Spring naar bijdragen
Berber

Teddy dwerg met poepkont...

Recommended Posts

Eigenlijk vind ik het slecht dat dit ras gefokt word, ik lees er zoveel gedonder over. Heb zelf nooit dit soort problemen met de drie andere konijnen, die zijn kortharig en altijd schoon.

Gisteren heeft ze me weer heel erg aangevallen, het bloed kwam uit mijn handen. Ze is verder niet agressief tegen de rest van het gezin, alleen tegen mij.

Als ik een goed plaatsje voor haar kan vinden wil ik haar graag weg doen naar iemand met meer teddy's. Het lukt me niet om haar goed te verzorgen, het kost me veel energie en dat heb ik helaas niet door ziekte. Dus als er iemand is met verstand van teddy's die echt goed voor haar kan zorgen hoor ik het graag! Heb er de laatste dagen veel over gepraat met mijn ouders, en het lijkt ons veel beter om haar een ander goed plaatsje te geven. Ik zal haar wel erg missen maar het gaat helaas niet meer.. natuurlijk zal ik haar niet zomaar aan een kind meegeven hoor. Wil er zeker van zijn dat het goed komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar krijgt ze nu nog biks dan? Zou je niet eerst eens een weekje aankijken wat geen biks geven doet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He jammer. Ik vind het wel gek dat ze je zo bijt, dat ken ik zelf niet van konijnen. Er is een kans dat ze zo doet omdat ze zich niet lekker voelt maar ze is wel een pittig ding hoor. Ik hoop dat je voor haar een goed ander baasje vindt. Ik heb zelf ook een Teddy kruising en die is erg braaf maar ik kan me voorstellen dat het een enorme frsutratie kan zijn als ze zich niet vast laten pakken.

Is ze wel eens bij een trimmer geweest eigenlijk? Ze zeggen dat dieren zich dan gehoorzamer gedragen omdat het dan een vreemde is die ze aanraakt. Bij honden wel iig.

Maar goed, wat niet gaat, gaat niet. Succes met het vinden van een nieuw baasje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer dat Friesland zo ver is.Ik vang langharige konijntjes op die hun verdere leven bij mij mogen slijten.Voor ik daaraan begon heb ik een opleiding konijnenverzorging gevolgd bij "Centrum voor afstands onderwijs"en heb er met glans mijn diplome behaald.Nadien heb ik een workshop konijnen trimmen gevolgd bij "Mirotrim" waar ik ook mijn diploma heb in behaald.

Zal als ik tijd heb eens foto's plaatsen van een geknipte,een getrimde en een geschoren angoradwerg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap op zich we dat je haar "kwijt" wilt (ik stel het een beetje rottig, maar hier komt het eigenlijk wel op neer) maar probeer het eens een weekje asjeblieft met de juiste hoeveelheid biks of de eerste dagen even niks. En kijk hoe dat gaat. Ik denk dat ze zo lelijk doet omdat jij haar steeds (voor haar) nare dingen aandoet zoals wassen. Je doet het niet om haar te pesten maar zo ervaart ze het denk ik wel.

Als ze nu van die plakpoep afkomt hoef je haar ook niet meer te wassen en dan zal ze ook ervaren dat je lang niet zo naar bent als dat zij denkt. En hopelijk kan je dan wel van haar genieten en zij ook van het leven met een lange vacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bovendien: zit ze alleen? Want je kunt ze niet zomaar scheiden van elkaar als ze een maatje heeft hè?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk vind ik het slecht dat dit ras gefokt word, ik lees er zoveel gedonder over. Heb zelf nooit dit soort problemen met de drie andere konijnen, die zijn kortharig en altijd schoon.

Gisteren heeft ze me weer heel erg aangevallen, het bloed kwam uit mijn handen. Ze is verder niet agressief tegen de rest van het gezin, alleen tegen mij.

Als ik een goed plaatsje voor haar kan vinden wil ik haar graag weg doen naar iemand met meer teddy's. Het lukt me niet om haar goed te verzorgen, het kost me veel energie en dat heb ik helaas niet door ziekte. Dus als er iemand is met verstand van teddy's die echt goed voor haar kan zorgen hoor ik het graag! Heb er de laatste dagen veel over gepraat met mijn ouders, en het lijkt ons veel beter om haar een ander goed plaatsje te geven. Ik zal haar wel erg missen maar het gaat helaas niet meer.. natuurlijk zal ik haar niet zomaar aan een kind meegeven hoor. Wil er zeker van zijn dat het goed komt.

Ik hou zelf niet van al dat gefok op lange haartjes en andere schattige kenmerken etc, maar het is dubbel zo jammer dat ze worden aangeschaft door mensen die niet inzien wat het betekent qua verzorging en wellicht ook niet goed voorgelicht worden. Absoluut niet verkeerd bedoeld naar jouw toe, maar ik vind het echt sneu dat die beestjes daar de dupe van worden...

Ik begrijp wel waarom je er vanaf wilt en fijn dat je er voor wilt zorgen dat je Teddy goed terecht komt.Geef het, wat men zegt, alleen nog heel even...zorg dat ie van zn plakpoep komt en probeer toch een trimmer te vinden ergens of iemand die je kan helpen met het knippen. En wat Lonja zegt...zomaar weghalen bij het maatje is ook weer zo wat...

Dat bijten is inderdaad waarschijnlijk om dat jij geassocieerd wordt met dat vervelende klusje van wassen en haar vacht schoonmaken...succes in ieder geval en als je niet gauw een geschikt baasje kunt vinden (1 die weet wat het is om een Teddy te verzorgen en weet wat ie moet doen) en Shivas bereid is je Teddy in huis te nemen, dan kunnen we altijd nog kijken of ik je Teddy ergens kan oppikken en in de buurt van Antwerpen kan afgeven bij Shivas. Dan weet je in ieder geval zeker dat ie in goede handen is. Ik zag een stapel vachtverzorgingsproducten van Shivas langskomen, daar zeg je u tegen! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allemaal!

Antwerpen is inderdaad ver, maar als het niet beter gaat met de vacht vind ik wel een manier om haar daar te krijgen. Als ze het daar goed heeft heb ik dat er zeker voor over. Erg lief dat je dit soort konijnen opvangt Shiva! :) Voor aankomende week zal ik een afspraak maken bij de trimmer, heb er al eentje gevonden. Ben ook bij een fokker langs geweest, die heeft me verteld dat het voer wat ik geef erg goed is, maar dat teddys beter kunnen over selective. Dat heb ik nu dus ook gehaald. Zal het nu met alle tips nog twee weken aan zien en dan maak ik een beslissing. En nog even over haar vriend: ik heb in totaal 4 konijnen. Haar vriend zou eventueel dan ook bij de andere twee in kunnen. Die heeft hij al meerdere kersn ontmoet, en ze kunnen goed met elkaar overweg

De agressie zal inderdaad door al dat gedonder wat we meemaken. Ze is namelijk tegen mijn ouders en zus helemaal niet agressief. Tegen andere konijnen ook niet. Alleen tegen mij en tegen de stofzuiger :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

tja, ze vind het vast vreselijk dat je haar steeds schoon probeert te maken en te verzorgen. probeer ze anders iedere keer vooraf en achteraf een hapje te geven dat ze lekker vind? zodat het niet alleen een negatieve ervaring is voor je nijntje. want wat jij agressie noemt klinkt heel erg als angst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O wat fijn dat je het toch nog wilt proberen met haar. Misschien kan die trimmer je ook nog tips geven. Ik weet niet of je erbij blijft maar het kan leerzaam zijn een ander met je konijn om te zien gaan. Zeker als ze ervaring hebben.

Heb je trouwens al eens geprobeerd om handschoenen aan te doen als je haar borstelt? Dan moet ze iig eerst door een laag stof bijten, dat kan schelen. En handschoenen hebben niet zo'n sterk luchtje als je handen. Je handen ruiken naar mens, naar jou, handschoenen wat minder. Wie weet gaat ze je dan minder associeren met vervelende dingen. Tuinhandschoenen zou je kunnen proberen, daar kun je nog je vingers goed bij gebruiken en ze zijn wat dikker dan gewone handschoenen. En hard 'au!' roepen als ze bijt he, dat helpt bij honden ook dus zou best kunnen dat het bij konijnen ook werkt. Of ze moet een klein sadistje zijn. Ik hoop dat het goed komt en dat ze kan blijven. Succes iig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Berber,

Ik heb niet alle berichten gelezen en heb dezelfde ervaring meegemaakt van een konijn die ik van Marktplaats gehaald heb.

De eigenaar vond het maar een raar ding, Brisa zat in een hoek van de kooi met een gezwollen buik en het enige dat ze at was groenvoer, waardoor ze nog meer last kreeg van plakpoep die de eigenaar iedere dag afveegde met een tissue.

Ook had ze wat met de ogen, ik weet niet of jouw konijn dat ook heeft.

Ik ben met haar naar de dierenarts gegaan en het volgende gebeurde:

Een injectie tegen werkzaam tegen alle soorten van parasieten(wormen en dergelijke)

Anti-biotica die ik om de dag moest injecteren.

Alleen Science Selective was goed genoeg volgens de dierenarts.

Geen groenvoer meer geven.

Wat ik zelf bedacht heb, is dat ik haar hooi ben gaan leren eten door het merk Barn I kruidenhooi.

En heb haar iedere avond een warmte pad gegeven die ze zelf opzocht om op te gaan liggen.

En het is gelukkig helemaal goed met Brisa gekomen, ze is nu een heel ander konijn die vrolijk rondhuppelt en na een jaar verdraagt ze groenvoer.

Zit jouw konijn de meeste tijd ook stil in een hoekje en hoor je gerommel van haar buik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beatrix: Daisy heeft ook een erg opgezwollen buik, net een ballon is het. Ze zit ook het grootste gedeelte van de dag in een hoekje, en heeft altijd traanoogjes. Geen leven voor zo'n beest eigenlijk. Ik heb haar vorige week ontwormt, en gestopt met veel brokken gegeven. Ze krijgt nog maar een klein handje vol per dag, sinds een week van Selective. Ik heb ook gehoord dat dat het enige is wat teddys verdragen.

Merk nog geen verschil, zal het afwachten.

Dolly: ik gebruik altijd schoonmaakhandschoenen aangezien ik het smerig vind om de diarree onder mn nagels weg te moeten schrapen.. en om nou elke dag tuinhandschoenen uit te gaan wassen vind ik ook een gedoe. Ik vind het zo wel fijn gaan ookal bijt ze er dwars door heen af en toe. De trimster is erg ervaren, die heeft zelf ook een aantal teddys en op haar website zie ik mooie, en gelukkig ook praktische kapsels!

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohja Modwain ik denk ook dat het angst is. Heb wel eens geprobeerd haar wat lekkers uit de hand te geven maar dan bijt ze in mijn hand in plaats van het brokje...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou haar eerst eens helemaal geen brokken geven en alleen hooi. Zodat de buik tot rust kan komen. Dan pas weer heel voorzichtig beginnen met andere dingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik de eerste dagen gedaan, heeft niet geholpen. Het enige wat veranderde is dat ze nog agressiever werd en het andere konijn aanviel. Hooi eten doet ze niet, dan eet ze dagen niet. Dus heb haar weer brokken gegeven aangezien ze best vermagerde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zal toch echt iets van hooi moeten eten, vooral met die slechte darmen.. welke soorten hooi heb je allemaal geprobeerd? En heb je geprobeerd het te mengen met gedroogde kruiden of iets dergelijks?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog een tip voor de hooi, als je wat hooi in kleine stukjes knipt en die in haar etensbak bij de biks doet, moet ze de biks vinden tussen het hooi. Dan blijven er wel wat stukjes hooi plakken aan haar bekkie en krijgt ze toch wat binnen. Misschien krijgt ze dan meer zin in hooi.

Een ander soort hooi kan zeker helpen bv met appel of rozenbottel erdoor. Sommige konijnen zijn heel moeilijk met hooi, ik had er ook eentje en die is niet oud geworden. Ik probeerde ook van alles, zoals een stukje appel inpakken in hooi en in een toiletrol proppen.

Die bolle buik is niet goed trouwens. Het zou ook kunnen dat ze gas gaat ontwikkelen omdat ze zo weinig hooi eet. Volgens mij worden de darmen wat lui namelijk zonder hooi. Maar goed, ze is ook een gestrest beestje, zo te horen.

En de trimmer, ga je daar nog heen? Misschien voelt ze zich wat lekkerder als die vacht eens goed kort werd geschoren. Vooral van achteren, dan hoeft ze ook niet steeds in bad. Sterkte iig,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja dat verklaart natuurlijk ook een hoop als ze echt helemaal geen hooi eet. Hooi moet het hoofdvoedsel zijn en dat is niet voor niks. De vezels zijn belangrijk voor een goede darmwerking. Ik snap dat een konijn wat geen hooi of gras eet plakpoep heeft, dat is nog veel logischer dan biks niet verdragen.

Hooi van de boer eet ieder konijn volgens mij wel, dat met die smaakjes heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat was geen succes. Maar dat zei ik al eerder in dit topic om eens hooi van de boer te halen.

Eet haar vriendje wel goed hooi?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morty heeft op een gegeven moment ook vreselijke plakpoep gehad. Ook hij weigerde hooi te eten.

De dierenarts adviseerde om hooithee te maken omdat daar de werkzame stoffen van hooi in zitten. En na die tijd had hij nooit meer last van gas of plakpoep.

Hooi eten is natuurlijk beter, ook vanwege het slijten van de tanden. Maar hooithee is een absolute aanrader voor moeilijke hooieters. Laat de thee afkoelen en doe er eventueel een scheutje appelsap door als ze het niet willen drinken. Als ze het wat beter drinken, kun je de thee ook sterker maken.

Maak wel gebruik van een drinkbakje, want het drinkflesje slibt binnen de kortste keren dicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Berber,

Wat voor ontworming heb je haar gegeven?

Ik zou echt even naar de dierenarts toe gaan voor een injectie, die doodt namelijk alle soorten wormen.

Zoals ik het lees, heeft ze hetzelfde als mijn konijn had.

Mijn konijn at ook geen hooi, het is beter dat ze tenminste wel wat eet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerst genezen, dan pas hooi opdringen. En dan zou ik inderdaad met kruidenhooi beginnen.

Maar ga naar de dierenarts, het beest is ziek en heeft enorme pijn in haar buik.

En wat zal het je een goed gevoel geven als ze na een jaar wel vrolijk rondhuppelt, dat heb jij dan voor haar betekent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beatrix ik begrijp jouw uitspraak "eerst genezen, dan pas hooi opdringen" niet? Als het konijn niet eet valt er ook niet meer veel te genezen toch? Darmpjes komen toch juist tot "rust en regelmaat" met hooi? Dat is in mijn ogen juist het genezen waar jij het over hebt. Misschien begrijp ik jou niet, daarom vraag ik het maar even.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hallo Rian,

Wat jij zegt zou inderdaad gelden voor een gezond konijn. Maar het konijn van Berber is waarschijnlijk doodziek.

Ik  heb dezelfde ervaring gehad met Brisa waar het nu weer helemaal goed mee gaat.

Brisa wilde helemaal niet eten en om de darmen aan de praat te houden heb ik haar gedwangvoerd met SS.

Pas na twee weken behandeling(injecties duplocilline en een eenmalige injectie tegen alle wormen) ging zij weer uit zichzelf eten en toen ook weer het hooi.

Brisa heb ik van Marktplaats, de eigenaar wist niet goed wat ze ermee aan moest. Ze at alleen groenvoer en had continue een plakkaat poep aan haar kont hangen.

Ik dacht dat het een voedingsfout was en makkelijk op te lossen, maar het heeft nog maanden geduurd voordat ze weer een beetje konijn was.

Nu zit ze gezellig met haar vriend Beau die ik een jaar geleden aan haar gekoppeld heb. Ik heb haar toch een goed leven kunnen geven.

En sinds de Zomer verdraagt ze weer groenvoer, ben helemaal blij met het resultaat.

Ze had volgens de dierenarts snot in combi met een worminfectie. Ik vermoed dat de worminfectie er eerst was en daarna snot opgelopen heeft.

Misschien is mijn verhaal nu duidelijker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik raad Berber aan naar een konijnkundige dierenarts te gaan.

Je kan het beest niet laten lijden.

Mijn beestje zat ook te creperen van de pijn, stil in een hoekje, ze kon niet eens lopen.

Dat is geen leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .