Ga naar inhoud

konijn plast naast wc


Ilonaa1

Aanbevolen berichten

Een van mijn konijnen plast sinds deze week naast de wc. Dit terwijl hij/zij dit altijd keurig heeft gedaan in de wc. Welke van de 2 konijnen het is weet ik niet, omdat ik het nooit zie als dit gebeurd.

Maar ik vind het wel erg vervelend, ik maak het schoon met azijn maar vervolgens blijven de witte vlekken zichtbaar op de tegels buiten.

Hebben jullie ervaring hiermee? En hoe zou ik het kunnen oplossen? Is er nog een andere manier om het schoon te maken waarbij er geen witte vlekken zichtbaar worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gaat het inderdaad per ongeluk, ik zie bij die van mij ook dat hij zelfs met een grotere bak altijd bij het randje gaat zitten plassen. Een grotere plashoek is volgens mij ook beter, omdat ze daar helemaal in kunnen gaan zitten en ook tijdens het hooi eten hun behoefte doen en het hooi vaak bij de plashoek hangt/ligt. Het ligt natuurlijk aan je formaat konijn, maar in de webshop hebben ze verschillende toiletten dus je kunt het proberen.


 


Wel vreemd dat het er nu ineens ernaast is en verder altijd erin.


 


Schoonmaakazijn kunnen ze beter inderdaad niet binnen krijgen, maar misschien dat je het stukje even kunt afzetten met een hekje ofzo? Dan hoef je er niet de hele tijd bij te blijven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hoek wctjes zijn niet erg handig vind ik zelf, zeker als er maar 1 staat waar 2 konijnen op gaan. Dat is vrij klein. Ik denk dat je met een grotere bak misschien al wel de oplossing hebt.

Over het schoonmaken, even de konijntjes ergens anders zetten zodat je het goed kunt laten intrekken?

Lijkt me niet handig om de konijnen daar dan te laten lopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat ze nu nog steeds, als ze 'op het toilet' zitten, hun kontje optillen om te plassen en daardoor eroverheen hangen? Dat kan het verklaren.. Het enige wat dat probleem op kan lossen, is een bak waar ze echt 'in' moeten. Dus een hoge of een dichte (katten)bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt er sinds 2 weken ook weer flink naast de wc geplast. Boosdoener is onze voedster van wie de hormonen weer opspelen nu het weer lente wordt. Ze loopt naar boven plast gewoon ergens en gaat daarna op de wc zitten. Normaal gesproken doet ze het wel netjes in de bak. Hoop dat het met n paar weekjes weer over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .