Ga naar inhoud

Dag lieve Lilly

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Helaas schrijf ik deze keer ook een stukje op de regenboog rubriek op het forum. Ik had gehoopt dat het mij nog lang bespaard zou blijven maar niets is minder waar...

Mijn gezin en ik (vriend en ons dochtertje) gingen op vakantie. Daarom had ik mijn zus gevraagd om op mijn konijntjes Bobo en Lilly te passen. Mijn zus woont op een soort boerderij met 3 paarden, 2 geiten en 3 kippen en het was super mooi weer dus gingen de konijntjes ook af en toe naar buiten. Ze stuurde foto's van die 2 lekker buiten in het gras in de zon. Ze hadden het super naar hun zin! Eigenlijk vond ik het ook wel een beetje zielig om ze die vrijheid af te nemen want wij zelf wonen in een rijtjeshuis met een kleine tuin met alleen maar stenen. En ons dochtertje wordt volgende week 1 jaar en daar heb ik op het moment mijn handen vol aan dus erg veel tijd voor mijn nijntjes had ik niet meer. Ze liepen bij ons maar af en toe los in de woonkamer. Mijn zus stelde voor om ze lekker bij haar te laten wonen. Dan kunnen ze met mooi weer naar buiten lekker los lopen en bij slecht weer hadden ze in de schuur nog een hoop ruimte met stro. Na veel overwegen (ik zou ze natuurlijk best gaan missen) heb ik besloten om ze daar te laten.

Afgelopen weekend bleven we een weekendje logeren. Het viel me al op dat Lilly aan het afvallen was maar dacht eerst dat het kwam omdat ze veel meer beweging kreeg. Op een gegeven moment werd ze wel heel erg mager en kon je zo haar ruggengraat zien, die dag zat ze ook maar heel stil in een hoekje en wilde het snoepje niet aannemen, toen ging er bij mij een alarm belletje rinkelen dat er iets niet goed was. Gelijk een afspraak gemaakt bij de dierenarts en ze hadden aan het einde van de middag nog wel een plekje. Toen we er waren, bleef Lilly ook maar heel rustig op de tafel zitten en normaal is ze erg druk. Ik voelde gewoon al dat er iets aan de hand was. Meneer de dierenarts keek in haar bekje en jawel hoor; haakjes op haar kiezen. We moesten haar de nacht even in de gaten houden en gaan dwangvoeren om de maag en darmen in werking te houden en dan mochten we haar de volgende dag om 1 uur brengen en dan zou ze in de loop van de middag onder narcose gaan om de haken te verwijderen. De dieren arts gaf haar nog een spuitje met pijnstilling en een vloeistof om de maag en darmen in werking te houden en toen mochten we naar huis. Daar hebben we gelijk haar dwangvoeding klaar gemaakt en gegeven. Daar zat ze gelukkig heerlijk van te smikkelen. Later ben ik nog een keer gaan kijken en ze zat uit een bakje water te drinken. 

De volgende dag (op 15 augustus) gingen we Lilly om 1 uur wegbrengen, het schiet me nu ineens te binnen dat ik haar daar niet eens meer geaaid heb  : en toen namen ze haar mee naar achter. Ze zouden mijn zus bellen als ze weer wakker zou worden want ik had 's middags een afspraak bij de kapper staan. Toen ik klaar was bij de kapper zei mijn zus dat ze rond 5 uur was gebeld door de dierenarts en dat alles goed was gegaan. Lilly was zelf wakker geworden maar ze wilden haar nog een beetje in de gaten houden dus rond 6 uur half 7 konden we haar komen ophalen. Die avond liep het allemaal ‘natuurlijk’ anders als anders. Ons hondje was ontsnapt en konden we niet te pakken krijgen en ons dochtertje mocht om 6 uur eten maar me vriend was achter het hondje aan. En mijn ouders waren er niet. Rond 5 voor half 7 konden mijn zus en ik dan eindelijk weg. Het is ongeveer een kwartiertje rijden naar de dierenarts. Mijn zus en ik stonden te wachten in de wachtkamer en te wachten. Wat duurde het lang. Ik zat nog voor de grap op een zogenaamd belletje te drukken. Na een poos kwamen de dieren en zijn assistente naar de wachtkamer en zeiden ‘komen jullie maar even binnen’. Ik dacht nog huh?

In het kamertje kregen we meteen het slechte nieuws. Lilly is overleden. Ze was rond half 7 weer in een coma gezakt en ze hebben haar er niet meer uit kunnen krijgen. Ze hebben haar nog gereanimeerd en beademt maar ze werd helaas niet meer wakker. Daarom stonden we zolang in de wachtkamer te wachten, ze waren bezig met Lilly! Ik was/ ben er helemaal kapot van. Mijn lieve Lilly is er niet meer en ze zou morgen (16 augustus) nog wel jarig zijn. Ze zou 2 jaar worden. De dierenarts had Lilly er bij gepakt zodat ik nog even afscheid kon nemen. Ze was zelfs nog warm, het was echt allemaal net gebeurd. We hebben haar mee naar huis genomen (bij het huis van mijn zus) en daar hebben we Lilly een mooi plekje gegeven. De volgende dag hebben we toch een beetje haar verjaardag gevierd met een worteltjestaart. Dag lieve Lilly, ik zal je missen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .