Spring naar bijdragen
Shewolf

Belgische haas geen ondervacht?

Recommended Posts

Ik kom terug van vakantie en onder tussen heeft mijn moeder op mijn katten en Nutella gepast.

Ze heeft altijd honden en katten (stamboomgericht) gefokt tot zo'n 10 jaar geleden dus omgang dieren is vrij groot.

Nu zei ze gisteren; "je kan Nutella wel niet buiten laten deze winter, dat dier heeft geen ondervacht"...

ik schrok... ik zei dat hij thans erg in vacht is gegroeid (verdikt)

maar het klopt dat hij geen "wollige" vacht heeft zoals sommige konijnen al hebben in de zomer...

Zou ik hem dan toch maar binnen houden en na de winter een vriendje zoeken???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heeft je konijn binnen gezeten in de afgelopen maanden? dan heeft ze inderdaad geen wintervacht. Als ze al de tijd al buiten gezeten heeft dan is de wintervacht aal aan het aangroeien.  Ik denk dat dit je eerste vraag moet zijn. Maar mocht je twijfelen, kan je natuurlijk altijd bij een dierenarts langsgaan om het na te vragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap wel wat je moeder bedoelt want ze hebben een gladde vacht. De ondervacht is niet wollig inderdaad maar hij is er wel, hij ziet er alleen niet pluizig uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .