Ga naar inhoud

konijn houd me de nacht wakker door aan kooi de bijten/duwen (terug buiten)?


Shewolf

Aanbevolen berichten

zucht ik weer...


 


Nutella maakt de héle nacht lawaai om uit z'n kooi te kunnen.


 


Maya niet, maar Nutella wel.


 


Hij doet zelfs het deurtje open zodat we deze moeten dicht strippen met colson bandjes.


 


als hij los in huis kan lopen is hij blij. Maar we kunnen niet continue op hem letten!


 


Als ik hem een stuk afbaken gaat meneer hetzelfde doen en weer met de panelen gooien.


 


Buiten zetten vind ik zo stom omdat ik dan ziezo minder naar hem toega, ik heb bang dat Maya te koud heeft (ze lijkt maar een erg dun velletje te hebben)


 


en het voer kan ik niet zo mooi droog houden als nu 


 


en daarbij zitten ze bijna 2 weken binnen en ik heb geen "koude plek" in mijn appartement.


 


Dan is het binnen naar buiten, maar ik weet dat ze dan continue onder in hun hok gaan schuilen of onder de stoel...


 


wat te doen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is dat hij er zoveel kabaal mee maakt en dan in een appartement...


 


mijn man wil er niet veel geld aan uitgeven dus weet ik niet wat te doen, en binnenkort gaat mijn man terug werken (vrijdag) en dan zit hij 9 u in de kooi om de dag..


 


ik werk


maandag : 9-18


dinsdag:    9-13


woensdag:9-19


donderdag: vrij


vrijdag:     9-18


zaterdag: man vrij


zondag: beide vrij


Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe groot is de kooi dan? kooi klinkt zo klein maar misschien heb ik wat gemist de afgelopen tijd :)


 


misschien kun je het geluid wat dempen. Door zachte materialen toe te voegen tussen de dingen die lawaai maken. Als het gaat om het lawaai wat het ijzer op de grond maakt wellicht stuk zeil eronder (dat heb ik, makeklijk schoon te houden ook). Als het gaat om ijzer op ijzer van de panelen kun je hier misschien iets tussen doen wat wel dempt maar wat ze niet eten. Of indd zo goed vastzetten dat ze het niet kunnen verplaatsen


 


hier hebben ze ook een tijd lang aan tralies gezeten. hier kwam dat door verveling merkte ik later. nu ze meer ruimte en meer (knaag) speelgoed hebben hoor ik het eigenlijk nooit meer. feit is dat je moet wennen aan konijnen binnen en je oplossingen zal moeten vinden voor problemen (of het nou knagen aan alles of plassen of de vele haren of lawaai is). dit zijn de mogelijke gevolgen van huisdieren en zal je gewoon per stuk moeten bekijken en slim in moeten worden. zou ze nu niet ineens weer naar buiten doen, of dat kan qua tempverschil, geen idee, lijkt me niet gewenst.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je ze een kamer geven die konijnproof is gemaakt. Sowieso 9 uur opgesloten in een panelenren lijkt me niks voor een Belgische haas.

Misschien is het ook gewoon geen konijn voor binnen.

Ik wilde ook konijnen binnen maar mijn konijnen hadden de hele bijkeuken snachts en overdag het hele huis en toch waren ze niet blij. Vandaar toch maar buiten.

Denk dat je toch daar dan even goed over na moet denken of je zo de winter in kan.

Ik snap dat buiten misschien niet ideaal is maar binnen ook niet.

Ik denk dat je ook te bang bent dat ze het buiten koud hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al verschillende tips gegeven, verder zou je ook kunnen kijken of je zelf een hok kan maken dat iets groter is,m dus 2 vierkante meter, of misschien nog een klein beetje groter. Zodat ze in de kooi altijd wel een minimale bewegingsruimte hebben.


 


Je kan er ook voor kiezen om met panelen een vaste ren aan de kooi te maken. De draadstalen rennen voor ongeveer 25 euro zijn grappig maar zeker niet goed genoeg, je zal dan iets meer moeten uitgeven, maar zelf ren panelen maken is niet moeilijk en ook niet echt veel werk. Om zelf een ren paneel van een vierkante meter te maken ben je ongeveer 15 euro aan materiaal kwijt, Ik weet dat je ze bij pluschennase voor ongeveer 50 euro kunt kopen, maar dat kan dus een stuk goedkoper.


 


Aan de kooi plukken betekent dat hij te weinig ruimte ervaart, iets meer ruimte, iets meer speelgoed en je bent al een heel eind.


aangepast door Marjoleintje
(gedeeltelijke) link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zit nu in een kooi van 120 cm en als ik hem "in de ruimte apart" zet dan zit hij in de keuken en die is toch 4x3meter groot hoor, en daar gaat hij ook de ren in de lucht gooien.


 


Met ren bedoel ik ik zo een "prikren" heb maar die ik uiteenklap en de doorgang ermee afbaken.


 


Ik heb ze van 9-14u buiten gelaten.


 


Maya lag tussen de wasmand en de muur geplet (juist alsof ze doodsangsten uitstaat) en Nutella ligt onder in z'n hok.


 


of ze echt koud hebben weet ik niet maar hun oren voelen wel ijskoud aan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

En mijn man is nu al heel lastig erover;.. 


 


ik mocht na lang aandringen 1 konijn. Nu heb ik er al 2 en daar is hij niet blij mee. En nu zitten ze ook binnen omdat ik het gewoon zielig vind buiten en bang ben op herhaling van ziek zijn want mijn man vind het belachelijk dat "een konijn" zoveel geld gekost heeft.


hij wil "het huis niet ombouwen tot stal voor konijnen"


 


je moet weten dat ik een zeer "nette" man heb. Die hier erg op gesteld is


 


zucht...  ik wil m'n huwelijk hier ook niet onder laten lijden want we hebben bijna alle dagen ruzie over de konijnen :(


Link naar reactie
Delen op andere sites

Beziint eert gij begint.

Ik zou ze mooi buiten laten.

Zorg wel voor goede beschutting want ze zitten nu dus al een tijdje binnen.

En je weet van tevoren dat konijnen/huisdieren geld gaan kosten.

Jammer dat jullie daar ruzie over maken.

Buiten hebben ze ook meer ruimte toch.

1.20m ook nog voor een jong en groot konijn is echt te klein.

Succes Belleke

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja,.. als nutella ongelukkig is binnen, dan zou ik hem buiten laten, als je echt bang bent dat maya eronder lijdt, dan kun je bv ik zeg maar iets een snugglesafe gebruiken of zo, even een snel voorbeeld, of wat dekentjes en een (zeer) dikke laag stro leggen, en vooral een goed beschut nachthokje, en iedere dag gaan kijken met hun hoe het gaat, 1m 20 lijkt mij ook wel klein voor twee konijntjes, en als ze buiten meer ruimte hebben zou ik ze toch gewoon daar laten ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij wordt er ook veel aan de tralies geknaagd, gelukkig niet zoveel 's nachts en onder de ren ligt een dekentje waardoor het geluid wel meevalt. Ik ben vooral bang dat het slecht is voor de tanden..


 


Ze doet het overigens ook als ze buiten het hok is (van buiten naar binnen), of als het deurtje gewoon open is.. Sowieso knaagt ze overal aan (alles wat voor haar neus ligt, want als ze ergens aan knaagt en ik leg haar iets anders voor de neus dan gaat ze daar aan verder), dus denk niet dat het per se met te weinig ruimte te maken heeft..


 


Ook qua verveling weet ik niet of het daar per se aan ligt, de ene keer is het een tak of speelgoed waar ze aan knaagt, dan weer de tralies of een kleedje


 


Een kamer konijnproof maken is heel erg lastig aangezien ze ook aan de plinten, de vloer en zelfs de muren knagen als we niet opletten.. Hebben de mensen onder jullie die hun konijnen constant los hebben daar geen last van?


 


Ik heb dus niet echt een oplossing, maar als je buiten de ruimte hebt zou ik ze zeker naar buiten doen, lijkt mij helemaal niet zielig is maar juist fijner voor de konijnen. Alleen jammer voor jou dat ze niet meer altijd zo dichtbij zijn *-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan echt niet twee Belgische hazen in een hok van 1.20 opsluiten. Dat doe je al niet met twee dwergkonijntjes. Dacht dat je met kooi waarschijnlijk de ren bedoelde. Logisch dat de frustratie er al aan alle kanten uit komt bij hem.

Je hebt ze nu buiten laten lopen voor even maar ik denk dat je een beslissing moet nemen.

Of binnen of buiten. Als je ze buiten zet laat ze dan buiten. Koude oren hebben mijn konijnen nu ook, geeft niks. Als het kuiltje in hun nek maar warm is. Een gezond konijn met een wintervacht zou er geen problemen mee moeten hebben nu buiten te zitten. Jouw konijnen hebben altijd buiten gezeten dus als ze gezond zijn is er niks aan de hand.

Vervelend dat Maya bang was. Moest misschien weer even wennen, sommige konijnen zijn wat banger aangelegd. Maar beter even een dagje wat bang in de nieuwe omgeving en verder de rest van haar leven niks aan de hand dan grootste deel van de tijd opgehokt zitten met een ander opgefokt konijn, straks ruzie en een hoop frustratie, van jou en je man en Nutella en de konijnen die het gedaan hebben.

Of je kiest voor buiten of je kiest voor binnen maar zorg dat je goed voor ze zorgt. Dus geen gedoe als je beslist om ze binnen te houden, dan moet je ook zorgen dat je man akkoord is, de ruimte groot genoeg is (dus gewoon altijd los in de keuken) en sowieso dat je man achter jouw keuze staat.

Of je kiest voor buiten en laat ze dan ook buiten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij wordt er ook veel aan de tralies geknaagd, gelukkig niet zoveel 's nachts en onder de ren ligt een dekentje waardoor het geluid wel meevalt. Ik ben vooral bang dat het slecht is voor de tanden..

Ze doet het overigens ook als ze buiten het hok is (van buiten naar binnen), of als het deurtje gewoon open is.. Sowieso knaagt ze overal aan (alles wat voor haar neus ligt, want als ze ergens aan knaagt en ik leg haar iets anders voor de neus dan gaat ze daar aan verder), dus denk niet dat het per se met te weinig ruimte te maken heeft..

Ook qua verveling weet ik niet of het daar per se aan ligt, de ene keer is het een tak of speelgoed waar ze aan knaagt, dan weer de tralies of een kleedje

Een kamer konijnproof maken is heel erg lastig aangezien ze ook aan de plinten, de vloer en zelfs de muren knagen als we niet opletten.. Hebben de mensen onder jullie die hun konijnen constant los hebben daar geen last van?

Ik heb dus niet echt een oplossing, maar als je buiten de ruimte hebt zou ik ze zeker naar buiten doen, lijkt mij helemaal niet zielig is maar juist fijner voor de konijnen. Alleen jammer voor jou dat ze niet meer altijd zo dichtbij zijn *-)

Ik had ook zo'n konijn en die kon dus gewoon niet binnen. Jammer maar helaas. Grote ren gebouwd, situatie opgelost. Nooit meer ergens aan geknaagd toen ze eenmaal buiten zaten waar niet aan geknaagd mocht worden. Er zijn gewoon konijnen die niet binnen kunnen. Wist ik ook niet want ik had tot dan toe alleen konijnen binnen gehad. Die deden dat niet. Die aten nooit van de muren, deuren en plinten. Maar ja het was nu eenmaal zo dus aan jou de keuze. Of binnen en je huis aan gort, of buiten en geen konijn binnen. Konijn dan maar opsluiten in een kooi omdat het mij niet goed uitkwam is werkelijk nooit in mijn hoofd opgekomen laat staan dat het een optie was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook aan deuren gaan rammelen en er op slaan met mijn vuisten als iemand mij opsloot in de badkamer...

Als je ze van 9 tot 14 buiten laat, kunnen ze ook wel buiten blijven lijkt me, lekker pak stro in hun verblijf en klaar.

Dat de oren koud zijn is niet gek, die van mijn meiden zijn ook ijskoud, dat wordt nou eenmaal als eerste koud, ze steken uit. Je moet in hun nekjes voelen, als het daar warm blijft is het wel goed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze toch binnen wilt houden, kan ik je als tip voor het lawaai geven platen voor de panelen zetten.

Je zet dus de ren aan het hok en aan de binnenkant platen zodat hij niet meer met de ren kan "rammelen".

Verder speelgoed en dingen om aan te knagen.

Buiten lijkt me wel een betere optie, dan kunnen ze ook lekker rondrennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook zo'n konijn en die kon dus gewoon niet binnen. Jammer maar helaas. Grote ren gebouwd, situatie opgelost. Nooit meer ergens aan geknaagd toen ze eenmaal buiten zaten waar niet aan geknaagd mocht worden. Er zijn gewoon konijnen die niet binnen kunnen. Wist ik ook niet want ik had tot dan toe alleen konijnen binnen gehad. Die deden dat niet. Die aten nooit van de muren, deuren en plinten. Maar ja het was nu eenmaal zo dus aan jou de keuze. Of binnen en je huis aan gort, of buiten en geen konijn binnen. Konijn dan maar opsluiten in een kooi omdat het mij niet goed uitkwam is werkelijk nooit in mijn hoofd opgekomen laat staan dat het een optie was.

 

Ze hebben veel ruimte en lopen per dag ca. 8 - 10 uur volledig los in huis (één van ons werkt thuis), we hebben gelukkig een oud huis dus een kapotte plint of deurpost hier en daar is niet zo erg, het is alleen geen optie om ze helemaal alleen te laten of ze 's nachts ook los te laten.

We hebben geen tuin dus naar buiten doen is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .