Spring naar bijdragen
wendykiara

Kenmerken oude kanarie

Recommended Posts

Hoi iedereen!

Ik ben al een poos niet meer op bb geweest maar heb nu weer eens een vraagje.

Mijn kanarie is nu al iets meer dan 2 maanden in de rui en fluit minder dan gewoonlijk(eigenlijk bijna nooit meer) . Ik weet niet hoe oud hij is omdat ik hem op straat heb gevonden zoals velen al weten. Al zn veren zijn al terug maar die bij zijn nek zijn nog steeds weg en ik zie er geen verandering in. Weten jullie wat de kenmerken zijn van een oude kanarie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan komen ze wel wat slechter door de rui inderdaad.. Bij de dierenwinkel kun je daar hulpmiddeltjes voor krijgen, een soort voedingssupplementen die het beestje daarbij helpen. Een aanrader. Aanvullend: Hoe is het beestje gehuisvest? Bij een raam, bij een lamp, op een kast, etc?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hij zit in een ruime kooi (geen idee welke afmetingen) in de huiskamer, wel alleen, half voor het raam, in de hoek van de kamer. niet bij een lamp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen tocht? Daar kunnen ze aardig ziek van worden en krijg je ook taferelen als deze. Kunnen ze longontsteking door oplopen en dat loopt niet goed af. Ze stoppen dan ook met fluiten. Uiteindelijk worden de normale piepjes ook steeds heser tot er geen geluid meer uit komt. Dan ben je vrijwel te laat..

En wat betreft licht... hoe zit het daarmee? 's Avonds gaat er bij ons een doek over de kooi ivm anders een teveel uren aan licht. Kunnen ze stokrui van krijgen, waardoor ze praktisch altijd aan het ruien zijn. Is ook niet goed voor het diertje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry dit is geen leugen.. Ik keek net en hijnstaat niet voor het raam... Ikmdacht van wel. Ik ga dat met die doek proberen. Dat met licht kan namelijk kloppen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, mij maakt het niet uit waar hij staat ;) Niet voor een raam is meestal wel oke. Wel is gewoon oppassen met tocht, kan hij beter weggezet worden. Die doek zal hem ook meer rust brengen. Rond een uur of 8/9 's avonds de kooi overdekken (hij geeft zelf wel aan wanneer hij moe is, door het pootje op te trekken en kopje weg te stoppen. Doet hij dat niet, hou mijn aangegeven tijd dan maar aan) en 's ochtends weer eraf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .