Spring naar bijdragen
Shivas

Toch maar weer een andere papegaai in huis.

Recommended Posts

Mijn moeder zei me gisteren ochtend dat ik mij tegen 14u moest klaarmaken daar mijn broer ons zou

komen ophalen.Mijn moeder wilde niet zeggen waarom of waar we heen reden.

Om 13u55 was mijn broer bij ons en even later zijn wij dan weggereden.Mijn moeder en broer wilden niet

zeggen waar wij heen reden,ze zeiden "dat zal je wel zien als wij er zijn".

Na iets meer dan een uur gereden te hebben draaide wij een parking op waarop op de poort stond papegaaienopvang

the lucky parrots.Ik zei tegen mijn moeder wat komen wij hier doen? Voor mij hoef je hier niet te komen,ik wil geen andere papegaai.

Om mijn moeder toch tevreden te stellen ging ik maar mee de opvang in.Eerst moesten wij naar het bureel gaan

om hun te laten weten dat er mensen waren.Daarna is er iemand met ons meegegaan naar de herplaatsbare papegaaien.

Ergens verdoken hoorde ik een papegaai krijsen.Weet niet hoe het kwam maar iets trok mij naar het krijsende dier

toen ik er voor de voliere stond begon deze nog harder te krijsen.Ik begon zachtjes tegen het dier te praten en na een

poosje kwam het dicht tegen de draad zitten en hield het kopje schijn en luisterde de vogel naar mijn woorden.

De anderen waren al verder gegaan maar ik bleef bij deze papegaai plakken waarom weet ik niet.

Na een uurtje met de vogel gepraat te hebben ging ik terug naar het bureel omdat ik niet wist waar de anderen waren.

Vroeg er aan iemand of de papegaai die in de verdoken voliere zat ook te adopteren was,waarop deze persoon me

antwoorde dat ik beter een andere papegaai kon kiezen daar niemand dicht bij de vogel kon komen en wel durfde

aan te vallen als ze in de voliere kwamen.

Ik zei hun dat ik het dier een kans wilde geven en erop stond om het te adopteren.

Daarna heeft deze persoon er de beheerster bij gehaald en haar gemeld dat ik de agressieve vogel wilde

adopteren.De beheerster vroeg aan mij of ik wel wist waar ik aan begon en heb haar geantwoord dat ik heel goed

wist hoe ik met een agressieve papegaai moest omgaan en heb hun toen verteld hoe Vito in het begin was,toen gingen

zij akkoord dat ik die papegaai mocht adopteren maar op één voorwaarde ik moest het dier zelf uit de voliere halen.

Intussen waren de anderen ook weer op het bureel aangekomen en mijn moeder vroeg of ik in een papegaai geinteresseerd was en ik zie meteen ja.De beheersters zie me dat de vogel die ik gekozen had Polly noemde

en een edelpapegaai vrouwtje was van 5j.

Ik ben dan met een rieskoitje naar de voliere gegaan om Polly te gaan halen.Aan de voliere aangekomen ging

ik naar de deur om erin te gaan,de voliere bestond uit een deur waar je in een soort gang inging,op het einde van die gang bevond zich de deur om in de voliere te gaan.Toen ik in de gang was begon ik al tegen de papegaai te praten en

noemde ook zijn naam.Heb er ong.3 kwartier tegen gepraat toen zij stilletjes naar mij toe kwam,ik vroeg haar of

zij uit de opvang weg wilde en een baasje wilde die haar liefdevol zou behandelen en veel met haar bezig was.

Na nogwat gepraat te hebben tegen Polly zat zij zo dicht tegen mij dat ik enkel mijn arm maar moest strekken om haar aan te raken (wat ik niet heb gedaan).Na ong. anderhalf uur tegen haar gepraat te hebben kwam zij plots op mijn schouder

gesprongen en bood ik heel voorzichtig mijn vinger aan haar waarop zij haar kopje schuin hield en ik haar over haar kopje kon strelen,Even later ging zij op mijn vinger zitten waarna ik haar verder kroelde.Na wat gekroeld te hebben deed ik de reiskooi open en zette haar erin.

Ik kan nog meer vertellen maar dan wordt mijn post wel erg lang.

Zodoende heb ik dan toch weer een nieuw vriendje genaamd Polly

Wat vinden jullie van haar?

Foto550-YHC7OMPC.jpg

Foto550-GUSTIQBD.jpg

Foto550-AEJZP4KF.jpg

Foto550-6WZKWNIU.jpg

Dit zijn Polly haar eerste foto's die ik vandaag heb genomen.

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wauw mooi beestje hoor! Wat knap dat je je liefde weer aan een andere papegaai wilt geven en Polly hebt uitgekozen. Zo te lezen zouden velen haar voorbij gelopen zijn, mooi om te lezen dat ze bij jou mag wonen. Zo te zien is ze blij met je ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow wat is ze mooi.

En wat fijn dat jullie elkaar gekozen hebben.

Ik hoop dat jullie een lang leven samen zullen zijn met veel plezier en liefde.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geweldig! Wat ontzettend fijn voor Polly dat ze een baasje heeft gevonden die haar respecteert zoals ze is en haar heel veel tijd geeft om iemand te leren vertrouwen. Kan je toch zien wat een andere benadering en veel geduld kan doen.

En wat een lieve verrassing van je moeder en broer.

Ze is ook prachtig. Heel veel plezier met haar :) ik ben er van overtuigd dat ze bij jou helemaal zal opbloeien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk dat je toch weer een nieuwe papegaai hebt. :)

Gaat het zo makkelijk om een papegaai te adopteren? Ik heb er ook naar gekeken maar zag dat je dan aan van alles vast zat. Bijvoorbeeld dat je verplicht bent om ieder jaar een bepaald bedrag te betalen, cursussen volgen, etc. Bij welke opvang ben je geweest??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk dat je toch weer een nieuwe papegaai hebt. :)

Gaat het zo makkelijk om een papegaai te adopteren? Ik heb er ook naar gekeken maar zag dat je dan aan van alles vast zat. Bijvoorbeeld dat je verplicht bent om ieder jaar een bepaald bedrag te betalen, cursussen volgen, etc. Bij welke opvang ben je geweest??

Zie openingspost:

"Na iets meer dan een uur gereden te hebben draaide wij een parking op waarop op de poort stond papegaaienopvang

the lucky parrots".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werd in de opvang gewoon naar haar toe getrokken en voelde meteen een klik met haar,het zou zij

worden ik kon de opvang niet verlaten zonder haar.Het klinkt mss raar maar ik denk dat de ziel van Vito

mij naar deze papegaai trok (heb er anders geen verklaring voor).Polly is momenteel 6 weken op proef

daarna komt er iemand van de opvang kijken hoe het gaat en hoe Polly hier evolueerd,als zij vinden dat

Polly zich goed heeft aangepast dan kan ik het adoptiebewijs tekenen, het adoptiebedrag betalen en lidgeld

betalen aan de opvang als alles rond is komt er om een bepaalde tijd onverwachts een inspecteur van de

opvang om te kijken of Polly naar behoren wordt gehuisvest,verzorgd enz...

Deze foto's zijn vandaag genomen.

Foto550-HVL7XNDL.jpg

Foto550-8ANCTCEM.jpg

Foto550-IKNBUAZC.jpg

De bewondering staat van heel haar lijfje af te lezen,zij begrijpt niet goed waarom zij niet opgesloten zit

Ik ben al stapel dol op haar :wub: :wub:

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een prachtig beest! Hoop dat ze jou vrolijkheid geeft nadat Vito is overleden. Een goed plan van je moeder! Heel lief. Fijn dat deze papegaai haar plekje gevonden lijkt te hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een bijzonder verhaal! Dat ze je ook aantrok met haar geschreeuw en jou op deze manier uitkoos. Ik hoop dat ze zich binnenkort helemaal thuis voelt en heel oud mag worden bij je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .