Ga naar inhoud

aandacht


Ilonaa1

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik nu 2 konijntjes, super leuk om ze samen te zien :) ze doen alles samen! Alleen door het weer e.d geef ik ze wat minder aandacht(ook omdat toby meer naar tara gaat en tara een aaitje prima vind maar meer ook niet). Hoeveel aandacht geven jullie jullie konijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze weinig aandacht. 1 van de 2 wil sowieso niet aangeraakt worden, de ander interesseert aandacht niks. In de zomer ga ik er wel heel veel bij zitten, in de winter niet eigenlijk. Als ik een konijn had wat aaien fijn vond dan deed ik het wel. Maar ze zitten er niet zo op te wachten. Ik maak ze blij met andere dingen. Eten, nieuwe dingen in de ren, laten ontdekken etc.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zitten binnen dus het is wel wat makkelijker hen geregeld even aandacht te geven.

Meestal ben ik even met hen bezig als ik de ren uit borstel en groenvoer geef. Daarnaast ga ik meestal wel eventjes (max halfuur gemiddeld) bij hen op de grond zitten en Pim wordt graag geaaid dan.

Dit gebeurt wel niet elke dag.

Ook niet superveel dus, als ik dagen thuis ben wel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze ook niet veel aandacht, in de zin van aaien of dat soort dingen. Dat willen ze ook helemaal niet. Ik ben over het algemeen 2x per dag een half uurtje bezig met ze verzorgen. Vegen, voeren, verschonen, dat soort dingen. Ze komen dan uit nieuwsgierigheid bij me kijken en dan geven zij mij eerder aandacht, haha! Nu de laatste tijd wel een zieker nijntje erbij, die krijgt dan natuurlijk wat meer aandacht omdat hij medicijnen moet krijgen of omdat ik wil weten wat hij eet en hoeveel.


Die beestjes hebben het prima naar hun zin buiten. Ze vermaken zich zonder mensen, ze hebben elkaar en hun speeltuin.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar Rian, dat ze jou wel aandacht geven. Als ik bezig ben in de ren komen ze overal met hun neus bovenop staan om te controleren of het wel allemaal goed komt. Als ik bijvoorbeeld even een emmer neerzet dan maken ze me duidelijk dat die emmer daar niet hoort, dus dat ik die wel weg moet halen daar. Ze controleren goed of ik niets op de verkeerde plek neerzet of leg, maar gelukkig corrigeren ze het meteen als ik het niet goed doe.

Ze komen soms ook even naar me toe als ik er ben, snuffelen even, en dan huppen ze weer verder. Ik ben niet zo interessant als ik geen eten bij me heb of hun huis ongevraagd opnieuw kom inrichten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan ze bij het openen van de tuindeur direct binnen op de mat. Natuurlijk in de hoop dat er eten is. Ze komen eigenlijk altijd naar ons toe. Onze voedster vind aaien wel lekker en blijft hier ook voor zitten. Onze ram begint het ook steeds fijner te vinden maar is het ook snel zat.

En hier ook wanneer we in de ren en hokken bezig zijn komen ze altijd "helpen". Door het stoffer en blik af te pakken, tegen ons opstaan en dingen aan de kant duwen. En het allerleukst vinde ze het om wanneer net alle bodembedekking etc uit het hok is snel naar boven te springen langs ons en dan heerlijk te gaan plassen en poepen op de lege bodemplaat. Altijd n dolle boel dat hokken verschonen hier..

Hier krijgen ze ondanks dat ze buiten zitten best wel vaak aandacht. Dit omdat de ren tegen de deur aan zit en ze dus dichtbij het huis zitten. Als we iets weggooien dan staan we al in de ren dus is n aai makkelijk gegeven. Maar uiteindelijk zijn ze toch het meest blij met elkaar! Wij zijn vooral belangrijk vanwege het eten dat we meebrengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar Rian, dat ze jou wel aandacht geven. Als ik bezig ben in de ren komen ze overal met hun neus bovenop staan om te controleren of het wel allemaal goed komt. Als ik bijvoorbeeld even een emmer neerzet dan maken ze me duidelijk dat die emmer daar niet hoort, dus dat ik die wel weg moet halen daar. Ze controleren goed of ik niets op de verkeerde plek neerzet of leg, maar gelukkig corrigeren ze het meteen als ik het niet goed doe.

Ze komen soms ook even naar me toe als ik er ben, snuffelen even, en dan huppen ze weer verder. Ik ben niet zo interessant als ik geen eten bij me heb of hun huis ongevraagd opnieuw kom inrichten.

Haha, en wat dacht je van veger en blik? Weg ermee, dat wordt flink in het rond gegooid, staat niet op de kaart! :lol:

Vers hooi of schone bakken? Eruit met die handel. Hebben we niet nodig, hoeven we niet, is vies, raar en lelijk en past niet bij ons interieur. :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde als bij Rian en Lonja. Ze krijgen hun dagelijkse verzorging en bij het voeren ga ik hen wel even in de gaten houden om te zien of alles nog goed zit, en de enige kroeler die ik heb, Luna, krijgt wel wat aaitjes, (de andere drie schieten al weg als ze nog maar een vinger voelen), maar dat is het wel. Ze hebben ruimte en elkaar, ze moeten zich maar zien te vermaken. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

(Ik zei hooi, maar bedoelde stro, kan het niet meer wijzigen)


Wij zijn alleen maar goed voor de voedselvoorziening, ik weet het bijna zeker. Ze zeggen dat alleen katten hun bedienden hebben, volgens mij geldt dat voor konijnen net zo... alleen manipuleren die iets minder.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier in de winter niet veel aandacht. In de zomer ben ik veel vaker in de tuin dus dan krijgen ze automatisch meer aandacht.

Ze geven mij inderdaad wel aandacht, er stond er gisteren nog 1 met de voorpoten tegen m'n kuit en gaf een knauw, zo van ik wil nog een aardbei takje en wel nu!

Ze had uiteraard al met de neus gepord en aan de broekspijp getrokken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo herkenbaar dit! Erg vermakelijk :D Enige waarvan ik denk, dat mag wel eens aan het woordenboekje van een konijn worden toegevoegd is: GEDULD! Iets even afmaken is er niet bij als ze iets van je willen. Want het moet NU en anders dan zul je zien dat ik het meen baas! 's Morgens word er bijvoorbeeld ook op me gewacht en als ik dan net even iets te laat ben.... ow dan zwaait er wat :O


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik zit er best veel bij vind ik persoonlijk zelf, trek gewoon een dikke jas aan, muts sjaal en handschoenen. 'sochtends een tien min. 's middags ook ongeveer tien min. en 's avonds ga ik bij hun in de ren zitten en speel ik met ze. Muffin en cupcake zijn ook niet echt knuffelkonijntjes. Cupcake vooral het minst. Maar muffin komt soms echt eisen geaaid te worden haha :D of als ik dan met cupcake bezig ben springt ie gewoon op mijn schoot om op te vallen haha ;) ongeveer ben ik er per dag tussen 1 en 2 uur mee bezig, maar tijdens exames of als ik vaak weg ben, zit ik er nog steeds minstens een half uur bij.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geluk hebben Muffin en Cupcake met jou! ^^


 


Ik weet nog dat we vroeger een konijn hadden en dat hij in de winter alleen een aaitje kreeg als we uit school kwamen en in het weekend af en toe naar binnen haalden om mee te knuffelen (weet nu dat dat helemaal niet goed is geweest, maar was toen nog klein en mijn ouders wisten ook niet beter).


 


Nu staat mijn eigen konijntje in de woonkamer en krijgt hij heel veel aandacht, want ik kan hem gewoon niet weerstaan als ik er langs loop! Hij houdt mij trouwens ook goed in de gaten want ik zal maar eens langs lopen met toevallig iets lekkers in mijn hand, haha. Overdag is het wel iets minder, want ik ben natuurlijk niet altijd thuis en als hij slaapt laat ik hem lekker liggen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn krijgt per dag ongeveer 2,5 uur aandacht van mij of m'n oma/vader/broertje. Ze staat binnen in een grote hondenbench achtig iets haha.

Maar de aandacht verschilt nogal. Meestal lig ik een half uur languit op de grond met haar te knuffelen. Ze komt dan helemaal tegen me aan liggen languit en vind aaien heerlijk. Als je even stopt likt ze meteen mn gezicht en armen af tot ik weer verder aai haha. Gek beest. Verder loopt ze een uur los wanneer ik erbij zit huiswerk te maken en dan komt ze me regelmatig lastig vallen. (Dan krijg ik aandacht ipv zij haha) En savonds als ik tv kijk zit ze gezellig bij me op bed heen en weer te hupsen of languit te relaxen. Verder zit mn oma bijna elke dag wel een half uur bij dr hok tegen dr te praten en dr te aaien. (Ze is gek op mn oma!)

Verder lopen mn vader en broertje regelmatig langs om dr een aai te geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je een konijn alleen hebt moet je die veel aandacht geven, dat valt eigenlijk gewoon niet op te brengen ook al ben je met zoveel mensen, dat zie je wel weer. Helemaal afhankelijk van jullie voor gezelschap, dan wil het wel ja. Het gaat hier om konijnen aandacht geven in een normale situatie, niet om een konijn wat alleen zit, dan moet je echt dag en nacht aandacht geven, dat kan niemand behalve een ander konijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan de konijnen binnen, ze krijgen door de dag heen regelmatig even wat aandacht en 's avonds als de kinderen in bed liggen dan heb ik alle tijd om ze even te aaien.


 


Natuurlijk hebben ze ook elkaar en Liza is heel erg op Max gericht, zij is nog niet zo tam. Maar Max heeft ook veel behoefte aan menselijke aandacht. Zodra ik op de mat voor de tv ga zitten dan komt hij eraan en ploft bij me neer, hij wil het liefst de hele dag geaaid en geknuffeld worden. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt misschien in de toekomst nog een maatje voor haar. Ik ben me bewust van de situatie. Buiten dat reageer ik niet op dit topic om vervolgens commentaar te krijgen Lonja. :)

 

Zelfde voor mij! Gister nog geïnformeerd over castratie, dus misschien van de zomer al een maatje (zodat ik tijd genoeg heb om de woonkamer te verbouwen voor extra ruimte en tijd voor het koppelen aangezien je nooit weet hoe lang dat duurt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .