Ga naar inhoud

wel of niet naar buiten.


babs80

Aanbevolen berichten

Over 3 weken krijg ik dan mijn nijnen. De ene is een ex ram die ik uit de opvang ga halen en de andere is een nhd die dan het nest mag verlaten. Nu wil ik ze buiten huisvesten maar is dat voor de nhd niet te laat in het jaar? Of als ze nu al buiten zit kan het dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beide konijnen reeds buiten zitten is dit geen enkel probleem om ze buiten te huisvesten.


Zit er 1 van de 2 buiten en de andere binnen dan zou je eigenlijk best het buiten konijn buiten laten zitten en het binnenkonijn binnen.


Tot volgend jaar mei/juni. Ook is het mogelijk om eventueel beide konijnen binnen te zetten op dit moment maar dan is het echt wel nu direct.


Aangezien de wintervacht al in opbouw is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er eentje nu buiten verblijft en een binnen zou ik ze samen binnen huisvesten tot het voorjaar. Vanaf Mei ongeveer kunnen ze dan naar buiten.

Anders is het voor degene die buiten alleen zit wel erg alleen terwijl er gewoon een vriendje beschikbaar is.

Maar er wordr gekoppeld in de opvang of hoe gaat dat in zijn werk?

Een opvang geeft het konijn mee waar het mee klikt tijdens de koppeling neem ik aan?

Een voedster net uit het nest is wel heel jong om al te koppelen (ik neem aan 8 weken?) maar wie weet gaat het gewoon goed hoor.

Mocht ze zich nog niet kunnen verweren kun je haar ook evt even binnen houden tot ze wat ouder is en haar dan koppelen aan een ex ram uit de opvang. Naar welke opvang ga je?

Mochten ze al buiten verblijven nu beide kunnen ze in principe bij jou ook samen buiten. Konijnen zijn alweer even bezig met het aanmaken van de wintervacht dus als een vd twee nu nog binnen zit lekker de winter binnen houden.

Hopelijk heb je binnenkort een leuk koppel. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ze worden dan gekoppeld in de opvang. Ik ben bij goofy in Oldenzaal geweest. Daar zitten ze binnen met de deur open dus die kon wel buiten zijn. De nhd durf ik niet te zeggen daar ga ik morgen heen. En 1 binnen en ander buiten doe ik liever niet dan doe ik ze beide in de schuur. Moet dan alleen een panelen ren aanschaffen voor de vrijheid. Buiten krijgen ze een vaste ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat laten afhangen van de konijnen, het zal ook met de karakters te maken hebben. Ik zeg ook niet dat het niet kan hoor, het kán dat ze nog te jong is om zich te verweren en als de ram dan maar blijft rijden en jagen kan het verstandig zijn te wachten tot ze ouder is.

Maar misschien is die kleine wel een pittig ding, kan ze het prima handelen en de ram een goedzak die heel makkelijk te koppelen is, dat weet je allemaal van te voren niet.

Elke koppeling is toch weer anders maar ze zullen je daar vast bij helpen bij Goofy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nijntjes al buiten zaten in de opvang, dan kan je ze buiten houden, ook nu dus nog steeds. maar zaten ze binnen, dan zou ik het echt niet riskeren om ze nu buiten te laten want als je konijnen buiten wilt houden moet je ze voor het eerst buiten laten in de lente of zomer (als de temperatuur redelijk is en het niet te koud is) zodat ze vanzelf kunnen wennen aan buiten zonder dat ze het koud hebben en dan ontwikkelen ze vanzelf een dikke wintervacht


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej cynthiab wat leuk dat je daar op dinsdagavond helpt! Ik ben er zaterdag geweest en kreeg toen uitgelegd dat ze de nijnen maar een week reserveren wat ik ook wel logisch vind. Dus ik wacht nog even totdat de dame mee mag! Ik was wel heel erg gecharmeerd van Eko moet ik zeggen! Haha! Maar ik zie wel wat er straks zit aan ex- ram. Als ze maar bij elkaar passen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, soms willen we ze wel eens 2 weken reserveren als de man net gecastreerd is. Maar langer doen we niet, komt een beetje uit het feit dat mensen wel eens reserveren en dan niet komen opdagen, maar dan zit het konijn toch al wel 2 weken te wachten, wat zonde is. Dus ik snap het wel.

 

Eko is echt heel leuk, met zijn prachtige oren, jong ventje ook!

Wanneer haal je je voedster op? Heb je al een foto? Ik ben benieuwd, ik heb zelf ook een nhd, vind hangoren zo leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat achterlijk dat mensen dan niet op komen dagen he! Mja vind het geen probleem ik wacht wel tot de voedster over 3 weken mee mag. Ik heb een foto maar haar nog niet officieel "besproken". Ik ga er vanavond heen en dan kan ik wel een foto erop zetten (als me dat lukt haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,


Ik ben nieuw hier! Wil niet gelijk een topic openen, maar ook niet een ander vervuilen! toch even een vraag hier. (als het niet mag hoor ik het graag) Ik heb sinds zaterdag 2 konijnen (2 mannetjes broertjes, 8 weken)ze zitten bij de kippen in de kippenren, en dat gaat eigenlijk wel goed. Uiteraard hebben we ook een nachthok voor de konijnen. Hier gaan de kippen echter ook in en leggen daar soms een ei ;-) . de eerste 2 nachten hebben we de konijnen in het nachthok gedaan en de deur op slot. Gister hebben we dat niet gedaan, maar weet niet dus niet of ze in het hok hebben geslapen of gewoon buiten! Moet ik ze nu \'s nachts in het hok zetten? Ik kan ze nl haast niet vangen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

oh hopelijk gaat dat goed 2 mannetjes... een gecastreerd mannetje en vrouwtje is een veiligere keuze, die vechten minder snel (dat gebeurt vaak nu nog niet maar over een tijdje zie je dat pas). normaal gesproken hoef je konijnen niet op te sluiten in het nachthok, ze bepalen zelf wel waar ze slapen. gezien ze zo jong zijn weet ik dat eigenlijk niet... iemand anders vast wel.


 


ben wel benieuwd waar ze verbleven tot ze bij jullie kwamen... binnen? buiten?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .