Ga naar inhoud

Hoe actief zijn Franse hangoren?


bennie

Aanbevolen berichten

Heb vrijdag nog een berichtje getikt waarin ik toch sterke vermoeden had dat Bennie wel myx had, ogen werden na zalven niet beter en hij werd steeds rustiger.


Nu ben ik donderdag weer naar da geweest en hij dacht nog steeds van niet maar kan het niet zeker zeggen.


Nu heb ik er ook a b bijgekregen omdat oogjes niet over gingen.


 


Het lijkt nu wel beter te gaan (yn) , ogen zijn minder rood en slaperig, heeft gelukkig geen verdikkingen gekregen. 


Alleen het blijft een enorm lui beest haha.


Hij ligt grootste gedeelte van de dag te tukken, laat hem sochtends eruit en dan heeft ie ff 10 min een dolle bui, wat heen en weer huppelen, de katten terroriseren, beeetje slopen her en der als ie de kans krijgt. en daarna weer rustig 2 uur ergens liggen, 


Hij ligt het grootste gedeelte van de dag, vind ik niet erg maar daarom vermoede ik ook dat ie niet lekker was.


 


Zijn jullie konijnen ook zo lui aangelegd? en zijn franse zoiezo slomer?


Van het voorjaar een mooi hok met ren voor hem bouwen buiten en dan een knappe meid erbij, mischien dat ie dan een beetje wakker kan blijven haha.


 


Nu maar hopen dat ik niet te snel juich met mijn idee dat hij geen myx heeft, maar ziet er zoals nu uitziet redelijk uit.


Link naar reactie
Delen op andere sites

hopelijk heeft de DA gelijk en valt het allemaal mee!


 


mijn junior was erg lui, langzaam en wat minder tam geworden, terwijl hij aan het begin dat niet was en hij nog steeds erg jong is (1,5 jaar). Afgelopen weekend bleek dat aan onszelf te liggen. Met het nieuwe speelgoed met genoeg uitdaging, knaagbaar materiaal en dingen om te slopen is hij helemaal in zijn nopjes. Zazu ook trouwens. Zaterdag viel ik ook beneden in slaap dus heb ik ze ook een nacht meegemaakt. Ik merk dat zowel overdag als 's nachts heel wisselend actief zijn. Even spelen en eten en drinken en dan weer even luieren.


 


Het verschil was erg groot dus kijk ook eens of er genoeg uitdaging is (als hij helemaal is opgeknapt natuurlijk want nu is hij vast gewoon niet lekker)


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou als ik jou was als je je nijn echt een beetje te lui vind, hem zelf proberen actief te maken, niet dat je iets moet gaan forceren of zo, het kan ook zijn dat jou konijn gewoon wat minder actief is dan een ander, maar gelijk zomer88 zei zou het wel een goed idee zijn moest je hem speelgoed geven waar hij zich helemaal bij kan uitleven, het is in ieder geval goed dat je een ren gaat nemen in het voorjaar, zo kan hij in ieder geval veel bewegen en rondhuppelen. je zei ook dat als hij de kans krijgt hij met plezier iets sloopt, ik zou hem daarom ook sloopspeelgoed geven. bv: rieten mandjes die hij helemaal lekker kapot mag knagen, karton maar ook gewoon wilgentakken of zo, vinden ze hier te gek. ik hoop in ieder geval voor jou dat hij geen myx heeft, ik zou niet te snel panikeren, mijn konijn had laatst een wondje  bij zijn oog dankzij de kat van de buren, ook redelijk opgezwollen oogleden en vooral ook heel rode oogleden, ik ben toen wel naar de dierenarts geweest, die heeft me een oogzalf meegegeven. dat heeft zeker geholpen maar voor een groot deel is het vanzelf genezen. ik zou dus niet al te snel panikeren, enkel en alleen als het erger word zou ik meteen contact opnemen met de DA en indien nodig eens langsgaan, ik hoop in ieder geval voor jou dat het goed komt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft hij zoal om te doen? Je kunt bijvoorbeeld een lege keukenrol vullen met hooi en iets lekkers waar hij mee bezig kan zijn, een kartonnen doos met een gat er in op z'n kop zetten om lekker te slopen, een zandbak wordt vaak ook wel gewaardeerd etc.


Veel konijnen worden ook wel wat actiever van een maatje ja, alleen spelen etc is ook gewoon niet zo leuk natuurlijk. Maar het kan ook best een stukje karakter zijn van je konijn.


Maar wat Femmeke zegt klopt ook, konijnen zijn vaak het actiefst als het donker wordt 's avonds of wanneer het licht wordt 's morgens vroeg. Hier zijn ze als ik ze eten ga geven 's morgens ook nog redelijk actief maar de middag uren is het veelal lekker suffen samen om in de avond weer actief te worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Franse hangoren zijn overal het algemeen wel heel lui ja, zeker als je er 2 samen hebt. Krijg ze regelmatig in het pension en de exemplaren die dan ook nog een franse hangoor als maatje hadden, waren alleen wakker als ik met eten kwam. De Franse hangoren die samen met een ander soort wonen waren wel wat actiever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een "tikje" lui zijn ze wel.


Ze kunnen zeker wel als gekke ventjes door de tuin rennen maar meestal zijn ze liever lui dan moe! Moet er erg om lachen, grote hopen konijn die ergens ter aarde zijn gestort en rustig liggen te tukken. Je moet er overheen stappen want opzij gaan ze zeker niet! 


Alleen voor lekkers worden ze actief!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Franse hangoren zijn volgens mij misschien wel de meeste luie konijnen van alle soorten. Zou best kunnen dat ie gewoon zo is.

Maar als je iets meer wilt weten, op de site van de wilhelminaparkkliniek staat veel informatie over myxomatose. De incubatietijd is enkele dagen tot twee weken. Ik zou het even doorlezen wat ze daar zeggen over de symptomen.

Als je konijn wel myx heeft, krijgt ie sowieso hoge koorts. Je kunt achter zijn oren in de nek voelen of ie warm aanvoelt. Ik neem zelf de temperatuur op van mijn konijnen, rectaal, als ik vermoed dat ze koorts hebben maar je moet natuurlijk wel weten hoe dat moet. Maar goed, ze krijgen dan echt hele hoge koorts en vaak krijgen ze een longontsteking. Dan worden ze ook benauwd.

Ik denk dus ook dat je konijn geen myx heeft maar je zit pas echt 'veilig' twee weken nadat je voor het eerst zag dat zijn ogen ontstoken waren. Denk ik hoor, als ik de info goed begrepen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 2 Franse hangoren van 2 en bijna 2. Mannetje is erg lui en zijn favoriete bezigheid is liggen. Eten is natuurlijk ook leuk maar zelfs dat gaat soms liggend haha. Vrouwtje is actiever en gaat vaak zelf op onderzoek in de tuin. Soms krijgt ze hem mee maar soms slaapt hij lekker door. Als ik in de tuin ben worden ze wel actiever en willen beiden dolgraag weten wat ik aan het doen ben n zich er mee bemoeien. S avonds worden ze vaak wel iets actiever en huppen ze samen door de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een mengelmoesje Paco en hij is ook super lui.


enkel met eten , dan is hij als eerste bij mij. Nu doe ik met 


hem clickertraining en behendigheid spelletjes en dat vindt hij super .


Dus ze kunnen echt lui zijn maar bij mij zijn ze op sommige momenten echt actief 


zeker als er iets nieuws in zijn hok ligt of voor eten daarvoor doet hij echt alles 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Napoleon is ook uberlui. Zodra als het kon heb ik een meisje er bij genomen voor hem en hij is nog steeds lui. Al is het anders lui. Toen hij alleen was leek het echt of hij zich verveelde. Nu is hij meer content lui.

Ze hebben per dag een actief moment maar ze laten het speelgoed ook gerust dagen liggen. Ik heb al van alles geprobeerd maar lui zijn en voor vloerkleed spelen is hun favo actieviteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Napoleon is ook uberlui. Zodra als het kon heb ik een meisje er bij genomen voor hem en hij is nog steeds lui. Al is het anders lui. Toen hij alleen was leek het echt of hij zich verveelde. Nu is hij meer content lui.

Ze hebben per dag een actief moment maar ze laten het speelgoed ook gerust dagen liggen. Ik heb al van alles geprobeerd maar lui zijn en voor vloerkleed spelen is hun favo actieviteit.

 

ik heb hetzelfde . Nu dat Bloem gestorven is , is Paco echt lui en vraagt hij steeds aandacht.

Maar toen Bloem er nog was , was hij ook echt lui . Voor dat ik bloem erbij nam dacht 

ik dat een tweede konijn wel zou helpen ... Maar als je natuurlijk nog een hangoor pakt blijven ze lui.

( ik ben echt verliefd op hangoren!) Ik heb ook gewone dwergjes en die hebben wel altijd iets te doen .

Dat is echt grappig als je eerst naar die kleintjes kijkt en dan de grote luie beetjes zo veel verschil! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig dan "hoort" ie dus zo te zijn haha.

Qua myx gaat het geloof ik wel goed. Nu 2 weken na roderige oogjes.

Heeft er verder niks bij gekregen dus ga er maar vanuit dat we nu safe zitten.

Maar omdat hij zo lui is dachten we dat ie niet lekker was.

Willen er van het voorjaar pas een bijnemen omdat Bennie eerst nog geholpen moet worden en er een hok met ren buiten gemaakt word.

Binnen zie ik het nog ff niet zo zitten 2 van die joekels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Christa! Mooie foto :wub: Ik vraag me altijd hoe mensen zo'n moment zo goed vast kunnen leggen, lukt mij nooit.


Nou hebben wij geen Franse, maar een Duitse hangoor, maar die kan ook heerlijk rondrennen en springen. Ze beweegt zich wat logger dan de kleintjes, maar dat is vrij logisch gezien haar formaat.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .