Ga naar inhoud

Kan een konijn ook te veel eten?


Cinderella

Aanbevolen berichten

Meeste konijnen staan erom bekend dat ze onbeperkt eten.

Je moet er vooral op letten dat ze niet teveel voer krijgen gewoon 1 bakje (hoeveel gram er op de verpakking staat) per dag.

Gras en bepaalde soorten bladgroen mag een konijn wel onbeperkt eten. Volgens mij kan je de soorten bladgroen hier ergens vinden ook. Zorg er wel voor dat er hooi is voor de vertering van het konijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als je je konijnen op een bepaald tijdstip 1x per dag voert, voor hun lichaamsgewicht, danhebben ze dat in een korte periode wel door dat er bijvoorbeeld 's avonds gevoerd wordt, en dan komen ze ook meteen aangevlogen als er brokjes en groen zijn! ;-) zo voorkom je dat de ene meer eet dan de andere.


 


Ik heb 4 konijnen, en sinds ik maar 1x per dag voer, gaat het goed! Omdat ze weten "nu is mijn kans op brokjes"! En dan hangen ze met z'n vieren in de bak met eten haha.


 


Dus ik zou dat eens proberen. Er is er natuurlijk altijd eentje die wat meer eet, maar zolang het geen ernstige vormen aanneemt en de ene niet veel dikker is dan de andere, komt het wel goed.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze ook aan een stuk door. Behalve als ze slapen. Ik geloof wel dat dat konijn eigen is, en ik ga er dan ook niet moeilijk over doen. Ze krijgen veel beweging en daarbij eten ze dingen waarvan ze niet snel dik zullen worden. Groenten, hooi, gras, takken, kruiden. Alleen de biks geef ik met mate, 2x daags een klein handje per konijn.


Onze Duitse hangoor is flink, maar onze Teddy daarentegen mag aankomen zegt onze DA steeds. Das niet heel makkelijk te regelen ;-) De anderen zijn rasloos en hebben een prima gewicht.


Ik denk dus ook dat het echt afhangt van het ras of je snel kans hebt op overgewicht, maar dat baseer ik alleen op wat ik hier thuis zie. Waar ik wel op let zijn de blindedarmkeutels. Als ik merk dat ze die laten liggen, dan krijgen ze alleen wat biks en onbeperkt hooi overdag.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .