Ga naar inhoud

Benny ziek maar wat?


Laura020

Aanbevolen berichten

Het is weer even geleden dat ik hier ben geweest door drukte maar zit weer met een ziek konijn....

Benny ging gister slechter eten. Steeds wel wat maar als ik soms wat lekkers aan bood wilde hij dit niet altijd. Lag af en toe lang uit, duidelijk niet fit. Da gebeld en langs geweest.

Benny had 40 graden koorts. Maag was leeg en darmen gevuld met weinig keutels en hoorde niet veel darm geluiden. Leek wat gevoelig op de blaas te zijn. Ook niest hij af en toe. Geen vies neusje, misschien iets wat vochtig en geen vieze pootjes. Longen hoorde goed. Tanden en kiezen ook goed, wat hij at ging wel wat langzamer.

Ik heb eerder een konijntje gehad met blaas problemen en hij had nooit koorts. Ik heb geen ervaring met snot, weten jullie of koorts en stoppen met eten erbij horen? Stoppen met eten kan ook alleen van de koorts zijn.

Heb carprofen, metocloral en enrofloxoral meegekregen. Gisteravond ook nog klein beetje gedwangvoerd. Vanmorgen is hij eigenlijk weer aardig zichzelf eet goed.

Maar goed ik zie overal spoken... Zijn vriendin heeft ook een wat vochtig neusje (hebben beide al langer overigens) maar eet goed. Lijkt wat rustiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat Benny ziek is.

Ik heb zelf een chronisch snotteraar (Bram). Hij heeft het nu 2,5 jaar en niest altijd en pruttelt soms een beetje. Hij is er 2 keer echt flink ziek van geweest. At dan niet meer, ging raar liggen en had ondertemperatuur. Enrofloxoral werkt dan ook het beste bij hem (eventueel in combinatie met caprofen of metocloral, afhankelijk waar hij verder last van heeft natuurlijk). Ik heb hem ook een tijdje langdurig enrofloxoral gegeven, maar op een gegeven moment stagneert het dan. Andere medicijnen tegen de snot deden vrijwel niks.

Bij Benny klinkt het wel wat anders. Werkt enrofloxoral ook voor de blaas? Het is wel een breed spectrumantibiotica. Dus wie weet sla je 2 vliegen in 1 klap.

Beterschap voor hem!

Edit: ze stoppen natuurlijk ook met eten als ze pijn hebben. Je hebt best een goede dierenarts toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister na het toedienen van de medicijnen, leek hij een soort te pruttelen, toen hij even bij was gekomen was dit weer over. Hoorde hem net weer niezen en zijn vriendin ook lichtjes. Normaal zitten ze erg veel op het gras te eten maar dat doen ze ook niet echt op het moment. Hij eet wel weer gelukkig. Toch lijkt hij zijn neusje vaker te poetsen, ben bang dat het in die richting gaat...

Om 14.00 uur weer een afspraak ook Roos maar even na laten kijken en Benny gelijk nog maar temperaturen, kijken of de koorts is gezakt. Vindt dit zelf altijd lastig om te doen. Zo voor het weekend wel prettig.

De dierenarts(en) vindt ik wel KK, ze vallen onder de sterkliniek. Nu zegt dat ook niet alles. Maar heb vertrouwen in deze.

Volgens mij werkt de enrofloxoral ook voor de blaas, deze heb ik eerder ook voor Sam gehad.

Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .