Spring naar bijdragen
Zonnebloem

Kammen tot op de huid

Recommended Posts

Ah dankjewel, ga ik daar naar zoeken, Mikki schaartjes. Ik heb er ook eentje die voor baby's is, met afgestompt puntje maar die doet echt niks met dat haar.

Zou je dat afgeknipte haar nog kunnen gebruiken? Ik weet dat men ook van hondenhaar truien kan breien. Ik zou nooit een angora trui kopen in de winkel omdat die konijnen vreselijk behandeld worden maar haar wat ik zelf af heb geknipt, is dierenmishandelingsvrij. Of zou dat te kort zijn om te spinnen, stukjes van 3 cm? Of een kussentje ermee vullen. Dan zal het wel gedesinfecteerd moeten worden alleen, ik weet niet hoe dat moet. Het is zulk warm donshaar, ik vind het zowat zonde om weg te gooien. Lijkt me wel lekker warm, konijnenhaarsokken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een gewoon trimschaartje met een ronde punt ergens uit een dierenwinkel gehaald, die is goed scherp en werkt heel fijn.

Het is inderdaad niet zo heel konijnvriendelijk om ze op hun rug te leggen. Maar dat zijn vervilte klitten in de liezen en rond het kruis ook niet. Ik heb er eens een topic over geopend, lang geleden, kan hem nu zo gauw niet meer vinden. Daar werd toen ook gezegd dat het helaas een noodzakelijk kwaad is bij langharige konijnen. Ik zie die klitten in de liezen en rond het kruis ook niet zitten, behalve als ze op haar rug ligt en ik echt goed tot op de huid kan voelen. Het zijn bij mijn voedster behoorlijke knopen elke 2 weken, maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw konijn zit. Ik zou dat wel even goed controleren. Gewoon snel en doortastend te werk gaan, dan is het beter om ze een paar minuten op de rug te leggen dan dat je een halfuur moeilijk zit te doen, dat brengt meer stress en ook meer risico op knipwondjes met zich mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is ook waar. Ik zal zijn oksels nog eens checken idd, ik denk dat het meevalt want hij rent en springt wel veel. Ze trekken die pootjes ook tegen hun lichaam aan als je ze vasthoudt. En die kop houden ze met de kin tegen de borst. Alsof ze de klitten willen beschermen ofzo, haha. Je moet ze echt uitvouwen idd. Hij heeft geen lange vacht op zijn poten gelukkig.

Hij gaat zometeen met Nel de koppelruimte in, spannend! Ze hebben elkaar dan wel niet uitgekozen, maar van de drie zussen die ik nog had toen ik hem kreeg, vond ie Nel meteen de leukste. Voor haar doet ie dansjes heen en weer en trekt sprintjes door de ren, terwijl Nel hard toetert. Ik weet geen andere omschrijving voor dat geluid maar het betekent love iig, haha. En ze knuffelen heel wat af door de ren heen dus ik denk wel dat het gaat lukken. Zeker met zijn flitsende nieuwe coupe natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn voedster graaft minstens 3 uur per dag, dus dat hij rent en springt zegt niet zoveel. Geen lang haar op de pootjes zal zeker schelen! 

Spannend, de koppeling! Veel succes! Klinkt alsof dat helemaal goed gaat komen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De koppeling gaat goed, ik heb een topic in koppelen onder 'koppeling onderbroken'. Mijn honden gingen zich ermee bemoeien dus had ik de boel even onderbroken maar ik zit nu bij ze in de slaapkamer. Bob draagt de broek in huis, haha, en Nel lijkt het te accepteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .