konijn alleen gelukkig is. Dat is nogal een verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een korte discussie gehad hier thuis.

Mijn dochter zegt: "nee pap"

Mijn jongste zoon zegt: "dan wil ik een hond" waarop mijn vrouw antwoord: "die komt er niet meer in en er komt geen 2e konijn".

Zo is het cirkeltje alweer aardig rond dus voorlopig geen maatje voor Koos helaas.

Maar om dit topic niet te laten sterven ga ik maar verder met waarmee ik gebleven ben.

Koos schijnt het aardig naar zijn zin te hebben.

Ik zie geen knaagsporen aan zijn hok en zijn attributen dus hij vermaakt zich wel blijkbaar.

Mijn dochter gaf Koos gisteren een stukje appel.

Dit werd dus letterlijk uit haar vingers getrokken waarop zij zei: "wow, zag je dat?"

Koos kreeg later brokjes van haar en mijn dochter vond het geweldig hoe opgewonden en ongeduldig Koos reageerde.

De zandbak heb ik anderhalve dag uit de ren gehad vanwege het poepen en plassen daarin.

Het wc-tje buiten wordt nu weer goed gevuld door Koos.

Vanmiddag de zandbak weer teruggeplaatst en ik moet afkloppen, er liggen wel wat keutels in maar nog geen plassporen te zien

Zou hij het op zo'n manier toch leren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik niet doen.

Ik probeer hem te leren om de zandbak te gebruiken als zandbak en niet als wc.

Vanmorgen lagen er toch wel weer heel veel keutels in en heb ik 'm maar weer verwijderd.

Morgen middag krijgt Koos de zandbak weer terug in de hoop dat hij dan pertinent de wc blijft gebruiken en niet meer gaat keutelen in de zandbak.

Dit wil ik een poosje gaan volhouden in de hoop dat Koos het op een gegeven moment snapt.

Ze zeggen dat konijnen slimme dieren zijn, ik ben benieuwd of het op deze manier lukt. :)

Het is wel frappant dat , als de zandbak uit de ren is, Koos weer netjes zijn behoeftes op de toiletjes doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen, zoals elke woensdag, Koos zijn hok schoongemaakt en als de binnenbak dan weer geplaatst is mag Koos weer in zijn hok komen.

Koos ging, nieuwsgierig als hij is, gelijk het hok in.

Ik doe dan stro in de bak en Koos "helpt" dan mee om het stro te verspreiden.

Met zijn voorpootjes is hij heel actief bezig.

Nadien heb ik een wc rolletje en zijn houten speeltje gevuld met hooi.

Gelijk begon hij hieraan te knabbelen.

Het hooi uit zijn houten speeltje krabt hij met zijn voorpootjes eruit.

Hieronder nog een kort filmpje.

>https://www.youtube.com/watch?v=fvqBv5hPwK4&feature=youtu.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de zandbak weer terug geplaatst.

Meneer was zichtbaar blij daarvan en ging lekker graven.

Daarna ging hij weer keutelen in de zandbak.

Het duurde niet lang of hij maakte een Bunnyflop en bleef een poosje liggen met de ogen dicht.

Jammer dat ik daar geen foto van heb gemaakt.

Even later toch het fototoestel gepakt en nog een fotootje gemaakt.

100_6632.jpg
image hosting sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koos woog op 16 april 1,3 kilo.

Volgens de dierenarts gaat hij rond de 2 kilo wegen maar ik betwijfel of hij dit gaat halen.

Koos is altijd vrolijk, behalve als het regent.

Hij rent, maakt Binkies, Bunnyflops.

Ook als ik binnen door het raam kijk. :)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .