Ga naar inhoud

tam maken


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Sommige konijnen houden er niet van om geaaid te worden, dit kun je dan waarschijnlijk ook niet leren. Maar ram maken is iets anders, dat kan wel. Neem steeds iets lekkers mee, til ze niet op, niet aaien als hij niet wilt, etc.

Ik merk dat bas wat tammer werd door jop, jop is super tam. Een tan vriendje kan ook helpen dus. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan proberen om de ren aan het hok te zetten. Ik ga er even van uit dat dit een binnen hok is. Als dit goed gaat kan je de ren ruimte uitbeiden en uiteindelijk de hele kamer beschikbar maken voor je nijntje. als je er bent de hele woonkamer, als je er neit bent zijn kooi. Ik hoop dan wel dat de kooi groot genoeg is.


 


Hoe lang heb je dit konijntje?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Je moet haar dingen zelf laten doen...wat Modwain zegt, kun je de ren niet aan haar hok zetten zodat ze er zelf in kan? Het is het fijnst voor je bunny als je haar zo min mogelijk optilt, zeker als ze zo angstig is.

En aaien...tja...niet forceren zou ik zeggen....

 

Bram was de grootste poepdoes toen ik hem uit de opvang haalde...lag hele dagen helemaal plat in de hoek, hoofdje helemaal plat op de grond en zodra je ook maar een hand zijn kant uit deed, dan verdween ie bijna in de grond.

Dus die heb ik lekker met rust gelaten en z'n gang laten gaan met Twiggy...Twiggs heeft hem op sleeptouw genomen...als ik in de ochtend eten kom geven, dan zit ik op mijn knieen bij het hok en Twiggy springt dan altijd op schoot om alvast
een biksstaafje uit m'n handen te eten...langzaamaan kwam Brammetje ook steeds dichterbij en werd er voorzichtig door hem een duwtje met z'n kopie gegeven tegen mijn knie, als teken dat ie ook wat lekkers wilde...

 

Anyways, long story short....ik heb Bram de lead gegeven, aan m'n hand laten snuffelen etc...niets forceren...nu gaan ze er samen echt voor zitten om geaaid te worden...

Wat me ook opviel is dat kriebelen op hun hoofdje beter wordt gewaardeerd (zeker bij een angstig konijn) dan aaien over hun lijfje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gister toen ik bij ze in de ren zat bleef ze een keer stil zitten zodat ik haar hoofdje kan kriebelen en ze genoot zichtbaar toch wel. Als ik naar de ren loop rent ze ook gelijk naar me toen maar als je je hand uitsteekt rent ze weg. De ren kan onmogelijk aan het hok en het is een buitenhok. Het gaat al wel veel beter dan eerder met het oppakken hoor en ze krijgt ook een beloning als ze rustig is en dat weet ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het waarschijnlijk is, als jij je hand uitsteekt is zij bang dat je haar weer komt optillen en dat vind ze niet leuk. Vandaar haar reactie, ik denk dat je dat moeilijk af kunt leren. Gewoon poten onder het hok vandaan en een ruime ren om het hok heen zodat ze er wel zelf in en uit kan. 


Ik denk als ze na een poosje weet dat je haar niet meer komt optillen ze aaien wel eens verrassend fijn kan vinden, maar dat is een kwestie van tijd en geduld. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een alternatief natuurlijk. Maar in welk opzicht kan er geen ren voor het hok dan? Ik dacht daarom dat het hok misschien op hoge poten staat en die kun je altijd inkorten natuurlijk. Of als het niet té hoog een opstap ervoor zodat ze er zelf in en uit kunnen hupsen?


Proberen in oplossingen te denken, dat werkt vaak wel verrijkend ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

En er is geen andere plek in de tuin waar het wel zou passen? Misschien een overbodige vraag hoor want daar heb je wellicht zelf al aan gedacht maar ik probeer maar mee te denken. Ik denk dat het nl voor je konijn erg fijn is als hij een vaste uitloop heeft/krijgt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

En in alle eerlijkheid, waarom niet hok en konijn binnen. Persoonlijk heb ik nu geen tuin maar in alle eerlijkheid, mocht ik een huis met tuin kopen, dan nog wonen de nijntjes bij ons binnen. Er is niks mooier dan 's avonds de nijntjes te zien dollen, bij ze op de grond te gaan liggen en gelikt te worden en ze te aaien. Ik ben soms echt wel jaloers als ik zie wat sommige mensen hier buiten voor hun nijntjes maken en dan wil ik dat ook voor mijn nijntjes. Maar egoist als ik ben, denk ik dan weer hoe ze 's avonds niet binnen bij ons zijn en dan denk ik toch weer dat ik dan maar geen konijnen heuvel buiten ga maken.


 


ik ben toch echt wel groot fan van konijntjes binnen geloof ik ;-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

In de winter zijn ze ook binnen en ik vind het dan ontzettend gezellig en wil ze niet meer naar buiten doen. Alleen als ze binnen los lopen dan kunnen wij de deuren niet open hebben en ik denk dat ze lekker in de ren spelen wel leuk vinden. Oja en nog iets. Ik ben 14 dus ik kan niet alles doen wat ik wil, zoals een frote vaste ren aan het hok enzo. Ik wil dat allemaal wel maar het mag en kan niet:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een verschil tussen helemaal niet op te pakken of bang worden om steeds opgepakt te worden. Het is niet dat ze geen gelijk heeft maar niet ieder konijn is het zelfde, als jouw konijn het niet fijn vind, dan vind ze het niet fijn.


 


Wat je kan proberen is om een bak te gebruiken waar ze dan zelf in kan, dan til je de bak op en pak je niet het konijn. Soms kan dat ook een oplossing zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, het zal haar tijd kosten om hier aan te wennen. In alle eerlijkheid, het is niet makkelijk dat je niks voor of naast de huidige kooi kan doen. Als ze bang is van steeds opgepakt te worden zal dat niet snel omdraaien als je haar steeds op pakt. Wat je kan doen is dat als je haar op pakt, je haar even aait en eventueel een snoepje geeft, misschien dat ze er dan wel aan went.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .