Ga naar inhoud

Keutels aan elkaar vast dmv haartjes


Naomivandorp

Aanbevolen berichten

Goed dat je het goed in de gaten houdt maar gelukkig is er inderdaad niks aan de hand :)

Dat zijn inderdaad haren door het ruien. Die likken ze op als ze zich wassen en het is alleen maar goed als je ze eruit ziet komen. Hoef je niet mee naar de dierenarts.

Wel hebben sommige konijnen er moeite mee om al die haren uit te poepen en dan ga je kleinere keutels zien. Dat is wel reden tot zorgen maar als de keutels hun normale grootte houden gaat alles prima :)

Deze keutels heten kettingkeutels.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is volgens mij niet zo erg als het maar heel af en toe is en ze verder wel gewoon poept. Als ze verder gezond is kun je het denk  ik nog wel even in de gaten houden. is ze ook in de rui? dan heeft ze  misschien teveel haren binnen gekregen met wassen. Goed borstelen en in de gaten houden. Mocht ze helemaal niet meer poepen dan zit het weel verstopt en dan kan het wel gevaarlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kettingkeutels zie je wel vaker als ze in de rui zijn. Bij mijn konijntje is dat vaak een begin van een eventuele verstopping. Als ik ze zie denk ik dus niet "niets aan de hand", maar "beter voorkomen dan genezen". Ik geef voor de zekerheid wat laxeermiddel (op de groentes die ze krijgen) en hou de keutels in de gaten, want ze moeten ook niet aan de diarree gaan. Geef in ieder geval goed afgespoelde groentes zoals andijvie, want daar zit veel vocht in en werkt ook laxerend. Wel langzaam opbouwen natuurlijk ;-). Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .