Ga naar inhoud

Maatje verloren


OhmyAliice

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje heeft een paar dagen geleden haar maatje verloren. ze zit nu dan ook voor het eerst helemaal alleen buiten in het hok. koppelen zal denk ik niet meer gaan, ze is al bijna 9 en ze heeft twee jaar geleden een hersenvlies ontsteking gehad waarvan ze gelukkig hersteld is, maar waardoor ze wel een redelijke klap heeft gehad.


ik vroeg me af of iemand misschien ideeën heeft om het wel leuker voor d'r te maken. ik heb er nu expres al 1 tot 2 keer per dag binnen omdat het een super mak knuffelbeestje is, maar ze heeft buiten nu haar maatje niet meer om mee te knuffelen en daar wil ik graag wat op vinden!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de temperaturen beginnen te dalen is het nu wel tijd om te beslissen om je konijn voor vast binnen of buiten te huisvesten.

Ik denk als ze nu gezond is verder je haar nog best kunt (laten) koppelen, bijv aan een oudere gecastreerde ram ook.

Alleen buiten zou ik zelf niet voor kiezen, als je haar alleen houdt zou ik haar binnen houden als je voldoende ruimte voor haar hebt zodat ze jouw gezelschap heeft. Al kun je als mens het gezelschap van een maatje niet vervangen maar buiten alleen in de winter is wel heel eenzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je haar besluit alleen te houden zou ik haar binnen halen en binnen houden omdat ze daar de meeste aandacht krijgt. Buiten alleen lijkt me zo eenzaam voor dat beestje, zeker omdat ze een maatje gewend is. 


Je zou eventueel toch kunnen besluiten nog een maatje erbij te halen. Bunnybin bemiddelt bij het plaatsen van seniore konijnen, misschien dat daar toch nog een fijne partner voor haar tussen zit. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen plaatsen is jammer genoeg geen optie, ik woon thuis bij mijn vader en mijn jongere zusje en ze zijn allebei alergisch, vandaar dat ze buiten staat. ik vind het inderdaad wel naar om haar zo alleen te zien. aan de kou is ze verder gewend en ze heeft nog een mooie dikke vacht. ze is verder gezond, wel wat ouderdoms klachten als af en toe wat last van de onderrug.


is bunnybin een site apart van deze, of hoort het hierbij? dan zou ik daar eens kunnen kijken!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een aparte site, bunnybin.nl

Zij bemiddelen voor senior konijnen, even kijken bij het kopje senioren op de site.

Ik zou dan wel overwegen haar toch weer een vriendje te geven, ze is het gewend en kan toch vereenzamen. Zeker alleen buiten en dan met de winter periode op komst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de site bekeken, inderdaad een goed idee maar voor mij vrij ver reizen, jammer genoeg.


de kou komt ze wel door, daar ben ik niet bang voor, ze heeft genoeg plek om zichzelf lekker te verstoppen tussen hooi en stro. het hok is ook voor het grootste deel afgeschermd van de wind, gelukkig. t is een sterke tante, ik ben snel overbezorgd. 


ik zal ook nog eens met mijn dierenarts bellen om advies, misschien dat er in mijn omgeving ook iets te vinden is


bedankt voor je hulp!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oud konijntje kan soms ook goed gaan met een jonger konijn. Dan zou ik natuurlijk wel gaan voor een volwassen konijn van zeker een jaar. Maar een konijn met een rustig karakter kan vaak wel goed gaan.

Fo was ook al iets ouder toen puk en bindi erbij werden gekoppeld.

Ga gewoon een naar een opvang en kijk wel konijn er qua karakter bij de jouwe past. :)

nog sterkte met het verlies van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook als je wel konijnen wilt blijven houden kan er ook een jonger konijn bij.

Ik weet niet wat je bedoelt met ver reizen want alle konijnen op bunnybin zitten ergens anders. Ze zitten niet op 1 plek maar net als bij jou bij mensen thuis. Wellicht kan er ook iemand met zijn senior konijntje naar jou komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de site bekeken, inderdaad een goed idee maar voor mij vrij ver reizen, jammer genoeg.

de kou komt ze wel door, daar ben ik niet bang voor, ze heeft genoeg plek om zichzelf lekker te verstoppen tussen hooi en stro. het hok is ook voor het grootste deel afgeschermd van de wind, gelukkig. t is een sterke tante, ik ben snel overbezorgd.

ik zal ook nog eens met mijn dierenarts bellen om advies, misschien dat er in mijn omgeving ook iets te vinden is

bedankt voor je hulp!

Waar zoek je dan?

Misschien is er een lift te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts is over het algemeen niet iemand die iets over dat soort dingen iets weet.

Inderdaad is karakter het belangrijkst, ze moeten bij elkaar passen. Maar 3 maanden oud is waarschijnlijk nog niet gecastreerd? Dan moet je eerst wachten tot hij oud genoeg is, dan castreren, dan 2 weken wachten, en dan nog hopen dat het bij elkaar past? Lijkt me nou niet echt de makkelijkste weg eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijntje dat ik erbij kan zetten is een rustig dametje, inderdaad nog niet geholpen maar dat is mijn konijntje ook niet. ik zie gelukkig de laatste twee dagen dat ze een beetje opleeft, beter eet, en het des te fijner vind om even te knuffelen, maar alleen buiten vind ik nog steeds zo naar voor d'r. ik vind het nogal spannend om er langer mee te wachten, omdat mijn konijntje al ongeveer 9 is en ze al wel een klap heeft gehad van de hersenvliesontsteking twee jaar geleden. maar omdat ze zo opleeft maak ik me wel iets minder zorgen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zo... Ik ging er logischerwijs van uit dat je een ram erbij zocht. Lijkt me wel helemaal een risico dan. 2 voedsters gaat niet zo makkelijk samen en je zoekt ze niet uit op karakter en ze moet nog door de puberteit. Zou een gecastreerde ram niet een makkelijkere optie zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb met de 2 andere maatjes van deze voedster geen problemen gehad, ze koppelden heel makkelijk. van de andere voedster van 3 maanden weet ik dat ze rustig is, maar ik weet niet wat het voordeel is van er een gecastreerde ram bijzetten? ze heeft nog nooit samen gezeten met een ram, zou het dan nog steeds goed gaan?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .