Spring naar bijdragen
Zomer88

Vogelvoer aan raam

Recommended Posts

hallo allemaal!

ik wil graag een kadootje voor mijn opa kopen maar hij heeft nooit iets nodig. weet iemand of je iets hebt voor de vogels wat je aan een raam kan hangen? mijn opa heeft geen balkon oid en woont op 3 hoog. zou leuk zijn om iets aan het raam te hangen zodat hij de vogels kan zien.

andere originele ideeen zijn ook welkom maar ik kan al jaren niets bedenken

groetjes, zomer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

owja... dat is goed! en heb nu ook een betere zoekterm gevonden voor google. dit is wel leuk denk ik. verder kan en doet hij eigenlijk niets meer... neem wel wat leuke foto's mee en trek dan hopelijk wat vogeltjes naar zijn raam:) bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb er een paar gevonden op een site... allemaal met zuignappen dus denk dat ik ze dan ook met een touwtje vast zet voor als ze vallen (het is 3 hoog ik wil niet iemand verwonden met een vallend vogelvoerbakje). morgen eerst even kijken wat voor raam het is enz en wat er allemaal kan komen. dan bestellen en kan ik het volgende week meenemen.. leuk! bedankt en wat mij betreft mag het topic dicht. tenzij mensen andere dingen willen delen over vogelvoer in het algemeen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat wil ik nog wel.

In vogelvoer zit vaak zaad van ambrosia. Deze plant komt daardoor steeds meer voor in Nederland terwijl hij eigenlijk niet in Nederland thuis hoort. Dat is niet zo erg maar wat wel erg is dat mensen met hooikoorts heel erg veel last kunnen hebben van deze plant. Daarom let ik er nu op dat er geen ambrosia in het vogelvoer zit omdat het heel erg vervelend is voor de mensen die lijden aan hooikoorts als je de plant gaat verspreiden. (Wat automatisch gebeurt als je het in het voer hebt zitten). Dus ook al heb ik zelf geen hooikoorts, ik vind wel dat iedereen daarop moet letten, dat vind ik wel zo sociaal. Het lijkt me al erg genoeg om hooikoorts te hebben :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een goeie tip zeg! Heb zelf hooikoorts, soms behoorlijk erg en heb vaak in de winter vogelvoer in de tuin.

Mijn vader zegt dat er heen vogels bij mn opa komen omdat hij 3 hoog woont. Iemand ervaring met vogels voeren in een flat? Ik hb een beetje gegoogled en 1 site gevonden waarop staat dat het wel kan... Misschien gewoon proberen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woonde vroeger ook op een flat en mij n balkon zat iedere keer vol vogels.

Had er van alles hangen.

Ik weet niet of ze op een raam af komen. Maar Vivara is een vogelbescherming site misschie dat je daar de vraag kunt stellen.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ligt er denk ik ook wel aan waar hij woont.

mij opa woont naast een park, en bij hem komen wel vogels. Vooral duiven geloof ik. Die komen ook bij hem op het balkon broeden, dat is wat minder. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .