Deeskuh88 Geplaatst: 8 juni 2017 Delen Geplaatst: 8 juni 2017 Ik hoop dat dat niet jullie eigen adres is, Eric Mogen ze nou wel Stronghold dan? Ik ben altijd in de war welke ze nou wel en welke ze niet mogen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 8 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2017 Stronghold is in verscheidene sterktes te krijgen blijkbaar want er werd met elkaar overlegd welke sterkte voor Koos geschikt zou zijn. Koos werd gewogen tijdens het vooronderzoek. Dit is wel mijn adres maar de postcode staat er niet op en ik woon in een ander dorp. Ik ben in mijn vorige post vergeten te vermelden dat Koos voorafgaande van het onderzoek van het plekje op zijn rug onderzocht is. Zijn hartje werd beluisterd, in zijn oren gekeken, zijn gebit gecontroleerd en zijn nagels aan de pootjes bekeken. Ook werd hij gewogen. (1800 gram is hij nu) Dat was allemaal goed in orde. Ik knip zijn nagels niet. Ze slijten van het rondhuppelen op de tegels. Hij was alweer snel in zijn hum. Vanavond maakte hij alweer binkies. Alleen zit ik onder een paar schrammen maar dat mag de pret niet drukken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 8 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2017 Dit is het doosje met medicatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 8 juni 2017 Delen Geplaatst: 8 juni 2017 De roze stronghold is geschikt voor konijnen @Deeskuh88 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 9 juni 2017 Delen Geplaatst: 9 juni 2017 @Deeskuh88 ik denk dat je met Frontline in de war bent? Bonno heeft ook deze roze Stronghold gehad tegen vachtmijt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 9 juni 2017 Delen Geplaatst: 9 juni 2017 @Lienappelsien Ja! Die was het inderdaad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 11 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2017 Sinds een paar dagen laat ik Koos een poosje in de achtertuin lopen. Hij springt zelf uit de ren en loopt dan voor mij uit naar achteren. De eerste 2 keer moest ik 'm na een uurtje pakken en weer terug in de ren zetten (alweer een paar schrammen erbij) en sinds vanmorgen doe ik het anders. Ik had nog 2 lange stukken gaas. 1 stuk aan de ren gemaakt en tegen de muur van de uitbouw gezet. Het 2e stuk gaas ook aan de ren gemaakt en zo kunnen neerzetten dat deze voorlangs de beukenhaag loopt en eindigt tegen het compostvat aan. Nu heeft Koos vanmorgen 2 keer over losgelopen en ging hij, voor mij uitlopend, zo weer de ren in. Wel moet ik 'm in de gaten houden want onze tuin is niet konijn proof. Ook zijn er links en rechts ontsnappingsroutes. Klaverblaadjes in het gras en het gras zelf is hij dol op. Ook probeert hij van planten te knabbelen maar dat laat ik niet toe. Ik heb er nog geen foto's van maar het is wel een leuk gezicht zo'n klein konijn in een vrij grote tuin. Het plekje op zijn rug zit er nog wel maar hij likt er niet meer aan. Dat vind ik wel een goed teken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 15 juni 2017 Delen Geplaatst: 15 juni 2017 Leuk! Heeft hij ook al rondgeraced? Ik zou wel met het gaas zorgen dat hij niet kan ontsnappen. Je moet er toch niet aan denken dat hij straks weg is... Ze kunnen zo snel en behendig zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 15 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2017 Yep, dat weet ik. Eergisteren schrok hij van een laag overvliegende merel. In 1 spurt "vloog" hij terug naar de ren. Na een kwartier tot een half uur te hebben rondgehuppeld in de achtertuin vind Koos het wel welletjes. Hij hupst dan weer terug naar zijn verblijf om daar languit te gaan liggen. Hij voelt zich blijkbaar veilig in in eigen vertrouwde omgeving. Het plekje op zijn rug is weer aardig goed. De ietwat kaligheid is weg en zijn vacht is weer mooi gesloten nu. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 10 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Het project, "Koos los laten lopen in de tuin" heb ik na 1 week gestaakt. Koos ontsnapte uit de tuin en ik kon hem achter op het gemeente pad ophalen. Dus laat ik hem maar niet meer loslopen. Ik heb van gaas een soort van voorportaal gemaakt aan de ren zodat hij niet meer kan "ontsnappen". 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Ik moet hier aan denken als ik jouw verhaal lees 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 3 uur geleden zei Evee: Ik moet hier aan denken als ik jouw verhaal lees Ik moest hier echt even hardop om lachen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 10 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Ik ook. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 13 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2017 Soms heb ik het idee dat Koos een beetje doof is. Zonet ook weer. Hij zat zich in de ren te wassen, ik kwam naar hem toe met een brokje maar hij reageerde niet op mijn stem. Pas na het openen en dichtdoen van de bovenkant van de ren keek hij op en kwam naar mij toe. Nam wel gretig het brokje aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 13 juli 2017 Delen Geplaatst: 13 juli 2017 3 minuten geleden zei Koosje: Soms heb ik het idee dat Koos een beetje doof is. Zonet ook weer. Hij zat zich in de ren te wassen, ik kwam naar hem toe met een brokje maar hij reageerde niet op mijn stem. Pas na het openen en dichtdoen van de bovenkant van de ren keek hij op en kwam naar mij toe. Nam wel gretig het brokje aan. Of hij was zo met zijn gedachten bij het wassen. Dat is een secuur taakje hoor, je zou maar een haartje overslaan of verkeerd leggen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeli4n Geplaatst: 13 juli 2017 Delen Geplaatst: 13 juli 2017 Wat een superleuk hok voor hem. Leuk dat je alles zelf maakt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 13 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2017 Ik maak (bijna) alles zelf. Van konijnen rennen tot uitbouwen. Van muziek tot elektronica... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 7 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2017 Gisterenavond merkte ik dat Koos minder eetlust had. Dit werd vandaag nog eens bevestigd. Vanmiddag pakte hij een stukje wortel niet aan. Iets wat hij anders gretig uit mijn vingers pakt. Deze bij 'm neergelegd en toen ik een half uurtje later ging kijken was het toch op. Vanavond wou hij niet aanvallen op zijn brokjes. Dit is de eerste keer dat hij hierin verstek liet gaan. Afijn, het bakje met brokjes in de ren gezet en deze werd op de kop gegooid. Een uurtje later waren de brokjes toch op. Nu zit Koos verschrikkelijk in de rui. Mogelijk is dit de oorzaak van zijn mindere eetlust... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiep Geplaatst: 7 augustus 2017 Delen Geplaatst: 7 augustus 2017 Agonise... ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt! (En dat je je niet teveel zorgen maakt ). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 augustus 2017 Delen Geplaatst: 7 augustus 2017 Dat zou kunnen. Misschien even een pluk-beurtje geven om hem er wat doorheen te helpen? Zijn zijn keuteltjes nog wel goed? Hopelijk valt het allemaal mee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 7 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2017 ja hoor, zijn keutels zijn prima. Ik zal hem morgen eens kammen en plukken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 9 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2017 Koos eet weer als een bootwerker. Elke keer als ik bij hem kom dan pluk ik los haar van zijn lijf. Koos vindt dit niet leuk en loopt elke keer weg. Ik ga 'm niet dwingen. Hij ziet er nu uit als een voddenbaal. Als ik vanmiddag de kans krijg zal ik een foto van hem maken en uploaden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 9 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2017 Hier een paar foto's van Koos hoe die eruit ziet momenteel... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 18 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2019 Ik zie dat de foto's niet meer werken jammer genoeg. 😞 Afijn, koos heeft gisteren zijn jaarlijkse check-up en inentingen weer gehad. De DA vond hem er prachtig en gezond uitzien, mooi op gewicht. Wel een aandachtspuntje, net zoals vorig kleine haakjes op zijn kiezen maar geen wondjes in zijn bekkie. Hier is nog nooit wat aan gedaan en hij blijft goed eten dus dat scheelt een slok op een borrel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 april 2019 Delen Geplaatst: 19 april 2019 Scheelt zeker, en mocht hij er wel last van krijgen, weet je in ieder geval ook wat het is en is het met een vrij eenvoudige gebitsbehandeling alsnog op te lossen 🙂 Fijn dat hij gezond is! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten