Spring naar bijdragen
ZaZa

Konijnencondoleancekaart

Recommended Posts

Lezende op internet kwam ik op Viva een blog tegen van iemand met haar verhaal over Guus.

Op zich is het verhaal niet héél bijzonder ofzo..Ze schrijft over het verlies van haar konijn...
Maar aangezien je niet altijd iemand 'elders' tegenkomt, dus buiten de daarvoor bestemde dierenforums, met een beetje inzicht over konijnen..viel het mij op.

althans..wat opviel was haar vraag op het eind en haar nuchterheid, maar ook waardering over de condoleance van haar eigen dierenarts...

http://www.viva.nl/bloggers/konijn-condoleance-kaartje-guus-dood-lisetteblog

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg ook na het laten inslapen van Koos een kaartje van mijn dierenarts, vond het werkelijk zó lief. Toen ik een poos later met mijn nieuwe ram kwam voor de enting heb ik er hartelijk voor bedankt en hij wist nog precies hoe aangedaan ik was bij het laten inslapen van Koos (en hoe ik hem er tijdens zijn ziek zijn door heen heb geprobeerd te slepen met behulp van hem uiteraard), ik heb het erg gewaardeerd (en nog hoor) en heb het gevoel dat ik als klant niet als een nummer wordt gezien, dat persoonlijke is erg fijn.

Wat dit beestje nu precies had is niet helemaal op te maken uit het verhaal maar de dierenarts zal het vast goed gezien hebben. Mooi dat ze nu een ander konijn weer een mooi thuis gunt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind het niet vreemd dat je iemand je condoleance aanbied bij het overleden van een gezinslid en huisdieren horen bij de meeste mensen ook tot het gezin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dit ook wel gehad maar ik dacht alleen bij mijn hond. Maar het kan ook wel bij Muis mijn konijn zijn geweest.

Mijn nieuwe dierenarts waarna ik daarna naar toe ging doet dit in ieder geval niet.

Maar het is inderdaad wel een fijn gebaar ook al is het klantenbinding vind ik.

Meeste mensen die begrijpen niet eens jou verdriet om het overlijden van een diertje. Dus dan is zo'n kaartje wel fijn.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn dierenarts stuurt ook een condoleancekaartje als er een konijn van me overleden is. Het overlijden hoeft niet eens op de kliniek plaats gevonden te hebben. 1 3/4 jaar geleden overleed mijn Pluis thuis, ik heb mijn dierenarts hier toen een mailtje over gestuurd en een paar dagen later lag er een kaartje in de brievenbus. Heel attent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben ook een kaartje gehad voor Maximus... Balou is thuis overleden en die hebben we "afgemeld" voor het enten, nooit meer iets van de DA gehoord, tot Max geënt moest worden. Ik was al op zoek naar een andere DA toen... Max afgemeld als patiënt, ik krijg nog steeds mailtjes dat ie geënt moet worden -.-

Maximus is bij de "nieuwe" dierenarts ingeslapen, zijn favoriet trouwens, was wel een verzachtend idee. Bij het enten van Makoto en Meiyo heb ik er ook voor bedankt, evenals de uitstekende zorg die ze hem altijd verleend hebben en het kaartje heb ik ook nog steeds, want ik vond het inderdaad superlief en attent. Ook een heel mooi kaartje ook trouwens, met zijn naam erin geprint, niet een blaadje papier of iets (al zou dat al heel lief zijn). Het is een beetje een hart onder de riem op een heel moeilijk moment, zeker voor iemand die zich zo waanzinnig hecht aan d'r beestjes ( een malloot als ik dus :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook, heel lief!

Ik ben met Slof naar de DA gegaan, en daarna naar huis gegaan om te beslissen of we hem in wilde laten slapen toen bleek dat hij vanalles had. Ik heb hem later in laten slapen bij een thuis dierenarts, maar heb van die andere DA wel een kaartje gehad. Dat had ik helemaal niet verwacht eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hier nog nooit van gehoord. Na het overlijden van onze hond ook niets meer gehoord, al heeft de DA wel rustig aan huis alle tijd genomen om haar op haar eigen plekje in te laten slapen. Ik vind dit toch wel een heel mooi en lief gebaar! Zoals eerder gezegd staan mensen er niet bij stil hoeveel verdriet het verlies van je huisdier kan geven. Dan is het toch fijn om zo een hart onder de riem gestoken te krijgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeeel erg lief gebaar. Mijn oude dierenarts deed het ook. Ik heb de kaartjes allemaal bij de urntjes staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier net ook een lief kaartje gehad van mijn eigen DA. (L)  (Die heeft wel contact met de DA waar we met spoed terecht kwamen, want zij delen spoeddiensten en wisselen ook patiëntendossiers uit)
Bij mijn stageadres doen ze het ook. :)
En ik weet best dat ze echt niet bij elk dier zelf staan te huilen, maar de meeste DA's en assistentes hebben zelf ook dieren (ik ken er eigenlijk geen zonder), en kennen en begrijpen helaas ook het verdriet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg ook een kaartje van mijn dierenarts, zelfs toen Leo overleed kreeg ik van 2 dierenartsen een kaartje omdat hij daar ook bekend was en ik netjes belde om hem af te melden. Ik vind het super attent van ze!

Ze waren zelfs alle artsen en assistentes apart afgeweest om hun eigen naam erop te zetten. Dus al die verschillende handschriften, dat bewijst wel dat ze er ook echt moeite in steken, echt super!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites