Ga naar inhoud

Hope farms super trio veranderde samenstelling ?


cookiemonster

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week of drie een nieuwe zak Farmers hope trio, maar mijn konijn eet ineens veel minder smakelijk van deze biks. Het lijkt ook wel of de vorm van de brokken anders is dan mijn zak biks van midden 2014.


Gezien ik grote 15 kilo zakken koop en maar een konijntje heb , koop ik dus niet heel vaak een zak nieuw voer :D 


Weet iemand of in de tussentijd het voer soms aangepast is ? 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 zakken gehad (ook van 15 kilo) waar een 'foutje' mee was: de luzerne was te hoog verhit. De kwaliteit zou nog gewoon goed zijn, maar de smaak zou erdoor zijn veranderd. Bij moesten ze het allemaal opeens ook niet meer, haalden hun neus er voor op. Misschien dat jij ook zo'n zak hebt? Er zijn meer klachten over geweest. Vraag het even na bij de verkoper.

Ik ben nu tijdelijk overgestapt op andere biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 


Ik bedoel mijn opmerking ook niet rot, bot of aanvallend. :)


Maar het is me al een aantal keer opgevallen dat er een serieuze vraag wordt gesteld ( ook door mezelf ) en dat daar dan een reactie op komt die eigenlijk niets met de vraag te maken heeft, waarop een volgende gebruiker weer een reactie levert op de reactie, waardoor de originele vraagstelling vaak onbeantwoord blijft.


 


De opmerking over het bewaren van voer is nuttig, ik beweer ook echt niet het tegendeel , maar het was niet gerelateerd aan mijn vraag.


(Ik wist dit toevallig wel, te vaak exposie aan licht en lucht is voor heel veel dingen niet bevordelijk voor de smaak en ingredienten Dit geld overigens ook voor mensenproducten :P. Ik bewaar mijn voer ook in luchtdichte, lichtdichte bakken in een koele donkere en niet vochtige kast en heb een losse pot waar voor ongeveer 2 weken voer in bewaard wordt, maar dit doet niet ter zake. En het gaat hier ook om een zak voer die 2 weken geleden pas geopend is . ) 


 


Ik maak me serieus enige zorgen over het eetgedrag van mijn konijn,want als het niet aan een veranderde samenstelling van het voer ligt dan zal ik aan andere dingen moeten gaan denken.


Bij elke reactie hoop ik dat iemand een tip heeft, maar zoals ik eerder ook al aangaf de reacties gaan nu alleen nog over een reactie en niet meer over mijn originele vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, volgens mij is hier maR 1 iemand die nu ergens anders een probleem van maakt...

Als je je zorgen maakt over je konijnen, omdat ze niet willen eten, is een bezoekje aan de dierenarts misschien een goed idee? Als de dierenarts je kan geruststellen is ander voer misschien te overwegen. Ik krijg ze hier ook niet aan de hfst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn de biks niet lekker eet kan dat meerdere oorzaken hebben.


 


Er kan zoals gezegd iets mis zijn met de samenstelling van de biks. In dat geval zou overstappen op een andere zak of op een ander merk een tijdelijke oplossing zijn. Koop gewoon een klein zakje van 3 euro van de beaphar of de science selective. Of vraag je dierenarts om een samplezakje als die dat heeft.


 


Het kan ook zijn dat het konijn iets heeft met het gebit. Dit zul je moeten laten controleren bij de dierenarts. Meestal kunnen ze de kiezen wel zien met hun "kijkertje" (orthoscoop?) Het kan zijn dat je konijn haakjes op de kiezen heeft en dat dat toevallig samenvalt met die nieuwe zak. Je weet het niet.


 


Mogelijk voelt je konijn zich gewoon niet helemaal lekker. Als ze in de rui zijn wil het ook wel eens voorkomen dat ze minder goed eten. Maar bijvoorbeeld (sexuele) frustratie kan ook reden zijn om afwijkend gedrag te vertonen. Ongetwijfeld zijn er nog meer opties, maar dit is wat ik zo even kan bedenken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kolino , bedankt voor uw reactie. :D


Ze sprint ,huppelt, rent, speelt en gedraagt zich als een super vrolijk konijntje , behalve dat ze sinds een ruime week  elke ochtend zodra ik haar loslaat uit haar kooi op het laminaat plast :s en van de biks,maar ongeveer de helft eet van wat ze normaal at , is ze niet anders dan normaal.  


Ze eet netjes hooi en het gedroogde fruit etc in haar snoepbal. en ook al haar groenvoer gaat op en ze  knauwt ook heftig enthousiast op haar stukje wortel :D


Gezien ze dit wel allemaal eet lijkt me dat haar kiezen wel okay zijn ,  toch ? of is dat vanuit mensenoogpunt gedacht ?


Maar ik ga inderdaad even checken met ander voer , de dierenwinkel stond al in de planning voor vandaag :D.


Dank je wel .


 


ps. de hope farms met een luzerne fout heeft de houdbaarheidsdatum 22/07/2015 , misschien dat iemand hier iets aan heeft :D 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .