Ga naar inhoud

"Moeite" met hooi en biks


Gast

Aanbevolen berichten

Op het moment willen mijn konijnen amper hooi eten en de biks laten ze ook staan (nouja, ze schuiven het in de regen zodat ik het weg kan gooien, ja echt waar)


 


Hooi eten ze ook amper, uit de ruiven dan, uit mijn hand en uit de gaten in de wasmand (daar zit het hooi in, zitten een paar gaten in) eten ze het wel, als ik het bij ga vullen.


 


Ook de biks, dezelfde als eerst, heb ik al ruim 2 maanden, willen ze ineens niet meer hebben. Groenvoer (zelfde als altijd) eten ze wel, maar vind ook veel verstopte stukken witlof en andijvie. Groenten komen van de Jumbo of de Lidl.


 


Iemand die dit ook heeft of dit herkent? Ik heb ze nu alleen hooi gegeven, dat is immers het belangrijkste en als ik niets anders geef eten ze dit wel meer. Maar kan ze natuurlijk niet alleen maar hooi laten eten...


 


Al de voeding is hetzelfde als eerdere keren, zelfde hoeveelheden, dus ik snap er niets van.


 


Qua gebit e.d. is alles in orde.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is helemaal in orde.


 


Het gekke is, dat als ik het uit de hand voer, ze het dan wel eten. Maar kan onmogelijk 5 konijnen voldoende hooi e.d uit de hand voeren, hoe graag ik ook zou willen.


Ze eten het ook wel, alleen niet heel graag en laten het liever allemaal staan. En het zou wel heel toevallig zijn als er 5 konijnen tegelijk haakjes hebben...


Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik proberen. Ze hebben dit altijd wel met smaak gegeten en ik vind het ook zo raar dat ze het uit mijn hand wel eten. Als ik Jillz en Bliksem op alleen hooi zet eten ze de hele ruif leeg. Misschien missen de andere 3 Gibson?


 


Als het zo blijft ga ik zeker naar de DA


Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 5 eten ze enorm selectief, zo noem ik het even. Jillz en Bliksem hadden net de hele ruif leeg, dus bij hen werkt dat kennelijk wel. Maar de biks laten ze veel van staan, terwijl ze eerst hun hoeveelheid gewoon aten.


 


Moet ik wel zeggen dat Jillz en Bliksem 2 ruiven hebben, die ik iedere dag bij kon vullen. Nu hebben ze er één leeg ipv twee.


 


De drie hebben 3 hooiruiven, de kleinste was zojuist voor de helft leeg. Het helpt dus wel iets, maar ik blijf het raar vinden. 


 


(verwoord het niet even goed zie ik nu, zit met barstende koppijn dus vergeet wat dingetjes denk ik/verwoord t anders)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben konijnen sowieso invloed op elkaar qua hooi eten. Ik had eerst als allereerste konijn Hazel. Nooit heeft die hooi gegeten totdat Klaver kwam en toen aten ze allebei normaal hooi.

Ook toen Clint en Stip erbij kwamen werd er normaal gegeten. Toen Stip weg viel veranderde er ook niets, maar sinds Klaver weg was uit de ren werd er door de overgebleven mannen Clint en Hazel ineens weer geen hooi meer gegeten. Ze kregen het altijd uit een ruif en ineens moet het sindsdien op de grond. Ze eten het wel maar niet overdreven, ze eten wel wat hooi maar geen emmers vol of zo. Het is lastig inschatten natuurlijk tussen 2 of 4 konijnen en wie nu precies hoeveel eet en at, maar ik heb echt het idee dat Klaver een positieve invloed had op hooi eten.

Qua andere dingen eten weet ik het echt niet, dat lijkt geen verschil te maken.

Het valt ook op dat daar bij jou wel alle 5 de konijnen hetzelfde in zijn nu. Het hooi zou te verklaren zijn doordat Gibson weg is misschien. Maar de andere dingen niet want anders zouden Jillz en bliksem het niet moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je dat zegt... Gibby was een echt hooimonster, woonde letterlijk IN de hooiruif, haha.


 


Jillz en Bliksem konden de rest wel zien, maar dat heeft niet veel invloed denk ik. Ik hou gewoon even het alleen hooi vast en dan ga ik verder kijken. Dat van de 3 valt wel enigszins te verklaren na je uitleg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .