Ga naar inhoud

niet meer zindelijk , antibiotica gevolg ?


cookiemonster

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,


Mijn konijntje heeft ruim 2,5 weken geleden een heel erg ontstoken oogje gehad ( wat was dit erg om te zien zeg ! ) en heeft 10 dagen 4x per dag antibiotica druppels gekregen. Ik moet zeggen ik was trots op haar hoe ze het toeliet, want deze dame heeft een zeer groot eigen willetje.


Door de antibiotica was ze wat sneller vermoeid en at ze ietsje minder dan normaal  , maar ze speelde wel gewoon en werd ook nog eens aanhankelijk , wat een leuke bijkomstigheid hahaha.


Ongeveer 3 dagen na haar laatste antibiotica druppels ging ze ineens buiten haar hok tegen de muren plassen.


Ze gaat eerst graven op het laminaat om vervolgens een grote plas te doen zodra ik haar 's ochtends uit haar hok laat om los te lopen.


Afleiden helpt niet, ik had haar haar snoepjesbal gegeven zodra ik haar losliet ( hier is ze dol op ) , maar onder het rennen achter de bal vond ze toch even de tijd om in een hoek te gaan plassen .


Keuteltjes doet ze wel netjes in haar toilet, in haar kooi plast ze ook netjes in haar toilet maar zodra ik haar loslaat gaat ze wild plassen.


Dit ritueel is nu al een ruime week aan de gang en ze zit nu meer in haar kooi dan erbuiten. .


Dit vind ik zelf ook heel erg ,want ik vind dat een konijn echt lekker speel en renruimte nodig heeft , maar ik weiger ook om constant urine op te moeten dweilen.


 


Ik word er nogal moedeloos van, wat is er met haar aan de hand ? 


 


Heeft iemand tips ? Kan dit een gevolg zijn op de antibiotica , aangeven dat ze het niet leuk vond dat ze druppels kreeg ? 


Of aangeven dat ze nog steeds pijn heeft ? Ik weet het niet meer ............


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .