Ga naar inhoud

trosgierst


dandilion

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag konijnen spullen aant kopen, hooi, stro en voer, zag ik daat bosjes trosgierst liggen, en omdat ik hiet had gelezen en andere artikelen dat konijnen dat mogen heb ik bosje meegenomen.

Mijn zus legde de spullen op de kassa band zegt ze wat moet je daar nou mee! we hebben geneens vogels..

:-)

ik heb een stukje van 5 cm aan de konijnen geveven, om te proberen/proeven, ze keken er eerst net naar om, maar uiteindelij wel opgeknabbeld.

Hoe vaak zou ik ze een stukje mogen geven? Kan het een goede beloning zijn of gewoon gezond lekkers tussen door?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trosgierst is in feite een bloeiwijze van een grasachtige en bevat zaden. Zaden zijn vaak erg calorierijk, dus ik geef het niet te vaak (één keer per week, ze krijgen nl. ook andere zaden ter 'verwennerij'). Ik voer trosgierst aan de buitenvogels en geef dan ook een stukje aan de konijnen van een 5 cm. Ze vinden het erg lekker. De vogels eten alleen de zaden eraf en het overgebleven omhulsel geef ik ook wel aan de konijntjes. Je kunt gierst ook heel makkelijk zaaien in een potje met aarde, de verse stengeltjes stellen de konijnen ook erg op prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .