Ga naar inhoud

Graven in hok


EllaxxJack

Aanbevolen berichten

Hebben je konijnen alleen een hok of ook een ren?


Konijnen zijn gravers en doen dit heel graag.


Ze doen het om een hol te hebben, om zich te amuseren en gewoon omdat ze het heel goed kunnen.


 


Nu kan dit een teken van verveling zijn.


Je kan misschien een overdekte kattenbak geven met zandbak-zand geven zodat ze daar in kunnen graven.


Zo graven ze niet alle hennep naar beneden en verspil je zo geen hennep meer.


Konijnen iets afleren dat zo in hun instinct zit, is heel moeilijk (misschien zelfs onmogelijk?)


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een aantal enorme gravers zitten, maar een aantal graven ook helemaal niet. Door de gravers worden hele hokken overhoop gehaald. Ze hebben bij mij 32 m2 tot hun beschikking met van alles te doen, dus verveling kan het niet zijn. Net wat MaddyB zegt, sommige konijnen vinden het heerlijk om te graven. Ik laat ze maar hun gang gaan. Het is niet af te leren. Een aantal keer per dag leg ik de hennepvezel weer op zn plek terug, dan hebben ze weer wat te doen  ;). Ik moet wel zeggen dat mijn konijnen binnen zitten, en in het bovenste gedeelte van de hokken heb ik alleen handdoeken liggen. Er kan dus alleen in de onderste hokken gegraven worden. En daar heb ik aan de zijkanten plexiglas gedaan zodat de hennepvezel niet het hok uitgegraven kan worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben je konijnen alleen een hok of ook een ren?

Konijnen zijn gravers en doen dit heel graag.

Ze doen het om een hol te hebben, om zich te amuseren en gewoon omdat ze het heel goed kunnen.

 

Nu kan dit een teken van verveling zijn.

Je kan misschien een overdekte kattenbak geven met zandbak-zand geven zodat ze daar in kunnen graven.

Zo graven ze niet alle hennep naar beneden en verspil je zo geen hennep meer.

Konijnen iets afleren dat zo in hun instinct zit, is heel moeilijk (misschien zelfs onmogelijk?)

 

Ze hebben een hele grote ren waar ze ook in graven en veel speeltjes

Als je mijn ren en de speeltjes wilt zien kijk dan op saaie ren ;( dat topic had ik gemaakt hoe je zelf speeltjes kan maken als de vraag ik hem ook foto's gepost laatste bericht daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een aantal enorme gravers zitten, maar een aantal graven ook helemaal niet. Door de gravers worden hele hokken overhoop gehaald. Ze hebben bij mij 32 m2 tot hun beschikking met van alles te doen, dus verveling kan het niet zijn. Net wat MaddyB zegt, sommige konijnen vinden het heerlijk om te graven. Ik laat ze maar hun gang gaan. Het is niet af te leren. Een aantal keer per dag leg ik de hennepvezel weer op zn plek terug, dan hebben ze weer wat te doen  ;). Ik moet wel zeggen dat mijn konijnen binnen zitten, en in het bovenste gedeelte van de hokken heb ik alleen handdoeken liggen. Er kan dus alleen in de onderste hokken gegraven worden. En daar heb ik aan de zijkanten plexiglas gedaan zodat de hennepvezel niet het hok uitgegraven kan worden.

 

Mijn konijnen heb ik buitenstaan en ze hebben best een grote ren al vind ik  dat zelf... Maar waar kan je dat plexiglas kopen? en is het duur? want ze graven ook heel irritant al het grond uit hun ren zowat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .