Ga naar inhoud

raar gedrag


mira

Aanbevolen berichten

Ik denk idd dst je je beter bij de hamster en de gerbils kunt houden. Vlaamse reuzen zijn grote konijnen en hebben ruimte nodig. Als je ze niet kan geven wat ze nodig hebben beter een andere thuis zoeken en niet meer aan beginnen. Vind het ook een raar verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er raar? Het had een bench waar hij zat wanneer we gingen slapen zat hij daar in, als wij thuiswaren mocht hij overal lopen en anders enkel in 1 kamer, elke dag vers water en eten... Hij was schuw echt bang van elk geluid en plots midden in de woonkamer ging hij op zijn gat en sliert naar achter en gilt echt hard en wij waren zo verschoten dat we dachten dat het beter was om hetnaar een kinderboerderij te brengen en ons toch eens beter informeren... Ahnja en de eerste week 'negeren' we ze omdat we gehoord hadden dat ze eerst op haar gemak wou moest zijn... Let op 'negeren' bedoel ik niet alle seconde erbij gaan zitten (dat was verkeerd maar nogmaals dat was dus verkeerde informatie) dus wa Iser daar raar aan einde discussie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een konijn in de woonkamer wilt laten lopen, is het een goed idee om wel een plek te hebben die hun vaste plek is. Een ren bijvoorbeeld, hoeft niet heel groot te zijn. En in die ren zet je hun toilet, eten en drinken. De eerste paar weken laat je ze alleen in die ren zonder ze vrij te laten lopen. Dit zodat ze zindelijk worden en zodat ze een plek hebben om zich terug te trekken, die echt van hun is. Dat helpt konijnen in het zelfvertrouwen en het scheelt natuurlijk keutels vegen en dweilen. Een bench is niet geschikt maar een ren dus wel, in een hoek bv. Konijnen zijn dat gewend vanuit hun natuur. Na een paar weken, laat je ze dan eruit om overal te kunnen lopen en laat de ren open zodat ze altijd terug kunnen om te plassen en eten enzo. Je kunt ze dan 's nachts in de ren laten als je wilt, maar maak dan wel een redelijke ren. Ik denk aan minstens 2 bij 1,5 meter voor een Vlaam. Succes met inlezen als je dat nog gaat doen, dat kan ook op dit forum he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .