Ga naar inhoud

"knagen"


Ikka

Aanbevolen berichten

Het leek me erg leuk om ipv alleen een ren mijn konijn lekker door de kamer te laten rennen. Ze heeft best een ruime ren (halve woonkamer), maar nu kan ze ook gewoon zelf naar me toe komen als ze dat wil en nog meer meters afleggen. In de ren laat ze alles heel, dus ik had niet verwacht dat ze in de rest van de woonkamer ineens alles zou gaan slopen. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, maar mijn antieke kast vind ik toch wat minder. Iemand een goede tip hoe ik haar dit af kan leren? Ze heeft al heel veel speelgoed liggen. Overal liggen takken om aan te knagen zelfs intussen voor de kast in de hoop haar af te leiden voor ze bij de kast is. Ze houd zich doof als ik euh of hard haar naam roep. Het maakt allemaal geen indruk.


Als het zo blijft moet ze weer terug naar de halve woonkamer (heel raar, maar daar laat ze nog steeds alles heel), maar ik zou het zo leuk vinden om haar die extra ruimte ook nog te kunnen geven.


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat weet ik Christaaa. Maar ik vind het zo raar dat ze het alleen doet in het voor haar nieuwe deel van de woonkamer. Aan de andere kant laat ze namelijk alles met rust en ook daar staan heerlijke dingen om aan te knagen, maar dat doet ze dus niet.


Een hekje voor de kast zou kunnen, maar dan moet ik eerst de indeling van de kamer veranderen, anders kan ik er zelf bijna niet meer langs lopen als ik de kamer uit wil. Maar dat zou wel een optie kunnen zijn.


Een plantenspuit lijkt me zo zielig, dus moet er even over nadenken of ik dat wil proberen.  Ze heeft ec en is al wat ouder, dus wil haar ook niet te veel laten schrikken en ze is vaak best schrikachtig. Neem aan dat een konijn schrikt van het natspuiten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf me maar afvragen wat mensen toch steeds aankomen met die plantenspuit.

Als ze ec heeft zou ik die plantenspuit al helemaal achterwege laten, dan ga je haar niet bewust laten schrikken lijkt me. Stress kun je dan beter vermijden.

Kastje onbereikbaar voor haar maken of haar gewoon in haar eigen ren laten, dat lijken mij de opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan toch gewoon 3 panelen van een panelenren pakken als je haar los laat en even langs de kast zetten? hoeft geen hele ren te zijn...


 


ik denk dat ze altijd gewoon graag knagen waar het niet mag.. omdat het nieuw is en ze onderzoekend zijn. Let je ook op dat ze niet aan planten kunne zitten?!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mijn binnenkonijnen wel afgeleerd, door heel consequent te zijn, maar zonder straffen als water te gebruiken. Elke keer als ze iets deden wat niet mag, nee roepen - rustig terug dirigeren naar de ren - dicht doen - negeren voor een kwartier. Op die manier is het me bij elk konijn gelukt om alleen nog maar 'nee' te hoeven roepen. Wat wel zo is: als ik even naar boven of buiten ben, doen ze stiekem datgeen waarvan ze weten dat niet mag. En reken maar dat ze het weten, want als je het ontdekt zie je die oogjes en komen de binkies. Dat maakt het zulke heerlijke beesten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Vloems omschrijft heb ik het normaal ook altijd (met succes) gedaan, maar deze dame negeert me gewoon tot nu toe. Het maakt allemaal geen indruk. Het maakt haar ook niet uit als ze even opgesloten wordt. Ze gaat gewoon slapen. maar misschien heeft het bij haar meer tijd nodig. Ik ga denk ik dus eerst nog maar even door met consequent zijn.


Dus als ik thuis ben mag ze de hele woonkamer zodat ik haar in de gaten kan houden en anders moet ze terug in haar ren.


De kast afzetten is geen optie gezien de plaats waar hij staat, maar had er eerst nog helemaal niet aan gedacht dat ik dat ding natuurlijk ook kan verplaatsen naar een plek waar er wel een hekje omheen kan. Dus mocht corrigeren toch niet voldoende helpen dan verander ik gewoon de woonkamer.


Ze lijkt in ieder geval blij te zijn met de nieuwe ruimte. Zie haar geregeld voorbij racen, echt heerlijk om haar zo te zien. Dus met 1 van de 2 opties moet het helemaal lukken om haar die ruimte te laten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .