Ga naar inhoud

Konijn trekt vacht uit


Captain&Snow

Aanbevolen berichten

Vanmiddag kwam ik bij mijn konijntjes toe en van de ene op de andere dag ligt het hok écht VOL met haar. Ik vind af en toe wel eens wat haar van de rui (op de grond, niet in het hok). Maar nu ligt het hok volledig vol met haar. Daarbij heb ik geen idee van welk konijn het haar komt. Hun fleece speelmat hebben ze ook in het hok getrokken.


Ik heb dierenverzorging gestudeerd en weet dat konijnen dit doen wanneer ze een nest maken. Maar ik ben ook zeker dat het twee voedsters zijn.


Ik ben ten einde raad en heb geen idee wat en waarom. Iemand een idee?


 


(Mocht het bericht op een verkeerde plaats staan, sorry daarvoor.)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Om schijnzwangerschap hoef je echt niet ten einde raad te zijn, hahaha!

Veel voedsters hebben hier zo'n 1 a 2 keer per jaar last van. Inderdaad wat Sanne zegt als het vaker voorkomt kan castratie een oplossing zijn. Afgaande op je paniek en dat je 2 voedsters hebt ga ik er vanuit dat je ze nog niet zo lang hebt en dat nu de hormonen een rol gaan spelen als nu de eerste schijnzwangerschap er is.

Waar je je dan wel zorgen over moet maken is dat het dan soms mis gaat tussen 2 vrouwtjes, hopelijk bij jou niet maar het is wel zaak ze vanaf nu goed in de gaten te houden wat dat betreft, omdat het vaak geen ideale combinatie is om 2 konijnen van hetzelfde geslacht samen te houden en zo op het moment dat de hormonen op gaan spelen het wel eens vechten kan worden, dus houd dat ook goed in de gaten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites