Ga naar inhoud

Konijn trekt vacht uit


Captain&Snow

Aanbevolen berichten

Vanmiddag kwam ik bij mijn konijntjes toe en van de ene op de andere dag ligt het hok écht VOL met haar. Ik vind af en toe wel eens wat haar van de rui (op de grond, niet in het hok). Maar nu ligt het hok volledig vol met haar. Daarbij heb ik geen idee van welk konijn het haar komt. Hun fleece speelmat hebben ze ook in het hok getrokken.


Ik heb dierenverzorging gestudeerd en weet dat konijnen dit doen wanneer ze een nest maken. Maar ik ben ook zeker dat het twee voedsters zijn.


Ik ben ten einde raad en heb geen idee wat en waarom. Iemand een idee?


 


(Mocht het bericht op een verkeerde plaats staan, sorry daarvoor.)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Om schijnzwangerschap hoef je echt niet ten einde raad te zijn, hahaha!

Veel voedsters hebben hier zo'n 1 a 2 keer per jaar last van. Inderdaad wat Sanne zegt als het vaker voorkomt kan castratie een oplossing zijn. Afgaande op je paniek en dat je 2 voedsters hebt ga ik er vanuit dat je ze nog niet zo lang hebt en dat nu de hormonen een rol gaan spelen als nu de eerste schijnzwangerschap er is.

Waar je je dan wel zorgen over moet maken is dat het dan soms mis gaat tussen 2 vrouwtjes, hopelijk bij jou niet maar het is wel zaak ze vanaf nu goed in de gaten te houden wat dat betreft, omdat het vaak geen ideale combinatie is om 2 konijnen van hetzelfde geslacht samen te houden en zo op het moment dat de hormonen op gaan spelen het wel eens vechten kan worden, dus houd dat ook goed in de gaten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van hetzelfde geslacht weet ik. Het beste is een castraat en een vrouwtje, maar wilde het risico op nestjes niet lopen (zelfde leeftijdsgenoten en heb ze sinds ze 8 weken waren) en koos voor twee voedsters van dezelfde leeftijd (die tezamen zijn toegekomen bij ons in hun verblijven) Tussen de twee gaat het goed. Ook sinds het opkomen van de hormonen, wat wel al even geleden is. Ze vechten niet, maar spelen echt samen. Met balletjes, houten stokken,... En de ene heft de tralie van hun binnenverblijf op zodat de andere kan ontsnappen en omgekeerd. Daar zie ik echt geen problemen in.

Wat er wel bij het opkomen van de hormonen is gebeurd dat hun karakters totaal omsloegen.. Captain was echt niet knuffelaar en liep altijd weg. Zocht altijd mogelijkheid tot ontsnappen. Snow was knuffelig en bleef gewoon kalm liggen bij het aaien. Wanneer Captain ontsnapte bleef ze gewoon in het verblijf liggen en lachtte ze Captain bijna uit.. Nu is Snow een chagrijnig 'beest' geworden dat gromt en aanvalt naar mensen. Bijten doet ze niet, maar ze geeft duidelijke waarschuwingen. Wanneer ik mijn nee-vinger bovenhaal is dat opgelost, maar bij andere mensen probeert ze wel :P.. Captain is nu de rustige die nu wél wil geaaid worden en er ook op vraagt.. Vrouwen hè :P..

Ze zijn hier sinds dat Captain 12 weken was en Snow 8 weken. Zelfde ouders, ander nestje. En ze zijn hier van begin juni.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .