Ga naar inhoud

laatste poging om zindelijk te maken


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Ik doe nog 1 poging om mijn konijnen zindelijk te maken alleen het lukt nog steeds niet. Ik heb alleen vlas en stro in de wc en in de kooi gewoon een dekentje. Toch blijven ze op de deken plassen en poepen. Ligt get aan de bodembedekking in de toilet? Moet ik nog wat anders proberen? Als dit niet meer lukt geef ik het op.... heeft iemand dé gouden tip??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hok goed schoonmaken en schone handdoek er terug in leggen. Zo te lezen plassen ze op de handdoeken. Als de mogelijkheid er is zou ik de plas vlekken op de handdoek eruit knippen en in het toilet leggen + wat keutels. Als de rest van het hok helemaal schoon is dan ruiken ze dat ze in de bak moeten wezen om te plassen. Mijn konijn vind wel dat als zijn wc te vies is, dan doet ie het ernaast. Dus ik verschoon hem bijna elke dag. In het begin niet te grondig schoon maken want dan gaat de geur er weer uit. En ik gebruik een soort kattenbak korrels die leg ik erin. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in mijn tralieskooi ook helemaal niets liggen.


Geen handdoek, geen bodembedekking alleen in de toilet lagen houtkorrels.


En Fluffy gleed nooit uit op de plastiek.


Als hij op een dekentje zat of op een kussen, gegarandeerd liet hij een plasje lopen.


Ze vinden dat gewoon fantastisch, geen idee waarom :P.


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had dat probleem eerst ook met Fluffy dus ik had de deken er uit gehaald en wat hooi in zijn poepbak gedaan en zijn hooibal en hooi ruif daar opgehangen als hij dan hooi wilde eten moest hij op zijn poepbak zitten konijnen vinden het ook vaak fijn om hooi te eten en tegelijkertijd hun behoeften te doen is jou


 


poepbak misschien niet te klein? die van mij wilde het ook niet meer in zo'n klein hoektoiletje zijn behoeftes doen toen heb ik een grotere gekocht en deed hij wel weer zijn behoeftes in


 


 ik gebruik trouwens russel bedding maar ik denk niet dat het veel uit maakt welke bodembedekking gebruikt 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen plassen graag op dekens omdat op die manier de urine langzaam verdampt. Zo blijft de geur langer aanwezig. De geur van hun urine bakent hun territorium af. Je ziet ook dat ze plasjes doen aan de rand van de ren. Konijnen zijn hele territoriale dieren.

Wat je zou kunnen doen, is een groter toilet maken. Dan wordt het toilet namelijk een lekker plekje om te zitten. En er hooi overheen leggen, dan kunnen ze knabbelen tijdens het plassen. Ik heb voor mijn konijnen kattenbakken met corbo korrels en hooi. Daar zitten ze soms uren achtereen, te dutten of te knabbelen. Misschien is dat iets voor je konijn, hoe langer ze op het toilet zitten, hoe groter de kans dat de plasjes daarin terecht komen. Bodembedekking maakt zeker uit dus je zou wat soorten kunnen uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het op de bank plassen er hier zo goed als uit maar wij legden eerst vuilniszakken op de bank en dan een oud dekbedovertrek eroverheen en die duwden we dan tussen de bank en de kussens zodat het bleef zitten. En elke keer als ze in de plas houding ging zitten moest ze van de bank af en dan ging ze naar de wc, als ze dan op de wc zat kreeg ze een brokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ben je begonnen toen je je nijnen kreeg? Heb je uitgevogeld wat hun " plashoekje"  was en daar het toilet neergezet? 


 


Ik heb door het hele huis zo'n 4 kleedjes liggen en het enige kleedje waar een paar druppels urine op wordt neergelegd door mijn mannetje, is het kleedje direct voor hun hok. En altijd op dezelfde plek. een soort van markeren.


Ook al zijn ze aan de andere kant van het huis, ze rennen altijd terug naar hun hok en toiletjes voor een plasje. 


 


Bij het op de bank plassen: konijn direct oppakken en even vast zetten in het hok.


 


Eerst zindelijk maken voordat ze alle ruimte krijgen, ze moeten weten waar ze heen moeten als ze moeten plassen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

poepen doen ze overal, dit is redelijk normaal en heel moeilijk af te leren, wat het plassen betreft, maak het steeds schoon met een doekje of wc papier en gooi het in de wc bak die ze moeten gaan gebruiken. gooi dan wel weer een paar snippers over het wc papier om te voorkomen dat ze dit gaan eten. Dit doen ze niet vaak, maar, just to be sure. En geef het tijd.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .