Ga naar inhoud

bolletje zitten: koud?


Shewolf

Aanbevolen berichten

Maya begint langzaam los te komen, ze is zeker niet zo moedig als Nutella was op haar leeftijd.


 


Maar ondanks ze vrolijk rondhuppelt en goed eet gaat ze vaak gebold zitten.


 


zoals dit


 


2e4c9d4.jpg


2igf3av.jpg


2j3k23b.jpg


 


 


heeft ze dan koud???


Nutella gaat bijna nooit zo zitten. 


Maya is langs de dierenarts geweest gisteren en perfect gezond verklaard incl geënt .


 


de twee hebben elkaar overigens ontmoet en dat ging PERFECT!!


Nutella blijft niet continue bij haar maar als hij naar haar gaat dan likt ze haar een tijdje en gaat dan weer weg :) 


af en toe laat hij zich ook over haar heenvallen en blijft dan langs haar liggen.


 


Hij is ook weer helemaal de oude :)


2eci5hi.jpg


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi stel is het zo.

Mijn konijn zit ook altijd in een bolletje, geen idee waarom. Ik heb een keer gezien dat hij probeerde te gaan liggen, maar hij vond het toch niet zo comfortabel, dus snel weer in de bolletjes houding. Ik denk dat sommige konijnen het gewoon lekker vinden.

Wat ook nog kan is dat ze nog niet helemaal op haar gemak is, wat best logisch is als ze nog maar net een paar dagen bij jullie thuis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijn gehad dat altijd in een bolletje zat en nooit lekker ging liggen. Echt nooit. Op een gegeven moment moest ik haar scheiden van de groep en na een tijdje (weken) ging ze wel lekker languit liggen. Ze heeft toch ruim een jaar in de groep gezeten zonder problemen maar achteraf bezien denk ik nu wel dat het te maken kan hebben met toch niet helemaal 100 % relaxt zijn. Het is een vorm van relaxt zijn en soezen waarbij er toch nog een klein beetje gereserveerdheid blijft, toch niet neerploffen bijvoorbeeld. Wat me vrij normaal lijkt in de situatie waarin jouw konijn nu beland is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je het kunt vergelijken met foetushouding van een mens in bed. Lekker opgerold, veilig en behaaglijk. Koud zal ze het vast niet hebben.


Pooke zit zo heel vaak. Ineens zie je hem knikkebollen, zo schattig. Als een nijn zich hier niet lekker voelt, gaan ze toch soort van liggen, maar dan op een oncomfortabele manier.


Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dank jullie ik ben gerust gesteld! omdat de dierenarts zei dat ze aan het wisselen was van vacht had ik even bang dat ze echt te koud zou hebben.


 


tis echt een tof stel !! 


 


ik heb nog wel foto's maar ik ga even wachten met het posten want elke 5 foto's is ook niet zo goed ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

In het nekje kun je voelen of de temp van een konijn oke is. Oren zijn extremiteiten (moeilijk woord voor uitstekend lichaamsdeel) en die worden als eerste koud. Kijk maar naar jezelf, het eerste dat koud wordt zijn je handen, je oren, het puntje van je neus. Konijnen kunnen dus hele koude oren hebben, zonder het koud te hebben :-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .