Ga naar inhoud

Ruzie na bezoek DA


Bazinga

Aanbevolen berichten

Geen idee of het ik hier kan posten of in Koppelen.


 


Bazinga had/heeft las van gas dus twee keer naar de DA geweest. Gisteren en vandaag.


Gisteren was er geen probleem bij het terug naar huis komen. Vandaag begon vriendin Sushi Bazinga weg te jagen als hij in de buurt komt... Geur DA?


Ze hebben sinds 14u30 tot een half uurtje geleden in hun nachtverblijf gezeten met een tussenschot. Nu loopt Bazinga wat rond in de living (hij is opgeknapt) zodat Sushi zijn geur kan ontdekken in de kooi.


 


Concreet: wat doe ik het beste om ze weer aan mekaar te laten wennen? Tips?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Sonja zegt, en als een van de twee dan langer bij de DA zit voor een operatie kun je t maatje mee nemen met ophalen, dat doeik elke keer aangezien Tos anders wat vervelend wordt na Otje toe, geen ruzie overigens maar hinprobeert dan toch of ie niet stiekem de baas kan worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dit inderdaad al van plan. Maar hoe ik ze daar moet krijgen weet ik niet aangezien ik ze nooit tesamen in de transportbox krijg.
Vind het ook wat gek dat ze dinsdag geen ruzie hadden en vandaag wel.
Ze zitten in de keuken nu, het gaat wel maar ze zijn nog geen dikke vriendjes.

Hun eerste (en tweede na castratie) koppeling ging ook heel moeizaam (nu een dik jaar geleden) & ik vermoed dat ze nog altijd even koppig zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad de geur van de dierenarts zijn, maar misschien speelt het ook mee dat Bazinga op dat moment wat zwakker was dan normaal. Vaak voelen de andere konijnen dat heel goed aan en daar kunnen ze soms best fel op reageren.

Fijn dat Bazinga weer wat is opgeknapt, hopelijk zijn ze weer snel dikke vriendjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het kan neem ik altijd een ander konijn mee naar de dierenarts. Er passen ongeveer 2 in een koffertje.


Soms komt het na die tijd toch nog tot een beetje ruzie, maar omdat ze hier de hele tuin tot hun beschikking hebben, is het zo weer overgewaaid. Ze kunnen immers elkaar ontlopen. Bovendien is alles ook weer vergeten zodra er eten komt.


Ik doe eigenlijk niet veel bijzonders. Het gaat binnen een dag weer over.


 


Ze onnodig lang scheiden met tussenschotten lijkt me geen goed plan. Zo hou je die spanning in stand. Leg eerder eten of iets om te spelen neer, zodat hun aandacht afgeleid wordt. Zijn soms net kinderen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben een nachtje in de keuken gezeten, waar ze van elkaar weg kunnen, maar toch elkaar overal zien.


Ondertussen liggen ze weer tegen elkaar op hun vertrouwde plekje :-)


Het tussenschot was sowieso slechts tijdelijk. Ik was op het moment dat de ruzie begon niet thuis & mijn moeder heeft het zo opgelost tot ik weer thuis was. In de woonkamer hebben ze voldoende plek om elkaar te ontlopen (en ons soms ook ;-)), maar bij de minste beweging schoot Sushi al brommend naar Bazinga. Na een uurtje of twee in de keuken bromde sushi al minder & nog voor het slapengaan hadden ze al kusjes gegeven.


 


Het zijn inderdaad kleine kinderen ;-)


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hi,


 


Ik neem ze wanneer het kan beide mee naar de dierenarts.


MOet de andere blijven dan dan neem ik als ik de zieke ophaal atijde een (vieze) kleed dat ze in gebruik is mee in de bak en laat het zieke konijntje tijdens de rit daar lekker op en in zitten.


Zo ruikt ze al redelijk  naar de eigen hok en vriendje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is Bazinga weer helemaal beter & zijn de twee ook weer dikke vriendjes :-)


Het postje mag dus, wat mij betreft, gesloten worden.


 


Bij een volgend dierenartsbezoek probeer ik ze idd beide mee te nemen, al zal het nog sukkelen worden ze in dezelfde reismand te krijgen. Ik heb zo'n standaard reismand (voor een kat, als ik me niet vergis). Ze kunnen er beide in, maar of ze dit ook willen.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zo'n moment hebben ze dan maar even niets te willen en moet je dingen doen voor hun eigen bestwil.

Wat ik doe is de mand op zijn achterkant zetten, dus deurtje naar boven. Konijn 1 vangen, en konijn in de mand, mijn vriend houdt dan even het deurtje dicht, ik vang konijn 2 en mijn vriend doet het deurtje weer open. Achterpoten het eerst in de bak zeg maar zodat ze niet gaan trappen. En dan voorzichtig laten zakken. Deurtje dicht.

Deze methode heb ik ooit van een dierenarts geleerd om de kat in de reismand te krijgen, wij deden daar zo moeilijk mee altijd, deden de kat met zijn kop naar voren in de reismand en zoiets werkt niet. Bij konijnen eigenlijk precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh haha, dat is jammer. Ik zou ze toch samen proberen te vervoeren. Stress versterkt de band, en ze hebben steun aan elkaar waardoor de stress minder is. En het is een beetje nutteloos om twee konijnen in twee mandjes mee te nemen als er maar een naar de DA hoeft. :P

Dan ze ik hem idd met het deurtje naar boven zetten zodat de eerste er niet uit kan. Eventueel met iemand die het eerste konijn tegen houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een slag groter dan die normale kleine dingen, zo'n ding kost nieuw zelfs niks, gwloof dat ik er 25 euro voor betaald heb, nieuw. Beter een beetje geld zodat ze er samen in kunnen en steun aan elkaar hebben dan onrust kweken. Sowieso zitten ze maar heel kort in dat ding en daarnaast hebben ze volgens mij ook ech geen behoefte aan ruimte als ze in de auto moeten maar wel behoefte aan een knuffel van hun maatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een prachtige gezien waar zelfs franse hangoren in kunnen. Ik weet dat Bernice er 1 heeft in ieder geval.

Geen idee wat voor merk, maar hij ziet er heel duur uit. Die had ik wel willen hebben, maar waar laat ik het ding, deze passen er net op elkaar tussen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Vorige week samen in de reismand naar de DA.


Sushi er in gelokt met eten, mandje omhoog gezet, Bazinga er bij ingezet. Voor lange tijd is dit niet ideaal, maar ik woon vlak bij de DA praktijk.


Als ik een grotere mand vind, koop ik deze waarschijnlijk wel. Tot dan doen we verder zoals we bezig zijn :-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .