Ga naar inhoud

Hebberig? (eten)


roosje_11

Aanbevolen berichten

Hoi,

Claire is een beetje happerig, hebberig wat betrefd eten. Ze is echt een schat van een konijn hoor ;) Maar, als ze weet dat ik eten heb doet ze er alles aan om het te pakken krijgen. Wel leuk hoor, maar als ik haar bijv. een zonnebloempit wil geven, dan hapt ze in mn vinger. Dit doet geen pijn, maar is niet de bedoeling.

Sinds een paar dagen ben ik haar ook aan het laten wennen aan de clicker. Gewoon click, beloning, click, beloning enz. Maar ze hapt zo dat ik er een beetje 'bang' voor word.

Ze heeft ook al door waar ik het lekkers in bewaar; mn linkerzak. Hap hap, en weg is mn lekkers....:$

Weten jullie hoe ik haar geduldiger kan maken? En hoe zorg ik dat ze niet meer in mn vinger hapt?

Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puk begon altijd als een gek aan het gaas te trekken als ik met de voeremmer aan kwam. Dan pakte ik een stukje voer, en zolang ze tegen het gaas stond kreeg ze het niet. Dan duwde ik haar pootjes van het gaas af, en zodra ze weer op 4 pootjes stond, kreeg ze het stukje voer. Na een tijdje deed ik haar bakje vol, en begon ze gewoon te eten. Naarmate ik dat vaker deed, werd ze rustiger, en wist ze dat ze niet zo opdringerig moest zijn. Helaas is dat nu weer een beetje terug aan het komen, maar het heeft geholpen! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .