Ga naar inhoud

Welke kruiden


Bart lover

Aanbevolen berichten

Ik wil graag beginnen met het geven van kruiden gemengd door hun hooi of brokjes.


Maar ik weet niet goed welke kruiden en hoeveel ik moet bestellen. En of ik het door het hooi of de brokjes moet doen.


Ik heb twee konijnen één van 1.5 kilo en één van 3.5 kilo.


Dit is een hele korte en niet zo snuggere openingspost maar mijn vraag is:


Hebben jullie misschien advies?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het ook als tussendoortje en bladeren en grotere dingen zoals paardenbloemen doe ik ook nog wel eens op het hooi leggen of verstoppen in hooiballen en zakjes.


Ik heb veel verschillende soorten gekocht en kijk een beetje voor waar het goed voor is en wissel dan af.


Ik geef ook niet iedere dag kruiden alleen zomers dan wel maar dan pluk ik het uit eigen tuin. Als je verse kruiden droogt hou je maar weinig over dus niet teveel geven.


Kijk eens op bynnybunch in de webwinkel.


Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kruiden die op de bunnybunch webwinkel staan kan je gerust geven. Ik heb zelf 3 kruidenplantjes (peterselie, munt en basilicum) staan waarvan ik elke dag wat geef. Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen wat het beste in de smaak valt. Op de lijst van veilige groenten,planten en kruiden kan je vinden wat je allemaal kan geven. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen het hier als tussendoortje in een bakje. Het is ook maar net wat ze lekker vinden, brandnetel vinden ze hier helemaal niks bijvoorbeeld en ik heb nog een weidenbloemenmix ofzo, waar van die groene stengels in zitten, luzerne? Ik heb geen idee haha, maar daar eten ze alleen de bloemetjes uit en dat groene willen ze niks van weten.


 


Het is een kwestie van uitproberen. Favoriet zijn hier aardbeiblad, paardenbloem en echinacea


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook Weegbree, Paardenbloem, Aardbeienblad, Berkenblad. Maar ook de peterselie en andere fijnere kruidenmixen vinden ze lekker.

Ik droog zelf de frambozenblaadjes en die vinden ze heerlijk.

Echinacea en kamille vinden ze weer wat minder. Verse kamille vinden ze wel lekker.

Het is altijd uit proberen.

Bestel anders kleine porties en eventueel gemengde spullen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel zie je welke kruiden konijnen allemaal mogen: http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/kruiden-voor-konijnen/


 


Zelf mix ik de kruiden ook door het hooi heen. Dit is vooral om dat ik dat zelf een makkelijke manier vind van kruiden voeren, en omdat het het hooi eten bevordert. Nu heb ik wel het geluk dat het toch wel grote hooieters zijn hier.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .