Koosje Geplaatst: 1 april 2015 Delen Geplaatst: 1 april 2015 Ik wil een topic openen en hierin vermelden hoe het Koos vergaat.Dit wil ik steeds bij gaan houden en telkens een stukje daarover schrijven eventueel met fotootjes erbij.Ik heb het onder Off-Topic geplaatst omdat ik niet echt een forum kon vinden waaronder ik het kon plaatsen.Koos zijn ren gaat nog definitief aangepast worden.Dus er komen zeker veranderingen voor Koos en zijn leefgebied.'s Avonds als het donker begint te worden wordt de toegang tot de buiten ren gesperd zodat Koos alleen in zijn hok kan verblijven.Dit is momenteel de situatie. picture upload sites Ik wil een grotere ren gaan maken van 1 meter hoog en dan met stevig gaas een overkapping maken die ik scharnierend weg kan klappen.Tevens wil ik voor Koos misschien wel een voedster erbij zodat ze dan samen kunnen zijn en Koos niet meer alleen zit.Maar dan zal Koos eerst gecastreerd moeten worden. Op maandag 2 maart heb ik op marktplaats een hok gekocht en hierheen getransporteerd.Koos heb ik op 3 maart gekocht, ook op marktplaats hier bij ons in de buurt.Dus hij hoefde niet te lang in de auto in een afgesloten mandje (geleend van de buurvrouw) te zitten.Koos was 20 weken oud toen ik hem kocht.Koos zat samen met 3 broertjes in een te klein hok.Dus wat dat betreft is Koos er al een heel stuk op vooruit gegaan.Koos is een (naar mijn mening) een gezond en vrolijk konijn.Hij eet en drinkt goed.Plast en keutelt goed.Hij maakt sprongetjes en is absoluut niet bang.Wel wat schrikkerig maar dat zijn bijna alle konijnen wel denk ik.Koos laat zich makkelijk aaien.De eerste weken 1 aai en was hij alweer weg.Nu kan ik hem al langer aaien en vind hij dat best prettig.Gisteren toen het zo'n zwaar weer was zat hij de gehele dag in zijn hok.Kwam alleen maar even buiten als ik bij hem kwam.Vandaag huppelt hij weer vrolijker door zijn hok en ren.Telkens als ik de hoek om kom begin ik te praten zodat hij mijn stem hoort en niet schrikt als ik plotseling voor zijn neus sta.Koos is nog niet geënt maar dat gaat half april gebeuren.Dan zijn er hier in de buurt entingsdagen voor konijnen.Tot zover het eerste epistel.Opmerkingen, suggesties en ideeën zijn zeer welkom. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 april 2015 Delen Geplaatst: 1 april 2015 Spannend verhaal Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 2 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2015 In het begin liet ik Koos elke dag een poos binnen lopen.Door gelezen te hebben dat plotselinge temperatuurverschillen niet goed zijn voor konijnen doe ik dit niet meer.Maar ik heb nog wel een filmpje van Koos.Hier is Koos 21 weken. >https://www.youtube.com/watch?v=NqostBApO2U Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2015 Zonet een hele poos bij Koos geweest.Hij was in zijn hok lekker aan het knabbelen aan het hooi.Toen hij mij zag ging hij met zijn voorpootjes tegen het gaas staan en natuurlijk werd hij door mij (zoals altijd) aangehaald.Hij daalde af en kwam naar buiten in de ren.Hij liet zich aaien en ik stapte daarna uit de ren.In het zonnetje ging hij in zijn zandbakje liggen op zijn zij, languit en liet zich wederom door mij aaien en hij bleef lekker liggen.(jammer dat ik geen foto daarvan heb kunnen maken want het was best wel een grappig gezicht)Dit was de eerste keer dat ik zag dat hij languit in de zandbak lag.Heel leuk om een konijn als huisdier te hebben.Oppakken vind Koos niets dus laat ik hem maar lekker op zijn 4 pootjes lopen.Koos is echt wel een schatje. Hieronder nog een fotootje van Koos. image hosting 30 mb 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 3 april 2015 Delen Geplaatst: 3 april 2015 Ik vind die oren van hem zo leuk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 4 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2015 Ik vind die oren van hem zo leukJa lief hè. Inmiddels hout en gaas gekocht voor zijn buitenrern.Het eerste zaagwerk is al geschied.Nu is het een kwestie van boren, lijmen met constructielijm, schroeven, monteren en gaaswerk monteren.Dit doe ik met krammen die ik nog heb liggen.Lekker makkelijk.Ook komt er natuurlijk een deurtje in om naar binnen te gaan.Ik kan wel springen maar niet zo hoog.Ik ben geen konijn. Houtwerk en gaas moet ik nog kopen voor de overkapping.Dit wil ik met scharnieren gaan maken zodat het makkelijk opklapbaar wordt. upload gif Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 4 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2015 Het eerste begin is een feit.Het lijkt nog een beetje schots en scheef maar dat gaat helemaal goed komen.Zo, nu eerst paasdagen houden en dinsdag weer verder. upload gif 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris-Marie Geplaatst: 4 april 2015 Delen Geplaatst: 4 april 2015 Wat een leukerd! Die oortjes ook! En je ren wordt volgens mij erg mooi, ben benieuwd. Ik denk dat Koosje daar heel blij mee is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2015 Vandaag de stoute schoenen maar aangetrokken en een stuk opgeschoten met de ren.Nu kan de lijm drogen, morgen met een beitel de lijmresten verwijderen en dan kunnen de onder latten erop.Ik denk dat de boel wel rechtgetrokken gaat worden met de onder latten.Het deurtje is ook al gelijmd en geschroefd.Lekker laten drogen nu. image upload no limit 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 6 april 2015 Delen Geplaatst: 6 april 2015 Dat schiet al goed op! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2015 Vandaag alweer lekker aan het klussen geweest.Koos heeft nu al meer ruimte. Nu nog het bovendek maken.De ren is makkelijk verplaatsbaar met zijn 2-en en al het houtwerk staat 1,5 centimeter van de grond af.Dus weinig kans op houtrot. screen capture freeware gifs upload 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Dat heb je snel in elkaar gezet! Ziet er goed uit Wat vindt Koos ervan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2015 Koos vind het geweldig.Hij zit bijna de hele middag al buiten. Hij had een plasje in een hoekje buiten gedaan en daar heb ik nu een wc-tje geplaatst.Hier heeft hij nu ook een plasje in gedaan.Maar hij keutelt we door de hele buitenren heen.Dan maar regelmatig met een bezem erdoor en de knikkers bijeen schrapen. Het framewerk van de bovenkant is ook klaar.Morgen gaaswerk erop, afmonteren en dan wordt de ren opgeleverd voor Koos.Dan mag hij dag en nacht buiten verblijven. Nog een overdekt hooiruifje en een schuilhuisje maken en dan is het helemaal af.Foto's volgen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2015 Het was zo'n fijn weer vanavond dus maar even door klussen.Ik ben bezig geweest met een schuilhuisje te maken.De bedoeling is dat het huisje komt te staan op betonnen straatstenen van 14 x 14 centimeter en 5 centimeter dik.Ik heb daar nog 6 van liggen dus past preciesHier alvast het eerste resultaat. how to do a screenshot on a pc Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Wat fantastisch zeg! Je bent werkloos zei je? Je moet werk gaan maken van konijnenrennen joh! ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NaOomkuuHh Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Ja inderdaad, ziet er netjes uit! Keutelen in de wc kan nog komen. Nu is alles nieuw en wil hij misschien even zijn territorium afzetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2015 Wat fantastisch zeg! Je bent werkloos zei je? Je moet werk gaan maken van konijnenrennen joh! ;-) Als ik via BunnyBunch aan het werk zou kunnen komen heel graag. (dit is ook een vorm van netwerken toch?) Vroeger heb ik 24 jaar gewerkt in de bouw als metselaar. De uitbouw waar Koos zijn hok tegen aanstaat heb ik zelf in 2001 getekend, aangevraagd en zelf gebouwd. De kozijnen heb ik laten maken ook de dakgoten, elektra werk en het glas laten zetten door mijn buurman die schilder is. Maar de rest helemaal zelf. Het kostte wel een hoop vrije tijd maar dan heb je ook wat. Deze ren is bijna klaar, op naar volgende projecten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Nou, zeker een vorm van netwerken ;-) Gooi het balletje maar op. Wij willen binnenkort de ren gaan verbouwen, ook een soortgelijk idee van dat van jou maar dan ander formaat. Als we er niet uitkomen dan huur ik je in!Volgend projectje wordt toch zeker Koosje onder het mes en een vriendinnetje erbij? ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2015 De maten van de ren van Koos zijn 150 x 160 centimeter.Ik heb daarvoor hout gebruikt van 3 x 4,5 centimeter. Ik heb het er met mijn vrouw de afgelopen week over gehad over een tweede konijn erbij.Zij vind 1 konijn genoeg voorlopig, dus hij mag voorlopig zijn mannelijkheid behouden.Maar wie weet wat de toekomst hem bied.Ik ga er wel van alles aan doen dat Koos een blij konijn is en blijft.Ik zag hem vanmiddag nog binkies maken in zijn ren. En overal waar hij loopt, in zijn hok of daarbuiten, laat hij keutels vallen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bob Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 wauw wat heb je dat snel gedaan! wij zijn nu al drie weken bezig met het bouwen van de ren hahaha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 8 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2015 Zo......Villa Kakelbont is klaar. Koos vind het nog maar zo zo maar dat gaat vast wel goed komen denk ik.Vanmorgen een 2e drinkflesje gekocht voor buiten.Na de koffie een hooiruifje maken en dan hoop ik dat de bovenkant van de ren droog is want ik heb deze in de tuinbeits gezet.Ze hadden gisteren bij de bouwmarkt geen geimpregneerde latten meer dus heb ik deze gemaakt van vurenhout. screenshot windows adult image Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 Die Koos toch, een zelfgebouwd paradijsje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 8 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2015 Het hooiruifje uhh bakje is ook klaar.De lijm nog laten uitharden en dan mag Koos er morgen zijn hooi daaruit eten. host image online upload pics Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anjo Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 Wat leuk hoe je dat allemaal zelf maakt. Het niet zindelijk zijn kan ook komen doordat Koos (nog) niet gecastreerd is. Een grotere bak zou je ook altijd nog kunnen proberen.Veel plezier van je mooie villa Koos, hopelijk in de toekomst met een leuke vriendin aan je zij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 8 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2015 De bunker van Koos. image hosting over 5mb image hosting 15mb 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten