Ga naar inhoud

Hoiii ik heb een vraag over mijn konijn pamuk?


aydan

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen vinden een bakje ook fijner. In eerste instantie heb ik het flesje verwisseld voor een bakje voor mijn eigen gemoedsrust (ze staan binnen in de woonkamer en zo'n flesje maakt een hoop herrie), maar toen merkte ik wel dat er wat meer gedronken werd. Als ze echt weinig drinkt kun je misschien langzaam aan meer groenvoer gaan geven, zodat ze toch genoeg vocht binnenkrijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je veel groenvoer zoals bijv andijvie?

Mijn konijnen drinken namelijk ook niet veel ( met zijn drieën vaak nog geen bak per dag ), maar ze eten best wat groenvoer en hieruit halen ze natuurlijk ook vocht.

Ik heb het idee ze dus minder behoefte aan water hebben hierdoor, uiteraard staat er wel altijd voldoende vers water ter beschikking.

Ze drinken ook alleen uit een bak, de drinkfles heb ik maar weggehaald omdat deze nog nooit was aangeraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals gezegd kan je ook meer groenvoer gaan geven, daar zit veel vocht in. Hier stoten ze de waterbakjes ook eerst om, ik heb bij de dierenwinkel eentje gevonden die extra verzwaard was zodat ze het niet konden omgooien. Ze hebben er een keer hun tandjes in gezet, en met zen tweeën zitten proberen het om te gooien (dat was nog al een zicht hahah :D) maar toen ze na een paar minuten hadden ontdekt dat het niet meer lukte, lieten ze het gewoon staan en probeerden ze het niet meer :P en om te voorkomen dat het drinken vies word, heb je ook van die drinkbakjes die je aan het hok kunt ophangen ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

muffin & cupcake  (L) RIP pietje,





als ik van tranen een trap kon bouwen, en van herinneringen een brug,

dan klom ik hoog de hemel in, en nam ik je mee terug   :love:  :love:




respect                              


 


hooi allemaal bedankt ik heb zoals de meeste zeiden een bakje neergelegd ik hoop dat het helpt alvast bedankt allemaal!!!!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zweerde vroeger bij een flesje, tot ik er achter kwam dat het ijzeren mondstukje met de bal vol komt te staan met schimmel. Eerst ieder half jaar het flesje vervangen maar later toch maar besloten om over te gaan op een bakje, twee keer per dag met water vullen en wassen, geen probleem.


 


Toegegeven dat mijn nijnen wel goed uit de fles dronken hoor, het is vooral mijn rede geweest om deze te vervangen. Maar, het kan zomaar zijn als je je fles al een fikse tijd heb, er allemaal spul in het tuitje kan zitten waarom de nijntjes niet meer willen drinken.


 


Nu je een bakje hebt, drinken ze beter?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .