Ga naar inhoud

caviageluidjes


hemmel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,


 


Mijn ex-ram Klaver en zijn zusje Hazel zijn nu een halfjaar. Ik wacht met het castreren van Hazel tot mei, omdat het dan buiten warmer is.


Nu valt mij op dat Hazeltje caviageluidjes maakt en knort, als de ram in de buurt komt. Ze geeft hem ook geregeld een kopstoot, waarvan hij geschrokken in elkaar krimpt.


Als ik ze in de ren laat, gaan ze over elkaar buitelen. Hazeltje gaat plat op de grond liggen, maar als de ram een pootje op haar rug zet, rent ze weg en zet hij de achtervolging in.


 


Ik denk dat het hormonen zijn. Klopt dat? Blijft dit nu nog vier maanden zo?


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi!


 


Ik heb precies hetzelfde! Mijn voedster Dot maakt ook caviageluiden naar mijn ex-ram Puk. Heel af en toe doet ze dit ook naar mij. Nu hoorde ik bij de dierenwinkel dat dit misschien zou kunnen duiden op een schijnzwangerschap. Ze is een beetje knorrig en heel af en toe lijkt ze naar hem uit te vallen. Mijn voedster is trouwens ook een halfjaar oud.


Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook mijn voedster wil vaak op de exram rijden en maakt ook van die geluiden, alleen mijn ram laat het steeds eerder merken dat hij het niet leuk vind. eerst krabt de voedster op de ram zijn rug en vervolgens probeerd ze op hem te rijden. soms ook op zijn hoofd en dat vind ik nogal gevaarlijk 


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De mijne maakte ook ineens caviageluidje , maar ik dacht dat dat kwam omdat ze pijn had . Ze begon daarmee toen we thuis kwamen van de dierenarts met een heftig onstoken oog.


Ze maakt wel vaker knor brom etc geluidjes ( ik noem haar stiekem weleens gremlin ) dan neem ik altijd maar aan dat ze chagerijnig is of last heeft van hormonen, er zit namelijk serieus elke maand een patroon in :D 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .