Ga naar inhoud

Fotodagboek van Koos

Koosje
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisterenavond was ik bij Koos in de ren en hij ging weer rondjes rennen om mij heen.

Na een poosje ging hij in de zandbak, half op zijn rug draaiend om op zijn zij te blijven liggen.

Ik kon hem een poosje aaien en hij bleef zo liggen.

Op het moment toen ik zijn buikje ging kriebelen stond hij op en liep van mij weg.

Daar moet hij niets van hebben blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer een poos bij Koos in de ren geweest.

Op mijn handen en knieën wachten wat hij zou doen.

Ik had mijn benen zover uiteen dat hij er tussen door kon piepen.

Na enig snuffelwerk en om mij heen lopen ging hij toch de "tunnel" door en kwam bij mijn hoofd om daaraan te snuffelen.

Er moest natuurlijk even lekker geaaid worden.

Koos vond het best.

Even later ging ik staan en het duurde niet lang of Koos begon weer rondjes te rennen met daarbij, voor zijn doen, reuze sprongen maken.

Daarna ging hij lekker aan hooi liggen knabbelen.

Ik heb de zandbak voor even verwijderd om het zand te zeven en te reinigen.

Tevens een wc rolletje en speeltje gevuld met hooi.

Dit vind hij wel een leuk spelletje om het hooi daaruit te pulken.

Nog even een fotosessie gemaakt.

100_6586.jpg
upload images

100_6591.jpg
free upload image

100_6595.jpg
upload an image

100_6593.jpg
free image uploader

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat daar aan gewerkt wordt. :)

Ben ook wel benieuwd naar haar argumenten. Het enige nadeel is dat het iets meer kost. Niet zo heel veel want de spullen heb je al. Alleen voer en eventuele dierenarts kosten.

De rest alleen maar voordelen;

-koos is gelukkiger

-het is heel erg leuk om ze te zien knuffelen, wassen, etc.

-ze zijn actiever

-je hoeft je niet schuldig te voelen als je minder tijd hebt voor koos.

-je kunt nog een konijn een fijn leven geven en misschien een konijn uit de opvang een eigen plekje geven. (Als je daar voor kiest)

-etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach nee, zegt ze elke keer.

Maar we blijven volhouden.

Koos is nog jong en krijgt er zeker wel een keer een vriendinnetje bij.

Dan gaat het er wel één worden uit een opvang.

Ik meende dat er in Doetinchem één zit.

En een naam heb ik ook al voor haar.

Truus gaat ze dan heten, Koos en Truus, een mooi koppel. :)

Maar zover is het nog niet, eerst nog blijven zeuren en dan Koos laten helpen :oops: ................... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk tot zover weinig verschil in de kosten. Het eten is allemaal wel te verwaarlozen, het zijn alleen de kosten voor de DA die flink kunnen zijn.

Dat is mijn ervaring ook, maar die dierenartskosten kunnen ook flink zijn voor één konijn. Qua entingen is het iets meer maar dat is 1 keer per jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je hem sowieso laten castreren, als hij geslachtsrijp is en gaat sproeien oid. En hem dan gewoon laten koppelen aan een voedster :P

Nee, grapje, natuurlijk wel overleggen. Als er verder geen redenen zijn waarom ze het niet wil, zie ik het probleem niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met elkaar?

Rekening met elkaar houden is iets anders dan iemand iets wat hij graag wil verbieden.

Maar goed, ieder mag dat zelf regelen in een relatie.

Ja oke, dat is waar. Maar ik snap ook wel dat als iemand het bijv niet wil, om wat voor reden dan ook, dat je misschien niet door moet gaan drammen maar het even tijd moet geven. Soms is niet alles haalbaar, in het nu, en dat vind ik niet echt verbieden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach nee, zegt ze elke keer.

Maar we blijven volhouden.

Koos is nog jong en krijgt er zeker wel een keer een vriendinnetje bij.

Dan gaat het er wel één worden uit een opvang.

Ik meende dat er in Doetinchem één zit.

En een naam heb ik ook al voor haar.

Truus gaat ze dan heten, Koos en Truus, een mooi koppel. :)

Maar zover is het nog niet, eerst nog blijven zeuren en dan Koos laten helpen :oops: ................... ;)

Wij hebben een Truus in de opvang zitten! Truus Konijn, een super leuke rex widder. Dat kan geen toeval zijn haha :P

Kleine tip: neem je vrouw een keertje mee naar een opvang. Daar zie je vaak goed het verschil tussen de konijnen die alleen zitten en de koppeltjes (en de koppels zijn eigenlijk altijd veel schattiger :P).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee konijnen is altijd leuker dan eentje hahaha want het is twee keer genieten.

Bij jouw filmpje zag je duidelijk een konijn die graag een maatje heeft.

En dat ben jij el maar jij hebt geen twee lange oren, geen vachtje wat hij kan wassen en jij spreekt zijn taal niet.

Maar ja hoe overtuig je je partner nu?

Ik snap haar argument van de kosten wel.

Misschien wijs wat Nee gewoon niet zegt even afwachten Koos laten helpen en dan filmpjes informatie laten zien dat twee konijnen toch echt beter is.

Knuffels Belleke

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook wel zo'n man, die gewoon precies doet wat ik zeg en wil. ;)

Je zou gillend gek worden Christa :D

Het is wel wijs om het ook te kunnen betalen allemaal als er 1 iets krijgt, dieren kosten gewoon geld. Ik was ook werkloos toen we het eerste en tweede konijn namen. Ik deed alles in een potje wat ik over had zodat als er 1 ziek zou worden ik het geld wel had. Bijvoorbeeld geld van schoonouders voor mijn verjaardag, in de pot. Wat verkocht op marktplaats, in de pot. Keer klusje gedaan voor iemand, in de pot. Zo waren de kosten geen bezwaar meer want had alle extraatjes gewoon opzij gezet.

De pot was binnen de kortste keren weer leeg omdat er 1 ziek werd maar daar is ie voor. Mijn moeder heeft toen ook nog heel lief zomaar 50 euro gegeven als bijdrage in de dierenartskosten. Op deze manier waren de konijnen geen last erbij voor onze gezamenlijke rekeningen.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, natuurlijk is het belangrijker de kosten in de gaten te houden. En met twee konijnen is de kans op een ziek konijn en dus extra uitgaven twee keer zo groot. Dat snap ik allemaal.

Maar een maatje is in mijn ogen wel een basisbehoefte voor een konijn. Net als ruimte en verzorging. Als je de basis niet kan geven, vraag ik me af waarom je aan een konijn begonnen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben geduld, ik hoop Koos ook.

Voorlopig heb ik toch geen werk (denk ik) en kan zo veel tijd besteden aan hem.

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met Koos en dat ze over een poosje met zijn tweeën zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem gewoon de tijd, het eet echt geen brood. Je bent getrouwd en jullie moeten rekening met elkaars wensen houden: dat lijkt me niet meer dan logisch in een gezond huwelijk. Ik vind het sneu dat je er zo op wordt afgesnauwd (het komt aardig in de buurt, hoewel goed bedoeld) terwijl Koos zich echt geen beter baasje had kunnen wensen.

Niemand kan in elkaars portemonnee, relatie en leven kijken. Laat dat er dan lekker buiten en Koos: trek het je niet teveel aan. Koos is ontzettend geliefd en krijgt heus wel dat leventje met knappe konijnenvriendinnetje dat hij verdient, daar ben ik van overtuigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker niet mijn bedoeling om te snauwen en ik zie heus dat Koos een fijn baasje heeft.

Ik ben alleen wel verbaasd dat er met twee maten gemeten wordt. Iedereen wordt er op aangesproken dat een konijn eigenlijk niet alleen hoort te zitten, maar in dit geval is het niet erg? Ik zie het verschil even niet.

En zoals ik zei vind ik een maatje een basisbehoefte voor een konijn. Ik ben benieuwd of iedereen net zo mild zou zijn als het ging om een koppel, samen in een 1 meter kooi, omdat "mevrouw Koos" geen grotere zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .